تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802189195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای وزیر گورستانتان هنوز در ایران هست


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: آقای وزیر گورستانتان هنوز در ایران هست

 آقای وزیر شیفته مهمان‌ نوازی ایرانی ها

سیکورسکی در طول سفر خود احترام ویژه ای به همین اجدادش که در اصفهان دفن شده اند می گذارد اما گاهی آن حقیقتی را که به آن اشاره کرده است فراموش می کند

 وزیر خارجه لهستان به مهمان نوازی ایرانیان از اجدادشان اشاره می کند و می گوید که دولت و ملتش با سپاسگزاری این حقیقت را به یاد دارد.اشاره او هم به مقطعی از تاریخ در جنگ جهانی دوم است که حدود 120 هزار سرباز لهستانی از دست نیروهای شوروی فرار می کنند و به اصفهان می روند. خیلی از آن ها در ایران می مانند و زندگی می کنند. سیکورسکی در طول سفر خود احترام ویژه ای به همین اجدادش که در اصفهان دفن شده اند می گذارد اما گاهی آن حقیقتی را که به آن اشاره کرده است فراموش می کند. واقعیت ماجرا این است که دولت‌های روی کار لهستان نگاه چندان مثبتی به حکومت جمهوری اسلامی نداشته اند و این نگاه در همان سخنان رادسلاو سیکورسکی در نشست خبری اش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روشن است. یا همین که در طول 10 سال گذشته مقام بلند پایه ای از مقامات این کشور به ایران نیامده است رویکرد این کشور به ایران را نشان می دهد.


وزیر خارجه لهستان گفته است حرف های او در نشست خبری اش با ظریف سانسور شده استسیکورسکی یکی از میهمانان اسفندی ایران بود که نهم اسفند به تهران آمد. او اما  سفر خود به ایران را نیمه تمام گذاشت تا در اجلاس اضطراری وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی بحران اوکراین شرکت کند. بعد از خروجش از ایران اما دو اتفاق افتاد.وزارت امور خارجه لهستان فیلمی از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با محمد جواد ظریف را منتشر کرد و مدعی شد که در کنفرانس خبری دو وزیران خارجه، سیکورسکی از فیلتر اینترنت، وضعیت آزادی بیان، حقوق بشر و افزایش مجازات اعدام‌ در ایران انتقاد کرده است و این سخنان در رسانه های داخل ایران منتشر نشده است.براساس این فیلم وزیرخارجه لهستان می گوید: «دیروز در اصفهان سعی کردم به وب‌سایت یکی از روزنامه‌های اصلی لهستان وارد شوم، اما متاسفانه نتوانستم. به من پیغام داده شد که این سایت به دلیل سانسور مسدود شده است. برای ما که از کشوری می‌آییم که در راه آزادی بیان مبارزه کرده چنین چیزی شوکه‌کننده است. من همچنین به وزیر گفتم که ما باید درباره حقوق بشر در ایران نیز به گفت‌وگو بپردازیم.»سیکورسکی در صفحه توئیتر خود هم به این ادعا دامن زد و در واکنش به عدم پخش سخنانش نوشت: ظاهرا بخشی از کنفرانس مطبوعاتی من با آقای جواد ظریف که در آن در مورد سانسور سخن گفتم، سانسور شده است.آذرماه سال 90 و بهمن ماه 91 موضع دولت لهستان در قبال تحولات داخلی ایران و یک موضوع بین المللی رویکرد لهستانی ها نسبت به ایران را نشان می دهد.


لهستان پیشتیبان کارناوالی بود که انگلیسی ها آذرماه سال 90 در تهران به راه انداختندسابقه بدرفتاری لهستانی‌هاآذرماه سال 90 پس از آنکه عده ای از دانشجویان در اعتراض به سیاست های مداخله جویانه انگلیس و در سالگرد ترور یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان وارد سفارت این کشور شدند؛ چند تن از سفرای کشورهای اروپایی در هماهنگی با انگلیس کارناوالی نمایشی در تهران به راه انداختند و از باغ قلهک و سفارت انگلیس دیدن کردند. لهستان یکی از همراهان دولت انگلیس در ماجرای آن جنگ روانی بود و در کارناول نمایشی این دولت شرکت کرده بود.همان زمان خبرگزاری های ایران نوشتند سفیر لهستان در کشورمان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد ‌3جلسه اضطراری با حضور سفرای کشورهای اروپایی در تهران، در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند تا از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع‌آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.


در ماجرای انفجار اتوبوس یهودیان در بلغارستان، لهستانی ها مواضع غیرواقعی علیه ایران گرفتنداتفاق دیگر به ماجرای انفجار یک اتوبوس حامل گردشگران رژیم صهیونیستی در بلغارستان برمی گردد که موجب کشته شدن دست کم هفت گردشگر و زخمی شدن 32 نفر دیگر شد. در این انفجار رژیم صهیونیستی نوک اتهامات را متوجه ایران و حزب الله لبنان کرد، بلغارستان دست داشتن ایران در این ماجرا را رد کرد اما دولت لهستان اتهاماتی را متوجه ایران کرد.


گورستان لهستانی‌ها در ایران هنوز یادگار مهمان نوازی ایرانی ها از این ملت است



1392/12/18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن