تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814807021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت امروز ما ساخت تمدن اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سردار نقدی: رسالت امروز ما ساخت تمدن اسلامی است تهران - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت، رسالت امروز ما ساخت تمدن بزرگ اسلامی در کشور و الگوسازی برای بشریت است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار «محمدرضا نقدی» روز سه شنبه در دهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش، به چهار هزار و 900 معلم شهید و 36 هزار دانش آموز شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شهدای فرهنگی، مردانه به میدان نبرد رفتند و با وجود آنکه وظایف ذاتی و تکلیفی آنان نبود، مردانه ایستادند.
وی خاطرنشان کرد: امروز رسالت ما ساخت تمدن بزرگ اسلامی در کشور و الگوسازی برای بشریت است و باید در راستای پرورش منابع انسانی برای تمدن بزرگ اسلامی تلاش کنیم.
سردار نقدی با بیان اینکه نخستین نیاز ساخت تمدن انسانی، تربیت انسان هایی است که در تراز تمدن باشند، گفت: محل تولد این تمدن بزرگ اسلامی، آموزش و پرورش است و امروز شما فرهنگیان بسیجی در راستای تحقق تربیت انسانی میدان سختی پیش رو دارید.
وی گفت: وجود 35 هزار استاد بسیجی، نیم میلیون معلم بسیجی و دهها هزار پزشک بسیجی و 150 هزار مهندس بسیجی سرمایه های بزرگی هستند که در دوران جنگ از آنها بی نصیب بوده ایم و این سازماندهی عظیم در مجموعه بسیج، مسوولیت ما را سنگین تر می کند.
سردار نقدی با بیان اینکه یک جامعه الگو باید عاری از پلیدی، پلشتی و ناهنجاری باشد، خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه با آسیب های زیادی مواجه هستیم و برای رسیدن به شرایط مطلوب و ایده آل وظایف دستگاه ها و نهادی تربیتی و آموزشی از جمله آموزش و پرورش بسیار حساس و حیاتی است.

** باید موانع شکل گیری تمدن اسلامی مشخص شود
سردار نقدی گفت: باید بدانیم آسیب ها و کاستی ها که ما را از تمدن اسلامی مطلوب دور کرده و مانع شکل گیری آن در جامعه می شود، چه هستند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: باید بدانیم خروجی آموزش و پرورش ما نسبت به بحث کار و تلاش به قدر کافی توجیه است یا نه، یا با بیکاری و تنبلی سر ستیزه دارد.
وی گفت: باید بررسی کنیم خروجی آموزش و پرورش ما نسبت به مفاسد اخلاقی و رسانه های مبتذل و فاسد به حد کافی توجیه شده اند یا نه و آیا خروجی این نهاد ما سبک زندگی غربی را با سبک زندگی اسلامی قیاس کرده است یا نه؟ بطوریکه ما فریفته ظاهر زیبا در سبک غربی نشویم.
سردار نقدی افزود: باید بدانیم خروجی آموزش و پرورش ما، دانش آموزان را تا چه حد با خطرات موادمخدر آشنا کرده است.
وی ادامه داد: اگر امروز نیازمند علم و پژوهش در کشور هستیم، باید تلاش های گسترده ای در تولید علم و دانش انجام دهیم.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقص بزرگی که در نظام تربیتی ما هست آن است که کمتر این آسیب ها و ناهنجاری ها را برای جوانان گوشزد کرده و بیشتر جهات مثبت را مطرح می کنیم.

** کتاب های درسی به روز شوند
سردار نقدی بر لزوم به روز کردن کتابهای درسی در کشور تاکید کرد و گفت: به روز بودن کتاب ها و درس ها فرصتی است و باید دائما از محصولات آموزشی و تربیتی خود خروجی بگیریم.
وی افزود: باید حتی در اواسط سال تحصیلی، معلمان با تهیه کتابهای کمک آموزشی در کلاسها، دانش آموزان را با آسیب ها و تهدیدات و ناهنجاریهایی که کشور را تهدید می کند، آشنا سازند.

** سبک زندگی درست باید از آموزش و پرورش شکل بگیرد
سردار نقدی خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی بیاناتی که مقام معظم رهبری در مساله سبک زندگی اسلامی در بجنورد بیان داشتند، آموزش و پرورش است و باید سبک زندگی درست از آموزش و پرورش شکل گیرد.
وی به اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در تحقق اصلاح الگوی مصرف در کشور موثر است و آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نهاد تربیتی می تواند در تحقق آن گام های موثری بردارد.
سردار نقدی با تاکید بر اینکه باید پایه های تمدن اسلامی را از آموزش و پرورش محکم سازیم، گفت: برگزاری جشنواره های علمی و پژوهشی در مجموعه بسیج و ارائه مقالات مختلف توسط پژوهشگران و فرهنگیان می تواند در راستای تحقق اهداف سازمان بسیج گام های موثری بردارد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: نقش آفرینی بسیج صرفا برای صحنه جنگ نظامی نیست و شما بسیجیان فرهنگی می بایست در عرصه تربیتی و مقابله با تهدیدات در جنگ نرم دشمن نیز تلاش های مضاعفی انجام دهید.
سردار نقدی گفت: امروز روز جنگ فرهنگی است و در حال جنگ تحمیلی اقتصادی قرار داریم.
اجتمام(3) ** م.د ** 7268 ** 1071





13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن