تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804450686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قشقاوی: ایران هراسی بشدت کاهش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قشقاوی: ایران هراسی بشدت کاهش یافته است کرمان - ایرنا - معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: این یک واقعیت غیرقابل انکار است که میزان ایران هراسی در دنیا بشدت کاهش پیدا کرده است.


به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی عصر دوشنبه در نشست خبری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: گسیل هیات های خارجی کشورهای مختلف به ایران و صفی که وزرای خارجی و هیات های دیگر در داخل کشیده اند همین موضوع را نشان می دهد.
وی که به پرسشی درباره انتقادات از وزارت امور خارجه سخن می گفت، بیان کرد: انتقاد در جامعه آزاد است و ما نمی توانیم جامعه تکصدایی داشته باشیم و به انتقاداتی که به دستگاه سیاست خارجی حتی در مجلس و چه در رسانه ها می شود احترام می گذاریم اما همیشه به منتقدان می گویم چرا دستاوردهای آشکار دولت انکار می شود.
وی گفت: آماری را آمریکایی ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری ارایه دادند که میزان ایران هراسی در افکار عمومی مردم آمریکا بالای 37 درصد بود عین همین آمار را در برخی کشورهای اروپایی بیشتر از این داشتیم حتی در آمریکا می رفت تا اکثریت موافق افزایش تحریم باشند.
معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: آماری را دو سه هفته قبل موسسات رسمی آمار سنجی آمریکا منتشر کردند که ایران هراسی از 37 درصد به 16 درصد کاهش یافته است و این موفقیت آشکار دولت و دستگاه دیپلماسی و ابتکارات شخص وزیر امور خارجه در تصحیح افکار عمومی جهانیان نسبت به ایران است.
وی به برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس در ایران اشاره کرد و گفت: میزان حضور و سطح شرکت کننده در اجلاس ها بیانگر موفقیت دیپلماسی یک کشور است؛ ما بنیانگذار این اتحادیه بودیم و هیچ گاه بیش از 15 رییس مجلس در این اجلاس شرکت نمی کرد جز در اجلاس اخیر که 28 رییس مجلس، 13 نایب رییس و 52 هیات رسمی پارلمانی شرکت کردند.
وی این حضور را معنادار دانست و تصریح کرد: هیچ کسی و هیچ تحلیل گر سیاسی نمی تواند این واقعیت را انکار کند و ما مطمئن هستیم حضور و فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری به میزان زیادی در کاهش ایران هراسی و توجه به واقعیت های این سرزمین و حتی واقعیت های اقتصادی مردم این کشور موثر بوده است.
قشقاوی ادامه داد: ضمن این که حق انتقاد را برای همه از جمله نمایندگان مجلس محفوظ و محترم می دانیم اما توجه آنها را نیز به واقعیت ها جلب می کنیم.
وی گفت: اگر انتقاد در عملکردها باشد بارها گفته ام و برند من شده است که مشکل کشور ما در انتقاد کردن نیست بلکه در پیشنهاد دادن است.
وی به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: رسانه های مختلف به جای انتقاد از دستگاه سیاست خارجی می توانند همین رهنمود را در چارچوب پیشنهاد به وزارت امور خارجه ارایه دهند که ما چگونه می توانیم اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.
معاون وزیر خارجه تصریح کرد: این کار مفید تر است تا مقاله علیه دستگاه دیپلماسی بنویسند.
وی گفت: انتقاد توام با پیشنهاد همواره ذهن را فعال و موفق می کند و انتقاد صرف و بدون پیشنهاد موجب خمودگی فکر و جمود ذهن می شود.
وی گفت: سه ضلع روشن در مذاکرات هسته ای داریم که ضلع اول، اصل مذاکره است که مسوولان نظام اجازه دادند و اگر اجازه نمی دادند کسی برای مذاکره به ژنو و وین نمی رفت.
قشقاوی بیان کرد: ضلع دوم این است که خطوط قرمز و دستاوردهای ما حفظ شود و خطوط قرمز را نیز مسوولان نظام تعیین می کنند و ضلع سوم این که پیشرفت رو به جلو باشد و گشایشی در امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایجاد شود.
معاون وزیر امور خارجه گفت: اگر این سه ضلع را قبول داریم پس همه فرض کنیم به جای آقایان ظریف و عراقچی مقابل خانم اشتون و وندی شرمن و بقیه هستیم و می خواهیم اصل مذاکره و خطوط قرمز حفظ شود و از نظر اقتصادی و سایر حوزه ها پیشرفت کنیم و تحریم ها برداشته شود.
وی تصریح کرد: آنچه وزارت خارجه از رسانه ها انتظار دارد این است که به این سه ضلع پرداخته شود زیرا هر کدام از این سه ضلع نباشد مثلث ناقص است و هر کسی در مورد این اضلاع پیشنهادی دارد ارایه کند.
وی گفت: انتقاد عیب نیست و در جامعه ما آزاد است اما ما انتظار داریم از دل نشاط رسانه ای پیشنهاد ارایه شود نه انتقاد.
معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: ما ضد انتقاد نیستیم اما طرفدار پیشنهاد هستیم و گمشده کشور ما انتقاد نیست بلکه پیشنهاد است.
وی در پاسخ به این پرسش که مذاکرات هسته ای تاکنون چه دستاوردهایی داشته است گفت: دستاوردها بیان شده است و مذاکرات در قالب طرح جامع ژنو همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: میزان انتظار از مذاکرات باید متناسب با فرایند زمانی آغاز مذاکرات نه متناسب با نتیجه نهایی آن باشد.
وی گفت: هم افراد منصف اذعان دارند که دستاوردهای مذاکرات تاکنون به جز مباحث مالی، کاهش ایران هراسی و تقویت دیپلماسی عمومی بوده و البته هنوز مذاکرات جامع و سخت در پیش است.
خبرنگاری درباره اقدامات وزارت خارجه برای آزادی مرزبانان ایران سووال کرد که قشقاوی پاسخ داد: از ابتدای وقوع این حادثه تلخ که علاوه بر افکار عمومی داخل حتی ایرانیان خارج کشور را به لحاظ اینکه این قشر افتخار ملی و نگهبانان مرز هستند متاثر کرد، فعالیت هماهنگ وزارت خارجه، کشور و ارگان های دیگر شکل گرفت و در حال رایزنی مستمر در این زمینه هستیم.
وی گفت: به طرف پاکستانی نیز اهمیت و حساسیت کار را ابلاغ کردیم و در سطوح دیدارها و اجلاس های هیات های ایران و پاکستانی نیز موضوع مطرح و پیگیری شده است.
معاون وزیر خارجه افزود: وزارت خارجه و کشور و بقیه ارگان ها فعال هستند اما اقتضای این گونه کارها ایجاب می کند قبل از حضول نتیجه، جزئیات آن رسانه ای نشود.
وی گفت: امیدواریم با تجربه موفقی که جمهوری اسلامی ایران در آزادی دیگران عزیزان در بند در کشورها و جاهای دیگر داشته است بتواند هرچه زودتر این افراد را نیز به سلامت به کشور بازگرداند.
وی اظهار کرد: سال گذشته حدود 800 ایرانی زندانی از بیش از 30 کشور جهان با تلاش وزارت امور خارجه و نمایندگی های ما در قالب قرارداد انتقال محکومان یا رایزنی به کشور بازگشتند.
قشقاوی درباره وضعیت اتباع بیگانه در کشور بویژه استان کرمان که موضوع پرسش یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: اقتضای همسایگی، برادری و مسلمانی و شرایط خاص افغانستان که مصادف با سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ایجاد می کرد پذیرای میهمانان این کشور باشیم.
وی افزود: این افراد گاهی قانونی و برخی نیز با توجه به مرز گسترده که وجود دارد غیر قانونی وارد ایران شده اند و ما نیز میزبان خوبی برای مهاجران بوده ایم.
وی گفت: طرح های مختلفی در این خصوص از جمله مهمترین آنها طرح ساماندهی اتباع افغان در کشور اجرا شده و وزارت خارجه، کشور و جاهای دیگر متولی ساماندهی هستند.
قشقاوی بیان کرد: همه اتباع افغان این گونه نیستند اما در مورد کسانی که با ورود غیرقانونی به امنیت لطمه می زنند باید ساماندهی صورت گیرد که این کار با برگزاری جلسات مختلف در وزارت کشور و با حضور مسوولان وزارت خارجه دنبال می شود.
وی گفت: بسیاری از مشکلات در این زمینه حل شده اما اقامت های غیرقانونی مشکلاتی را ایجاد کرده است که تلاش می کنیم با همکاری سه جانبه با دولت افغانستان، کمیساریای عالی پناهندگان و دولت جمهوری اسلامی طرح ساماندهی اجرا شود.
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سووال دیگری گفت: حرکتی غیرمنطقی و غیرمعقول از سوی برخی سفارتخانه های خارجی صورت گرفته بود که وزارت خارجه با آن مخالف بود و این بود که حوادثی که ممکن است در هر کشوری روی دهد را مستمسک قرار می دادند و یک استان را ناامن قلمداد می کردند.
وی افزود: این موضوع مربوط به چند سال قبل است و اکنون نیست و کرمان از استان های بسیار امن کشور است و جاذبه های فراوان و مهم گردشگری دارد.
وی گفت: چنانچه اخبار مبنی بر این باشد که سفارتخانه یا وزارتخانه ای استانی را ناامن معرفی کرده وزارت خارجه موضوع را پیگیری و صحبت می کند.
قشقاوی اظهار کرد: این موضوع بخشی از فرایند ایران هراسی و نه کرمان هراسی است که از سوی برخی جریان ها و رسانه های خاص در دنیا دامن زده می شود.
وی افزود: واقعیت های کشور اکنون در حال روشن شدن است و تمام هیات های خارجی که بعد از انتخابات اخیر به ایران آمدند اظهار کردند تصویر غلطی از ایران ارایه شده بود که ریشه در واقعیت ها ندارد.
وی درباره شناسایی ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: هیچ ساز و کار ریاضی برای تعیین آمار دقیق ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد زیرا مبنای این آمار خود اظهاری افراد است.
معاون وزیر امور خارجه افزود: با توجه به پرونده های کنسولی که تشکیل شده است حدود پنج میلیون ایرانی خارج از کشور داریم.
وی راه اندازی سایت های فعال برای شناسایی ایرانیان و کرمانیان خارج از کشور را یکی از راهکارهای موثر در این زمینه عنوان کرد و گفت: با این اقدام و انتقال اطلاعات میدانی درباره هموطنان خارج از کشور به استانداری و نمایندگی وزارت خارجه در استانها می توان تعدادی بیشتری از این افراد را شناسایی و طبقه بندی کرد.
وی گفت: جای خالی برگزاری همایشی از ایرانیان فعال در حوزه رسانه های خارج از کشور دیده می شود زیرا ایرانی های زیادی هم اکنون در بسیاری شبکه ها و رسانه ها فعالیت می کنند.
قشقاوی درباره خدمات به دانشجویان خارج از کشور نیز گفت: یکی از ادارات زیرمجموعه اداره کل ایرانیان خارج از کشور در وزارت خارجه، اداره خاص برای ارتباط با دانشجویان چه آزاد چه بورسیه است.
وی اضافه کرد: بتازگی جلسه ای را در وزارت علوم داشتیم که با کمک وزارت علوم و بهداشت در جهت رفع مشکلات این دانشجویان اقدام کنیم.
وی گفت: با اجرای توافق ژنو مساله ارز دانشجویی نیز حل می شود زیرا یکی از موارد این توافق رهایی ارز دانشجویی خارج از کشور بوده است.
معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: 60 تا 70 هزار دانشجوی ایرانی خارج از کشور بورسیه یا غیر بورسیه داریم.
وی همچنین به افتتاح نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: اصلی ترین هدف این نمایندگی، بین المللی کردن استان است تا با ظرفیت هایی که دارد چه استانی و چه اقتصادی، گردشگری و فرهنگی بتواند فراتر از مرز در معرض دید جهانیان قرار گیرد.
وی بیان کرد: کار اصلی نمایندگی، کنسولی و اعطای ویزای فرودگاهی برای مسافران خارجی است و هم اکنون ما جز 9 کشور برای اتباع همه کشورها می توانیم ویزای فرودگاهی صادر کنیم.
قشقاوی تلاش برای معرفی ظرفیت های استان به نمایندگی های خارجی در ایران و نمایندگی های ایران در خارج کشور، افزایش سرمایه گذاری و صادرات، تسهیل رفت و آمد ایرانیان و کرمانیان خارج از کشور و دعوت از هیات های خارجی را از دیگر فعالیت های این نمایندگی ذکر کرد.
وی گفت: پیشنهاد شد شورای روابط خارجی به ریاست استاندار و دبیری مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای تنظیم امور تشکیل شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار خانم اشتون با یکی از محکومان فتنه نیز گفت: عصر امروز خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه موضع وزارت خارجه را در این باره اعلام کردند و موضع من همان است.
قشقاوی افزود: به دلیل حضور در سفرهای خارجی و داخلی از جزئیات سفر خانم اشتون به ایران اطلاع ندارم اما دیدارهای وی با رییس جمهوری، وزیر خارجه و رییس مجلس دیدارهای خوبی بوده و انعکاس خوبی هم داشته است.ک/2
8154/2624
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن