تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803367519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس حوزه علمیه اصفهان: وظیفه هنر زیبا کردن زندگی انسان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس حوزه علمیه اصفهان: وظیفه هنر زیبا کردن زندگی انسان است اصفهان- ایرنا- رییس حوزه علمیه استان اصفهان در پیامی به مناسب جشنواره و هفته فرهنگی هنری اشراق، رسالت هنر را زیبا کردن زندگی انسان برشمرد و افزود: هنرمند، مسوولیتی سنگین بر دوش می کشد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله حسین مظاهری، وی در این پیام ضمن ابراز خشنودی از ایجاد هفته فرهنگی هنری اشراق به منظور ارائه و معرفی آثار هنرمندان حوزه های علمیه سراسر کشور در شهر هنر پرور اصفهان، از دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان برگزار کننده آن قدردانی کرد.
آیت الله مظاهری در باره هنر و استفاده از آن برای تبلیغ رسالات الهی تصریح کرد: هنری که صرفا از خیال و متخیله برخیزد و به حس برسد، توان ابلاغ پیام غیب به شهادت را ندارد زیرا موجود طبیعی وقتی قدرت صعود و نیل به فرا طبیعی را پیدا می کند که از زندان طبیعت رها شود و توان پرواز از این دامگه حادثه را به سوی باغ ملکوت پیدا کند.
این مرجع تقلید افزود: اگر هنرمندی بتواند در تجربه معنوی خود جهت زندگی دیگران را مشخص کند و مرتبه اعلایی از حقایق عالم هستی را به مرتبه مادیت انسان تنزل دهد پدیده ˈهنر معنوی و اشراقیˈ را تجربه می کنیم.
وی در معرفی راهی برای نیل هنرمند به رتبه هنر معنوی و قدسی اظهار کرد: هنرمند باید چشم اشراقی خود را بگشاید و آن مستلزم این است که هنرمند در خدا فانی شود و از عالم ماده و کثرات طبیعت بیرون برود.
این مرجع تقلید افزود: وقتی هنرمند در تخته بند امیال و شهوات و مادیات گرفتار و اسیر باشد، امکان طواف در فضای عالم قدس و به تصویر کشیدن حقایق عالم هستی را نخواهد یافت.
رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه هنر معنوی و معقول هرگز به فریب مخاطب نمی اندیشد و از گزند فریب کاری مصون و محفوظ است، یادآور شد: هنرمندی که از دایره هنر خیالی، تخیلی و حسی خارج نشده ممکن است به دام نفس بیفتد و از این کژراهه خطرناک به نیرنگ و فریب مخاطبان دست یازد.
وی اظهار کرد: امروز ابعاد گوناگون هنر در جوامع انسانی و حتی با کمال تاسف در جامعه ما مبتلا به چنین بیماری رنج آور و بزرگی است.
آیت الله مظاهری خطاب به طلاب و روحانیون گفت: اکنون که شما با ابزار هنر، آموزه ها و تعالیم دینی و معارف عقیدتی و مذهبی را به جامعه بخصوص نسل جوان منتقل می کنید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر چه هنر از کارآمدترین ابزارها برای انتقال مفاهیم به مخاطبان است اما به همان میزان خطیر و در معرض آسیب های جدی است.
وی گفت: هنری که هنرمند آن پایبند امیال نفسانی باشد به مرزهای قدسیت و معنویت نخواهد رسید و توان نشان دادن راه زندگی به دیگران را نخواهد داشت بلکه سبب انحراف و فریب دیگران می شود.
این مرجع تصریح کرد: هنری که مرزهای دینی، عقیدتی و ملی را به نام هنر بشکند و از حدود الهی عبور کند از پایگاه جهالت برخاسته است و نه تنها به مخاطبان بلکه بیش از آن به خود هنرمند صدمه و لطمه خواهد زد.
آیت الله مظاهری به هنرمندان به ویژه افرادی که درصدد ارائه جلوه های هنری از معارف والای دینی هستند توصیه کرد که بکوشند تا این جهات با اهمیت را از حیث نظری و علمی و بعد عملی به درستی مراعات کنند.
جشنواره و هفته فرهنگی و هنری اشراق از امروز تا بیستم اسفند امسال در اصفهان برگزار می شود.
در این جشنواره 140 اثر از طلاب هنرمند کشور در زمینه های خوشنویسی، گرافیک، نقاشی، نمایشنامه، عکس، هنرهای تجسمی، شعر و فیلم به نمایش در آمده است.
د / 7131/ 607
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن