تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820663130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت امروز روحانیت بصیرت افزایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: رسالت امروز روحانیت بصیرت افزایی است تهران-ایرنا- جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: غفلت نکردن از دشمن، بصیرت افزایی، تکیه بر توان داخلی و نهادینه کردن مقاومت در سیاست، استقلال و فرهنگ، رسالت اساسی امروز روحانیت است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالله حاجی صادقیˈ در همایش سراسری روحانیون سپاه افزود: جریان شناسی از جمله مهمترین رسالت های ما است و نباید از جریان های گذشته و حال غافل بمانیم، باید جریان نفاق جدید را بشناسیم و برای خنثی کردن آن کوشش کرده و به مقوله آگاه سازی مردم در این زمینه نیز توجه داشته باشیم.
حاجی صادقی افزود: در راه دستیابی اهدافمان باید به خدا توکل کنیم و به کمک های الهی باور داشته باشیم؛ برای رسیدن به این باور باید جهادی حرکت کرده و جهت گیری حرکت نیز به سمت و سوی خدا باشد.
وی با بیان این که فلسفه وجودی روحانیت این است که افراد را برای پاسداری و سنگرنشینی انقلاب اسلامی تربیت کند، افزود: افتخار سپاه پاسداران این است که همواره سنگرنشین انقلاب اسلامی بوده و این سربلندی مرهون پاسدارانی است که روحیه جهادی دارند.
حاجی صادقی با بیان این که یکی از مهمترین عوامل شکل گیری چنین جوانانی روحانیون هستند، ادامه داد: روحانیون فعال در سپاه نقش پاسدارسازی را به خوبی ایفا کرده اند و اساسا فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و روحانیت این است که افراد را برای سنگرنشینی انقلاب تربیت کند.
وی افزود: انجام رسالت روحانیت در همه عرصه ها و بخصوص در عرصه سپاه و بسیج نیاز به سه شرط عمده دارد؛ نخستین شرط توانمندی عملی و اخلاقی و اتصال به خدا است و برای این کار باید خود به مرحله ای از پاکی و رسیدن به شایستگی ارتباط و اتصال به احدیت برسانیم.
حاجی صادقی با بیان این که مقام معظم رهبری خواستار ارتقای سطح معنویت در سپاه و بسیج است گفت: توانمندی علمی دومین الزام تربیت پاسدار است که نیازمند شناخت کامل دین و درس های اسلام در مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
وی سومین شرط لازم برای انجام رسالت روحانیت را توانمندی بصیرت افزایی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح معنویت، بصیرت افزایی و ولایت مداری از جمله محورهای اساسی در نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.
حاجی صادقی تصریح کرد: روحانیت باید با حضور عالمانه و آگاهانه و با اقتدار به عنوان مرجعیت فکری دینی در سپاه تجلی یابد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی روحانیت هدایت فکری و سیاسی است و یکی از ابعاد هدایت فکری، موضوع چالش شناسی است .
حاجی صادقی در بیان چالش های فراروی انقلاب اسلامی گفت: چالش اصلی انقلاب اسلامی که استکبار جهانی سودای دامن زدن به آن را در سر دارد این است که قصد دارد با نرم افزار انقلاب به مقابله برخیزد.
وی اظهارداشت: استکبار به این نتیجه رسیده که اگر اسلامیت را تضعیف کند روحیه جهادی مردم نیز از بین می رود، از این رو به دنبال تغییر و جابجایی ارزش ها است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن اسلام را نشانه گرفته چرا که انقلاب اسلامی برپایه اسلام استوار شده و دین، عامل اصلی مقاومت در جهان امروز محسوب می شود.
حاجی صادقی ادامه داد: برخی در کشور به دنبال خط شکنی هستند و اصول دین را مثل قصاص، تبری و ولایت را زیر سوال می برند؛ شعارهایی مثل تبری ˈ ذکرالله ˈ محسوب می شوند و از جمله مباحث بنیادین دین به شمار می آیند.
وی افزود: خسته کردن مردم از مقاومت، فشار بر مسئولین، تغییر اصول و مبانی انقلاب اسلامی، فعال کردن پیاده نظام داخلی که با آثار قلمی خود بر ضدنظام فعالیت می کنند و ترویج لیبرالیسم فرهنگی از جمله راهکارهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب است.
حاجی صادقی خاطرنشان کرد: غرب از مذاکره با ایران تنها به دنبال مذاکره است چرا که مشاهده کردند روحیه اسلامی و ضداستکباری برخاسته از ایران، به کل جهان نفوذ و گسترش پیدا کرده، از این رو به این نتیجه رسیده اند که باید الگوی این شعارها را از بین ببرند بنابراین در حین مذاکرات چنین القا می کردند که انقلاب اسلامی از جهت گیری های خود عقب نشینی کرده است.
اجتمام(1)9105**1478
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن