تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803367864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد جنگل عاملی تعیین کننده در توسعه پایدار کشورهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد جنگل عاملی تعیین کننده در توسعه پایدار کشورهاست ایلام- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: توجه به اقتصاد جنگل برای رسیدن به توسعه پایدار امروز در بسیاری از کشورها مورد تاکید قرار می گیرد.


به گزارش ایرنا، ˈصیدرضا احمدیˈ عصر یکشنبه در ویژه برنامه روز جشن درختکاری در دانشگاه ایلام اظهار کرد: اشتغال پایدار، درآمد مطمئن و تولید واقعی از اهداف اصلی طرح های مشارکتی منابع طبیعی استان است.
وی بیان کرد: حوزه منابع طبیعی و چالش های فراروی این بخش عمومی است و از بین بردن یا کاهش این چالش ها و خروج از بن بست ها نیازمند هم فکری و هم افزایی اقشار مختلف مردم و مسوولان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: برنامه های هفته منابع طبیعی در طول سال به صورت مداوم برگزار می شود و همین موضوع جایگاه بلندی را برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان در کشور رقم زده است.
احمدی یادآور شد: با همکاری و هم افزایی گسترده مردم و مسوولان با این دستگاه اجرایی در زمینه درختکاری، احیاء و توسعه جنگل ، ایجاد نهالستان ها و پرورش نهال های گوناگون مقام برتر کشور را از آن خود کرده ایم.
وی ادامه داد: موفقیت در جذب اعتبارهای ملی و استانی دیگر شاخصه منابع طبیعی استان است.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: این استان دارای 642 هزار هکتار جنگل طبیعی است که این اداره کل توسعه ، احیاء و استفاده پایدار و بهینه از فرآورده های جنگلی را از اصلی ترین وظایف خود می داند.
احمدی عنوان کرد: بر اساس مطالعه ها و پژوهش های علمی و مستند، ایلام ظرفیت داشتن بیش از یک میلیون هکتار عرصه جنگلی دارد.
وی اظهار کرد: جنگل های کنونی حاصل سالیان دراز زحمت و کوشش مردم این دیار است که اکنون به ما رسیده و ما نیز در حفظ و انتقال آن به نسل های آینده مسوول هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام تاکید کرد: درختان بلوط ایلام میراث گران سنگی با قدمت بیش 13 هزار سال است و این استان ماوای کهنسال ترین جنگل های بلوط و بنه دنیاست.
وی بیان کرد: بیش از 95 گونه درخت و درختچه در جنگل های استان ایلام وجود دارد که در هیچ کجای دنیا این غنای طبیعی و تنوع تپوبیولوژیکی مشاهده نمی شود.
این فعال حوزه جنگل کاری و مرتع یادآور شد: توسعه جنگل ها بنا به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب بایستی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
احمدی گفت: خوشبختانه فعالیت های کارشناسانه و دقیق اداره کل منابع طبیعی استان با وجود همه مشکل ها و معضل های موجود در رفیع ترین و بالاترین جایگاه کشوری قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون برای رسیدن به سقف یک میلیون هکتار پیش بینی شده 360 هزار هکتار باید به پوشش جنگلی استان اضافه شود.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام یکی از اهداف این اداره کل در استان را از توسعه جنگل ها و جنگل کاری، بهره برداری اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پایدار دانست.
احمدی تاکید کرد: وجه تمایز ایلام با دیگر استان های کشور در هفته منابع طبیعی پیشرو بودن این استان در حوزه منابع طبیعی است.
وی گفت: سالانه شش میلیون نهال در استان تولید می شود و در هفته منابع طبیعی امسال نیز دو میلیون و و 600 هزار اصله نهال به صورت رایگان میان مردم پخش شد.
وی اظهار کرد: از مجموع هشت هزار گونه درخت موجود در کشور بیش از هزار گونه در استان ایلام شناسایی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام بیان کرد: 128 شرکت تعاونی فعال در راستای حفاظت و احیای منابع طبیعی با افزون بر پنج هزار خانوار عضو و 530 هزار هکتار عرصه جنگلی زیر پوشش در استان فعالیت می کنند. ک/2
540
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن