تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803566720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدابير لازم براي پنجشنبه و جمعه آخر سال در نظر گرفته شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۳۵ق.ظ)
مدير کل اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان: تدابير لازم براي پنجشنبه و جمعه آخر سال در نظر گرفته شده است مديركل اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان در جمع اصحاب رسانه گفت: آرامستان باغ بهشت همدان در سال 1344 توسط " محسن‌ قره‌گوزلو" وقف شد که از آن زمان دفن اموات در اين مکان متمرکز گرديد و شهر همدان يكي از شهرهايي است كه هيچ گونه معضل و مشكلي در اين خصوص ندارد.
به گزارش خبرنگار موج از استان همدان؛ حجت‌الاسلام سيد حسن رضوي خاطرنشان کرد: از سال 44 تا روز 18 اسفندماه 96 هزار نفر در اين مكان به خاك سپرده شده‌اند و در سال 91 ، 2هزار و 692 نفر و در سال 92 ، 2 هزار و 745 نفر در اين آرامستان دفن شده‌اند.
وي به مناسبت پنج‌شنبه و جمعه آخر سال اشاره كرد و افزود: يكي از سنت‌هاي پسنديده و نيك ايرانيان در روز پنج‌شنبه و جمعه آخر سال حضور در آرامستان‌ها براي زيارت اهل قبور است كه در سال گذشته 200 هزار نفر در اين روز وارد باغ بهشت همدان شدند شدند كه براي امسال نيز تردد 25 هزار وسيله نقليه در باغ بهشت پيش‌بيني مي‌شود.
حجت‌الاسلام رضوي برنامه‌هاي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال را تشريح كرد و افزود: اتخاذ تصميماتي در آخرين جلسه شوراي ترافيك شهرستان همدان در سال جاري، تشكيل جلسه در آرامستان با حضور معاون فرماندار، تاكسي‌راني، هلال‌احمر، راهنمايي و رانندگي و ...، آماده‌سازي باغ بهشت از جمله رنگ‌آميزي كليه جداول، لكه‌گيري و تعمير آسفالت قمستي از راه‌هاي ورودي و خروجي، ديواركشي، نظافت كل محدوده باغ بهشت، درخت كاري، آماده‌سازي سرويس‌هاي بهداشتي و نصب بنر براي راهنمايي مراجعه‌كنندگان اهم اقدامات صورت گرفته اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان براي راحتي و آسايش مردم در اين روز است.
مديركل اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان ادامه داد: تدابيري با راهنمايي و رانندگي در خصوص پنج‌شنبه و جمعه آخر سال ديده شده است كه تمامي راه‌هاي فرعي مسدود گردد همچنين در اين دو روز 60 نفر از پرسنل راهنمايي و رانندگي، آتش‌نشاني و هلال‌احمر و اورژانس حضور فعالي براي ارائه خدمات به شهروندان دارند.
حجت‌الاسلام رضوي از سايت جديد آرامستان ياد كرد و افزود: با توجه به اينكه ظرفيت سايت فعلي كه اموات در آن به خاك سپرده مي‌شود محدود است براي باقي‌مانده ملك با هماهنگي شهرداري، سازمان عمران و اوقاف و امور خيريه شهرستان نقشه تپوگرافي در نظر گرفته شد و طرح جامع آن براساس آخرين طرح تفكيكي شهر همدان در سال 90 تصويب شد و با حضور معاونت عمراني آغاز عمليات عمراني آن كليد خورد.
وي افزود: مواردي كه در سايت جديد در نظر گرفته شده است شامل 5 هزار مترمربع سايت اداري و خدماتي، غسالخانه مردانه و زنانه، اتاق انتظار مردانه و زنانه، سرويس بهداشتي، فضاي سبز، پاركينگ و محوطه سازي است كه عمليات عمراني آن آغاز شده و در حال اجرا و اسكلت بدني و ديوار كشي مي‌باشد كه در سال 93 به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت فضا در آرامستان باغ بهشت، با پيگيري‌هايي كه در طول 2 سال و نيم صورت گرفته موفق شديم در سايت جديد حدود 10هزار قبر به صورت 2 طبقه آماده کنيم.
مديركل اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان بيان داشت: زيرسازي، خاك‌برداري بلوار 75 متري به مساحت يك كيلومتر با هزينه بالغ بر 500 ميليون تومان، 5/4 كيلومتر جدول‌گذاري، جمع‌آوري آب‌هاي سطحي به مساحت يك كيلومتر، عمليات آب‌رساني براساس طرح جامع به كل آرامستان، مجهز كردن كل محدوده باغ بهشت به دوربين مدار بسته با هزينه بالغ بر 150 ميليون تومان، تهيه و طراحي تابلوهاي ويژه، بحث ساماندهي ورودي وخروجي آرامستان با هزينه 100 ميليون تومان، اصلاح تيرهاي شبكه برق‌ با هزينه‌ 150 ميليون تومان و خريداري 4 دستگاه آمبولانس جديد با اعتباري بالغ بر 130 ميليون تومان از ديگر اقدامات اوقاف و امورخيريه شهرستان همدان بوده است.
حجت‌الاسلام رضوي درباره آمبولانس‌هاي خصوصي گفت: در خصوص سامان‌دهي آمبولانس‌هاي حمل اموات چه آمبولانس‌هاي داخلي و چه خصوصي تمهيداتي با هماهنگي فرمانداري، نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي صورت گرفته كه قبل از هر اقدامي حكم ماموريت صادر براي آنها صادر گردد.
وي به سامانه 1530 اشاره كرد و افزود: مردم با برقراري تمام با اين سامانه، با اپراتور مخصوص آن تماس مي‌گيرند و صدور حكم ماموريت، اعزام آمبولانس به طور شبانه‌روزي و در طول سال انجام خواهد گرفت.
وي به سامان‌دهي مداحان در آرامستان باغ بهشت همدان اشاره كرد و گفت: سامان‌دهي مداحان از طريق سازمان تبليغات كه متولي اين بحث است صورت مي‌گيرد و تاييديه از اين سازمان به مداحان داده مي‌شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان با اشاره به هزينه خريد قبر پرداخت و افزود: هزينه قبر در كليه قسمت‌هاي آرامستان يك نرخ است و تفاوت نرخ در مناطق مختلف باغ بهشت معنايي ندارد كه با توجه به هزينه نقشه‌برداري، خاك‌برداري، خريد مصالح، بيمه، ماليات، حفظ و نگهداري، نظافت و خدمات ديگر هزينه خريد قبر 600 هزار تومان مي‌باشد كه با هزينه خدمات آمبولانس، كفن، مداحي، شستشو، خاكسپاري، نصب سنگ و 6 درصد ارزش افزوده نهايت آن 205 هزار تومان است.
حجت‌الاسلام رضوي در پايان به تخفيفات داده شده هزينه قبر اشاره كرد و گفت: والدين شهدا 50 درصد، جانبازان و ايثارگران 50درصد، افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي 30 درصد برخوردار مي‌شوند.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن