تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814196116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت اجتماعی اصلی ترین و محوری ترین مولفه توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سلامت اجتماعی اصلی ترین و محوری ترین مولفه توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود بندرعباس - ایرنا- دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: سلامت اجتماعی اصلی ترین و محوری ترین مولفه در پیشرفت و یا توسعه یافتگی هر منطقه و کشوری محسوب می شود.


به گزارش ایرنا؛ محمدرضا سعیدی شامگاه دوشنبه در همایش ارتقاء سلامت در بندرعباس اظهار داشت: در برنامه ریزی ها باید سلامت و سلامت اجتماعی را مقدم بر هرچیز دیگری دانست.
وی ادامه داد: سلامت اجتماعی بدون آموزش، یادگیری و گفتن ، شنیدن و فرهنگ سازی محقق نمی شود و شرایط برای توسعه سلامت فراهم نمی شود.
وی ابراز داشت: سلامت و سلامت اجتماعی بدون بحث فرهنگ و فرهنگ سازی امکان ندارد و آموزش در بستر فرهنگی و هویت اجتماعی امکان پذیر است .
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: سلامت اجتماعی را باید همراه و همگام با هویت فرهنگی هر منطقه پیش بُرد ، همچنین یک نسخه واحد برای سلامت اجتماعی وجود ندارد.
وی اشاره کرد: از این منظر میراث فرهنگی چه میراث فرهنگی ملموس و چه ناملموس دارای اهمیت فراوانی می باشد و بدون نگاه به هویت فرهنگی یک منطقه امکان کار آموزشی و یا کار دیگری وجود ندارد.
سعیدی خاطر نشان کرد: هر منطقه و استانی ابتدا باید هویت و فرهنگ مردمش همچون معماری ، بافت شهری ،میراث فرهنگی، آیین ها و سنت هایش شناخته شود.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: نکته بعدی اینکه سلامت اجتماعی بدون مشارکت و توانمندسازی مردم ، زنان و جوانان امکان پذیر نمی شود و برای این مسئله باید کار و برنامه ریزی کرد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ابراز داشت: باید به گونه ای کار شود که مردم سلامت بیشتر اجتماعی را مطالبه و پیگیری کنند.
سعیدی با اشاره به مفهوم توسعه پایدار ابراز داشت: مفهوم توسعه پایدار فقط توسعه و رشد اقتصادی نیست، بلکه همزمان با مفاهیم اقتصادی مفاهیم دیگری همچون امینت و ارتقاء موضوع های فرهنگی و اجتماعی و محیط زیست و تعادل در بهره برداری از ان را در برمی گیرد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خاطر نشان کرد: تعادل منطقی سه ضلع ذکر شده از اصلی ترین اصول در توسعه جوامع محسوب می شود.
وی همچنین به اهمیت ارتباطات در توسعه جوامع پرداخت و بیان کرد: بدون توسعه ارتباطات ، فرایند سالم ارتباطات و ارائه اطلاعات به مردم توسعه پایدار ممکن نمی شود.
وی یادآور شد: حاضریم با دستگاه های اجرایی و سازمان های مربوطه برای ارائه آموزش های مربوط به حوزه سلامت اجتماعی، فرهنگ و میراث فرهنگی همکاری داشته باشیم ، همچنین فرهنگ و میراث فرهنگی کلیشه نیست که به صورت شعاری با آن برخورد کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ محور توسعه است امروز کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل نداشتن میراث فرهنگی به دنبال میراث سازی و دست یازیدن به میراث گرانقدر ایران هستند.
سعیدی خاطر نشان کرد: فرهنگ و هویت آن اندازه اهمیت دارد که تا خود را نشانسیم و برمبنای هویت فرهنگی خویش عمل نکینم به موفقیت دست پیدا نمی کنیم.
وی ابراز داشت: حاضریم با سازمان های مستقر در هرمزگان در حوزه های مختلف همچون فرهنگ و میراث فرهنگی و توسعه پایدار همکاری داشته باشیم.
سعیدی بیان کرد: می بایست بیش از پیش از نخبگان هرمزگانی که اکنون در تهران و نقاط دیگر حضور دارند برای توسعه استان استفاده کرد.ک/2
8144/668/ 3404
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن