تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1814694627
«میگویند، نیروهای خودسر جلوی عکاسی را گرفتهاند»
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
یک عکاس مطبوعاتی از نگاه نادرست به عکاسی مطبوعاتی در ایران، لزوم آموزش برای مسؤولین، لزوم تغییر سر فصلهای دانشگاهی و آرزوی ایجاد سازمانهای مردمنهاد در عکاسی سخن گفت. افشین شاهرودی در گفتوگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دربارهی مشکلات عکاسان خبری در ایران توضیح داد: مهمترین مشکلات عکاسان خبری در ایران نبود امنیت کاری و امکان کار کردن درست است. او در پاسخ به این سوال که چقدر شرایط را برای عکاسان مطبوعاتی مطلوب میداند توضیح داد: من هنوز بوی بهبودی از اوضاع نشنیدهام. تنها زمانی که ما عکاسان خبری احساس میکردیم که شرایط رو به بهبود است، سال 1383 بود. شاهرودی افزود: در آن سال مسؤولین نشان میدادند که علاقهمندند وضعیت عکاسان بهترشود. همان سال عدهای از عکاسان مطبوعاتی با فرماندهی نیروی انتظامی وقت تهران، گفتوگو کردیم مشکلاتمان را گفتیم و او گفت که سعی میکند مشکلات ما را برطرف کند و البته قدمهایی در این زمینه برداشت ولی با تغییر شرایط نتوانست وضعیت ما را بهبود ببخشد. او ادامه داد: و بعد دیدیم که در دورههای بعد وضعیت ما بدتر هم شد. الان نیز احساس نمیکنم که وضعیت ما بهتر شده باشد. در این مدت دیدهایم که بارها جلوی عکاسی ما گرفته شده است. هر زمانی که علت را پیگیری کردهایم به ما گفتهاند کسانی که جلوی عکاسی شما را گرفتهاند، نیروهای خودسر بودهاند، ولی مساله این جاست که هرگز کسی جلوی این نیروهای خودسر را نمیگیرد. او دربارهی زیادتر شدن تعداد عکاسان خبری در سالهای گذشته توضیح داد: زیادتر شدن عکاسان خبری را معلول زیادتر شدن تعداد آژانسهای خبری نمیدانم. از سال 1362 دانشکدههای عکاسی خبری تاسیس شد و به تبع آن یک نسل از عکاسان خبری آکادمیک تربیت شدند. زیادتر شدن تعداد عکاسان معلول شرایط آموزش عکاسی در ایران بوده است. او همچنین افزود: از نظر من این خبرگزاریها بودند که شانس داشتند از نسلی استفاده کنند که عکاسی را به صورت آکادمیک یادگرفته بودند این در حالی است که در گذشته هر کسی که کاری بلد نبود یک دوربین به دستش میدادند و فرد شروع به عکاسی میکرد و آموزشی انجام نمیگرفت. این عکاس مطبوعاتی همچنین بیان کرد: البته از نظر من مهمترین تاثیر دانشگاه روی عکاسان، ایجاد فضای ارتباطی بوده است. این امکان ارتباطی و محیطی که با دانشگاه برای دانشجویان فرهام شد مهمتر از آموزش دانشگاهی است. شاهرودی درباره سرفصل دروس عکاسی در دانشگاه توضیح داد: متاسفانه بسیاری از سرفصلها بسیار کهنه هستند، آنقدر که اصلا به درد دانشجویان نمیخورند و نیاز به بازنگری جدی دارند. هنوز در سرفصلهای رسمی دانشگاه آموزش فوتوشاپ نداریم. متاسفانه سرفصلهای دروس عکاسی در دانشگاه مربوط به بیش از به سی سال پیش است، یعنی زمانی که اساسا عکاسی دیجیتال وجود نداشت. این عکاس مطبوعاتی در بخشی از سخنانش دربارهی سیاهنما خواندن عکاسانی که جایزههای جهانی میگیرند اظهار کرد: از نظر من آنچه که آنها درباره عکاسان خبری میگویند، نقد نیست بلکه این اظهارنظرها تفسیرهایی است که درباره کار عکاسان مطبوعاتی ارائه میشود. او افزود: دوربین عکاسی چشم آگاه به سمت واقعیت است. اگر فقط از زیباییها عکس بیاندازیم، دروغگو هستیم یعنی واقعیتها را ندیدهایم . برخی از واقعیتها زشتند و یک عکاس ناگزیر است که واقعیتها را ببیند. البته با این همه، من فکر میکنم مشکلات عکاسی در جامعه ما این فقط این حرفها نیست. جامعهی ما به عکاسی به عنوان یک چشم نامحرم نگاه میکند و دوربین را یک مسلسل میداند. شاهرودی درباره حضور عکاسان ایرانی در کشورهای خارجی توضیح داد: در این زمینه برای عکاسان محدودیت ایجاد کردند. تا زمانی که عکاسان را نامحرم میدانند چنین رفتاری با عکاسان نیز وجود دارد. من فکر میکنم که در وهلهی اول مسؤولین ما نیازمندند، آموزش ببینند. نگاه مسؤولین باید عوض شود. از زمانی که عکاسی پیدا شده، در تمام رویدادهای اجتماعی حضور داشتهاست. ما دیدیم وقتیکه بزرگترین خشکسالی تاریخ که در دهه 30 در آمریکا پیش آمد و موجب مهاجرت دست جمعی کشاورزان آمریکایی شد، تصاویر آن توسط عکاسان منتشر شد. او افزود: انتشار این تصاویر به دولت کمک کرد تا راهکارهایی در این زمینه پیدا کند و قوانینی تصویب کند که جلوی مهاجرت آنها گرفته شود، متاسفانه مسؤولین ما متوجه این موضوعات نیستند. شاهرودی دربارهی کار عکاسان خبری در خبرگزاریها افزود: بخشی از عکاسان مطبوعاتی ما در خبرگزاریها مشغول به کار هستند، به نظر من هنری که دولتی باشد، در نهایت از جریانات خود جانبداری میکند و نمیتواند به رشد و اعتلای هنر کمک کند. در تاریخ هر وقت هنر در خدمت حکومت بوده به هیچ جایی نرسیده است و به اتلاف رفته است، دولت موظف است که شرایط را برای فعالیتهای لازم فراهم کند و آنها را حمایت کند ولی نباید آنها را وادار کند که در جهت اهداف او کار کند. این استاد دانشگاه درباره انجمنهای عکاسی در ایران توضیح داد: در ایران انجمنهای متعددی دائما تاسیس شده اکنون یکسری از آنها متوقف و یکسری نیمه فعال هستند. در زمینه انجمنها تنها به انجمن عکاسان ایران امیدواری وجود دارد. جامعه عکاسی ایران میتواند در چتر این انجمن شرایط مناسبی پیدا کنند تا به فعالیت خود بهتر ادامه بدهند. او بیان کرد: به طور کلی سه منبع اخذ مجوز برای انجمنها و موسسات عکاسی وجود دارد، این سه منبع شامل وزارت کشور، وزارت کار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بسیاری از نهادهایی که به نام انجمن کار میکنند، موسسات فرهنگی بودند که در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ثبت شدند. این وزارتخانه قانونا نمیتواند پروانهی انجمن ثبت کند بنابراین به جای انجمن، یکسری موسسات ثبت شدند. او افزود: وضعیت این موسسات نیز به این صورت است که مسؤولی ممکن است که از این موسسات خوشش نیاید و مانع کار آنها شود یا ممکن است شخصی که مجوز گرفته است خود تصمیم بگیرد که موسسه را منحل کند. شاهرودی گفت: تنها مرجعی که میتواند برای انجمنها مجوز کار صادر کند وزارت کشور است و انجمن عکاسی ایران تنها انجمنی است که وزارت کشور به آن مجوز داده است، امیدوارم در دولت جدید محدودیتهایی که برای اخذ مجوز پیش آمده بود، از بین برود و سازمانهای مردم نهاد عکاسی نیز پا بگیرد. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]
صفحات پیشنهادی
ناگفتههای جدیدی از پشت پرده حادثه 22 بهمن قم: از روانبخش در قم بازجویی شد/ نیروهای خودسر مهار جریان«طالب
ناگفتههای جدیدی از پشت پرده حادثه 22 بهمن قم از روانبخش در قم بازجویی شد نیروهای خودسر مهار جریانطالبانیسم در کشور ظهور میکند خب از روحانیون انتظار نمیرود چراکه لباس روحانیت لباس مقدسی است و سالها اعتبار و آبرو پشت این پوشش است شاید به همین خاطر بوده که دل روحانیت و مراجععلی رغم تحریمها، ایران حرکت رو به جلویی در حوزه دیجیتال دارد
مدیر کل ارتباطات شرکت همراه اول علی رغم تحریمها ایران حرکت رو به جلویی در حوزه دیجیتال دارد سعید عسگری گفت علی رغم تحریمهای کشور در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال حرکات موفقی را شاهد بوده و امیدوارم با تسهیل دسترسی به آخرین تکنولوژیهای دنیا تغییرات مثبت بیشتری را شاهد باشپژمان جشمیدی جلوی دوربین «آتش بس 2»/ فیلمبرداری ادامه دارد
فرهنگ و هنر سینمای ایران پژمان جشمیدی جلوی دوربین آتش بس 2 فیلمبرداری ادامه دارد فیلمبرداری فیلم سینمایی آتش بس 2 به کارگردانی تهمینه میلانی که 16 بهمن ماه کلید خورده است هم اکنون در تهران ادامه دارد به گزارش خبرنگار مهر این فیلم 16 بهمن ماه در حوالی فرمانیه تهران کلید خکانون های فرهنگی و هنری مساجد تربیت کننده نیروهای متعهد و متدین در کشور هستند
کانون های فرهنگی و هنری مساجد تربیت کننده نیروهای متعهد و متدین در کشور هستند ارومیه - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت کانون های فرهنگی و هنری مساجد تربیت کننده نیروهای متعهد و متدین در کشور هستند حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنبهرام رادان: باید نیروهای جوانتر وارد سینما شوند / غم «سنتوری» باعث مرگ فرازمند شد
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰ ۵۹ بهرام رادان گفت غم فیلم سنتوری باعث مرگ فرامرز فرازمند تهیهکننده این فیلم شد در حالی که نسخه بدون سانسور سنتوری را مردم در خانههای خود دیدن و هیچ اتفاقی هم نیفتاد به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این بازیگر سینما ددر نشست «فتوژورنالیسم و نوگرایی در عکاسی مستند اجتماعی» عنوان شد ژان گامی: عکاس باید مؤلف باشد/ مهمترین ابزار
در نشست فتوژورنالیسم و نوگرایی در عکاسی مستند اجتماعی عنوان شدژان گامی عکاس باید مؤلف باشد مهمترین ابزار یک عکاس نگاه او به جهان استژان گامی عکاس فرانسوی در نشست تخصصی عکاسی که در بخش جنبی ششمین جشنواره تجسمی فجر برگزار شد مهمترین ابزار یک عکاس را شیوه نگاه او به جهان دانسمراسم پاسداشت از اکبر خلیلی در /۱ حسنی: «خلیلی» جزء نیروهای خلاق جامعه در حوزه فرهنگ و هنر است
مراسم پاسداشت از اکبر خلیلی در خبرگزاری فارس ۱حسنی خلیلی جزء نیروهای خلاق جامعه در حوزه فرهنگ و هنر استمدیر مستعفی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان گفت آقای خلیلی جزو نیروهای خلاق جامعه در حوزه فرهنگ و هنر به شمار میرود به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس توانا ششمسابقه جنجالی تنیس جلوی دوربین بویل
مسابقه جنجالی تنیس جلوی دوربین بویلدنی بویل فیلمساز مستقل سینمای انگلستان نبرد جنسهای مخالف را به عنوان کار جدید خود جلوی دوربین میبرد این فیلم درام حال و هوایی ورزشی دارد به گزارش خبرگزاری فارس فیلمنامه فیلم را دنی بویل با همکار فیلمنامهنویس قدیمی خود سایمن بیوفوی معکاسی که کمر شاه را شکست، تنهاست
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۲۳ 19بهمن 1357 تاریخ مهمی در روند انقلاب اسلامی ایران بوده است شاه در 26 دی کشور را ترک کرد و امام در 12 بهمن به وطن بازگشت اما همچنان پیشبینیها از زمانی بین شش ماه تا یک سال برای به نتیجه رسیدن انقلاب گواهی میداد که ناگهان عکسی در صفحه نخست روزنامهفیلمبرداری «ارغوان» ادامه دارد/ دو بازیگر جدید جلوی دوربین رفتند
فرهنگ و هنر سینمای ایران فیلمبرداری ارغوان ادامه دارد دو بازیگر جدید جلوی دوربین رفتند فیلمبرداری فیلم ارغوان به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی در حوالی میدان بهارستان ادامه دارد به گزارش خبرنگار مهر فیلمبرداری این فیلم حدود 10 روز پیش در تهران آغاز شده است و دستدولت، مجلس، شهرداری و قوه قضائیه جلوی پیشرفت قطع درختان را بگیرند
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دولت مجلس شهرداری و قوه قضائیه جلوی پیشرفت قطع درختان را بگیرند تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب سال گذشته در مراسم درختکاری با گلایه از کوتاهی مسوولان در رسیدگی به مساله قطع درختان در اطراف شهرهای بزرگ تاکید کردند که هم وظیفه دولت مجلس«مربای فضایی 2» هم جلوی دوربین میرود
مربای فضایی 2 هم جلوی دوربین میرودقسمت دوم اکشن ماجراجویانه مربای فضایی هم ساخته میشود برای بازی در نقش اصلی این فیلم لبورن جیمز انتخاب شده است به گزارش خبرگزاری فارس مسئولان تیم ورزشی انبیآ اعلام کردهاند به این ورزشکار بسکتبالیست سیاهپوست اجازه بازی در فیلم را دادهانداعتلای فرهنگ قرآنی در نیروهای مسلح، عامل بسیاری از توفیقات این نیروهاست
اعتلای فرهنگ قرآنی در نیروهای مسلح عامل بسیاری از توفیقات این نیروهاست ارومیه - ایرنا - رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت اعتلای فرهنگ قرآنی در نیروهای مسلح عامل بسیاری از توفیقات این نیروهاست حجت الاسلام جعفر موحدیان روز یکشنبه در ششمین همایش قرآنی کارکناامام جمعه آشتیان: استفاده از نیروهای داخلی کلید حل مشکلات است
امام جمعه آشتیان استفاده از نیروهای داخلی کلید حل مشکلات است آشتیان- ایرنا- امام جمعه آشتیان گفت استفاده از نیروها و ظرفیت های داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است حجت الاسلام اسماعیل خاتمی نژاد در خطبه های نمازجمعه آشتیان افزود اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند همکا"نگاه پناهندگان" در آسمان تهران می درخشد/ برگزیدگان مسابقه عکاسی پناهندگان مشخص شدند
نگاه پناهندگان در آسمان تهران می درخشد برگزیدگان مسابقه عکاسی پناهندگان مشخص شدند فرهنگ > تجسمی - در مسابقه عکاسی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت کشور برگزار کردند 3 عکاس توانستند رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند به گزارش خبر آنلاین جایزه اول بهتصویربرداری تلهفیلم «جلوی چشم» آغاز شد
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون تصویربرداری تلهفیلم جلوی چشم آغاز شد تصویربرداری فیلم تلویزیونی جلوی چشم به کارگردانی پژمان چشمی در محله منظریه تهران آغاز شد به گزارش خبرگزاری مهر در این فیلم میر طاهر مظلومی مریم خدارحمی پریسا گلدوست افشین سنگ چاپ حامد کیازال پروین ملکهنرمندان جلوی دوربین سیروس مقدم آزاد بازی میکنند/ به پایتخت20 و 60 سالگیام فکر میکنم
مهران احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هنرمندان جلوی دوربین سیروس مقدم آزاد بازی میکنند به پایتخت20 و 60 سالگیام فکر میکنم مهران احمدی گفت همه هنرمندان با توجه به اخلاق و تکنیکهای حرفهای سیروس مقدم جلوی دوربین لو با احساس راحتی عمل میکنند مهران احمدی بازیگر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها