تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803246367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی برقراری روابط با استان منگستائو قزاقستان را داریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گلستان: آمادگی برقراری روابط با استان منگستائو قزاقستان را داریم گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: این استان با توجه به استعدادها و توانایی هایی که دارد، آمادگی برقراری هر گونه روابط و مناسبات با استان منگستائو در جمهوری قراقستان را دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈحسن صادقلوˈ روز یکشنبه در دیدار با ˈآلیک آیداربایفˈ استاندار منگستائو از کشور قزاقستان افزود: ما زمینه های زیادی برای همکاری متقابل با کشور و استان شما داریم که نقطه اصلی و ارتباطی ما با هم می تواند هم از خشکی و هم از دریا باشد.
وی با اشاره به این که پیش از این تنها راه ارتباطی ما با این کشور و استان از طریق دریا بود، تصریح کرد: امروز با همت جمعی سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران نقطه مشترک و ارتباط خشکی هم برقرار شده و این خود نقطه عطف بزرگی در ارتباط متقابل خواهد بود.
به گفته وی، امید داریم با این ارتباط بتوانیم روابط دو کشور به خصوص در زمینه اقتصادی را بسط و گسترش دهیم.
وی ادامه داد: امروز زمینه مشارکت بین دو استان کاملا مهیاست، به خصوص این که دو ملت ایران و قزاقستان روابط خوبی با هم دارند و بر اساس آمار موجود در استان گلستان قریب به هفت هزار قزاق سکونت دارند.
نماینده عالی دولت در گلستان افزود: خود این افراد با توجه به علاقه مندی که از خود نشان داده اند، دو کشور را دوست دارند و این مسئله یک نقطه عطف در برقراری مناسبات و همکاری هاست.
صادقلو گفت: زمینه کشاورزی در استان ما نسبتا مساعد است و می توانیم با شما ارتباط خوبی برقرار کنیم و انتظار داریم توافق نامه های قبلی را بیش از گذشته رونق دهیم.
به گفته استاندار گلستان، از سوی دیگر با توجه به استعدادهایی که در گلستان وجود دارد، می توانیم در زمینه مواد غذایی و مصالح ساختمانی همکاری و ارتباطات خوبی با هم داشته باشیم که در این استان در این دو بخش کارخانجات بسیاری وجود دارد.
وی با اشاره به مبحث نفت از سوی استاندار منگستائو، اظهار کرد: ما اکنون در حال ساخت بندر خواجه نفس هستیم که می توانیم در زمینه ˈسوآپ نفتیˈ با هم همکاری داشته باشیم و بعد از این نیز بنا داریم تا در کنار این بندرگاه پالایشگاه نفت تاسیس و راه اندازی کنیم که خود می تواند در گسترش روابط اقتصادی دو کشور و دو استان مؤثر باشد.
وی یادآور شد: در هر صورت ما آمادگی داریم که در جنبه های مختلف با هم همکاری داشته باشیم که از آن جمله می توان به مسیر دانشگاهی و همکاری های خوب علمی و فنی فی مابین اشاره کرد.
صادقلو در ادامه گفت: استان گلستان نقطه حساس راه های کشور در مسیر تهران و مشهد مقدس بوده و در نقطه جغرافیایی خاصی قرار دارد و در واقع استان ما می تواند کریدور ارتباطی بین کشور قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران باشد و هم مسیر ارتباطی بین کالاهایی که از خلیج فارس و دریای عمان به سمت شما می آید و یا بر عکس باشد.
استاندار گلستان افزود: در هر صورت اگر نیازی از سوی شما باشد، ما آمادگی داریم هر گونه همکاری با شما داشته باشیم و حتی می توانیم در حوزه صنعت با وجود کارخانجات و تولیدات ما در بخش میوه و محصولات باغی همکاری و صادرات با کشور و استان شما داشته باشیم.
وی با اشاره به توان و ظرفیت فرودگاه بین المللی گرگان گفت: ایجاد خط هوایی بین استان های گلستان و منگستائو،می تواند در برقراری روابط بین الملل و اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در هر حال باید برقراری روابط و همکاری های فی ما بین را سریع تر آغاز کرد.
استاندار گلستان تأکید کرد: مردم قزاقستان و قزاق های مقیم گلستان افراد خوب و مهربانی هستند و این خود می تواند در برقراری روابط تاثیرگذار باشد.
صادقلو ضمن اشاره به وجود آثار تاریخی و توسعه گردشگری در استان گلستان از جمله دیوار دفاعی گرگان به طول 200 کیلومتر به عنوان سومین دیوار بزرگ آجری جهان و برج آجری گنبدکاووس به عنوان بلندترین برج آجری جهان که در یونسکو نیز به ثبت رسیده و وجود مواهب زیبای گردشگری از جمله دریا، رودخانه ها و جنگل، گفت: با توجه به ارزان بودن هزینه های درمان در ایران و وجود بیمارستان های متعدد با متخصصین مجرب و متعهد، این دو استان (گلستان و منگستائو) نیز می توانند در زمینه گردشگری سلامت همکاری خوبی با هم داشته باشند.
براساس این گزارش ˈآلیک آیداربایفˈ استاندار استان منگستائو در کشور قزاقستان به منظور برقراری روابط همکاری با ایران به استان های مازندران، گلستان و هرمزگان سفر کرده و امروز در رأس هیاتی عالی رتبه وارد استان گلستان شد.
استاندار منگستائو را در این سفر، معاون سرمایه گذاری خارجی، مشاور وی، مشاور رییس مرکز منطقه ای همکاری بخش خصوصی و دولتی، سرپرست اداره کل صنعت و توسعه نوآوری، مدیرکل سرمایه گذاری و تجارت، مدیر امور اجرایی استانداری، رییس شرکت ملی همکاری های تجاری، مدیرکل شرکت نفت و گاز، دستیار مدیرکل شرکت نفت و گاز، رییس شرکت نفت کارازانباس، مدیرعامل راه آهن، رییس بخش همکاری های اقتصادی بندر بین المللی آکتائو، متخصص ارشد اداره کل صنعت و توسعه نوآوری، رییس رادیو و تلویزیون و خبرنگار هفته نامه لادا در استان منگستائو همراهی می کنند.
بازدید از کارخانه شیر پگاه گلستان، بازدید از شهرک صنعتی آق قلا، مرکز کسب و کار پارک علم و فناوری، شرکت پگاه جهان نما، بازدید از ایستگاه و پایانه مرزی اینچه برون، شرکت در همایش بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و هم چنین دیدار با ریش سفیدان قزاق ساکن در استان گلستان از برنامه های امروز استاندار منگستائو در استان گلستان می باشد.
7467/602
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن