تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816772163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضاهای مذهبی موجود در مشهد با الزامات مطلوب شهر زیارتی متناسب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فضاهای مذهبی موجود در مشهد با الزامات مطلوب شهر زیارتی متناسب نیست مشهد - ایرنا - دبیر طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) گفت: فضاهای مذهبی موجود در مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا، با الزامات مطلوب یک شهر زیارتی متناسب نیست.


حجت الاسلام علی مهذب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمیت و کیفیت فضاهای فرهنگی علاوه بر اینکه بر تقاضای فرهنگی جامعه میزبان موثر است، نیازهای گردشگران در طول دوره اقامت را نیز مرتفع می سازد.
وی با بیان اینکه سوغات شهرهای فرهنگی- مذهبی هویت بخشی آنان به مسافران است، اظهار داشت: وجود بارگاه منور رضوی در شهر مشهد و برخورداری از لقب پایتخت معنوی ایران، این نکته را نمایان می کند که باید به وجود کالای فرهنگی که محتوای زیارت و فرهنگ رضوی را منتقل کند، در سبد خرید سوغات زائرین این شهر توجه شود.
وی توجه به گردشگری دینی را یکی دیگر از عرصه های مهم در مشهد عنوان کرد و گفت: در دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام می بایست عرصه توسعه و ترویج گردشگری اسلامی و فرهنگی به عنوان ارزشمند ترین نوع گردشگری به شمار آید.
دبیر طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در بهبود خدمات رسانی به زائران، گفت: به رغم گسترش و فراگیر شدن انواع فناوری های اطلاعاتی نوین، وضعیت زیر ساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر مشهد در مقایسه با سایر شهرهای زیارتی دنیا از شرایط مطلوب برخوردار نیست.
مهذب افزود: شهر زیارتی مطلوب باید بتواند استعدادهای مذهبی نهفته در جهان را شناسایی و از این فرصت در مسیر ترویج فرهنگ دینی و گسترش تمدن اسلامی بهره بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شاخص ها و ابزار توسعه فرهنگی که در دهه های اخیر توجه ویژه ای به آن شده، اطلاع رسانی است، لذا فراهم ساختن بسترها و زیرساخت های اطلاع رسانی فرهنگی باید از راهبردهای شهر مشهد باشد.
وی بیان کرد: برای تبدیل شهر مشهد به الگویی مطلوب از نمونه یک شهر زیارتی، توسعه فرهنگی بسیار حائز اهمیت است زیرا پیشرفت و توسعه در سایر بخش ها را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به ضرورت گسترش فضاها و جاذبه های مذهبی در مشهد، توجه به مقوله زیارت در ایام نوروز را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به اثر بخشی نمادها و المانهای دینی در هویت بخشی به شهر و شکل گیری هویت شهروندان، گسترش نمادها و المانهایی که بتوانند آموزه ها و مفاهیم اسلامی و فرهنگ رضوی را منتقل کنند، از نظر تعداد و تنوع ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: آنچه در ارتباط با مدیریت زیارت و گردشگری حائز اهمیت است، ارتباط پیوسته و یکپارچه اجزای مدیریت است که در قالب ساختارهای سازمانی موجود ، دارای نظم و ارتباط مشخص باشد.
دبیر طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) با تاکید بر مشخص بودن دایره وظایف و اختیارات هر یک از اجزای سیستم برنامه ریزی و پرهیز از موازی کاری و تداخل وظایف،اظهارداشت: شهر مشهد نیازمند مدیریتی منسجم و کارآمد است که توانایی ساماندهی به این حجم عظیم زائران و گردشگران را دارا باشد و بتواند ضمن پاسخگویی به زائران و مجاوران، مشارکت آنان را در اداره امور شهر و ارایه خدمات و تسهیلات به همراه داشته باشد.
مهذب اظهار داشت: با وجود دستگاههای مختلف در شهر مشهد، تعامل و همکاری این مراکز در امر زائر و زیارت موجب هم افزایی سرمایه و ظرفیت عظیم شهر در ساماندهی و ارتقای کمی و کیفی زیارت خواهد شد.
وی با بیان اینکه امنیت از بسیاری جنبه ها مورد توجه تعالیم اسلامی است، خاطرنشان کرد: شهر اسلامی تجلی تامین انواع امنیت و ایمنی برای شهروندان است.
وی افزود: توسعه اعتماد اجتماعی در زائران و مجاوران از جمله شاخص های مهم ایجاد احساس امنیت و آرامش است./2
7496 /664
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن