تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره بومی محلیˈپنیر تالشیˈ در فومن برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشنواره بومی محلیˈپنیر تالشیˈ در فومن برگزار شد رشت - ایرنا - در آستانه فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت، جشنواره بومی محلی با محوریت ˈپنیر تالشیˈ عصر جمعه در روستای زیبای ˈسیخ بنˈ مسیر گردشگری شهر تاریخی ماسوله فومن با استقبال خوب مردم برگزار شد.


رئیس هیات ورزش های روستایی و عشایری شهرستان فومن در حاشیه برپایی این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره پنیر تالشی برای نخستین بار در منطقه با شعار اقتصاد پویا، اشتغال پایدار و تغذیه سالم و هدف ارائه و معرفی محصولات بومی محلی همچون لبنیات همانند پنیر تالشی برپا شده است.
ˈولی قنبرزادهˈ افزود: محوریت این جشنواره معرفی فرآورده های دامی شهرستان فومن که شاخص ترین آن پنیر تالشی است که در فومن، شفت و ماسال توسط دامداران منطقه تولید می شود.
وی اضافه کرد: اکنون بهترین نوع پنیر تالش ˈپنیر پوستیˈ یا همان ˈپنیر سیاه مزگیˈ شور است که توسط دامداران ماسوله و گشت رودخان و شفت تولید می شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره نحوه تهیه و به عمل آوردن پنیر تالشی با حضور دامداران منطقه برای بازدید به نمایش گذاشته شده است.
رییس کمیته بومی محلی ورزشهای همگانی گیلان در ادامه با بیان اینکه عرضه صحیح و مناسب پنیر تالشی به عنوان محصولی بومی موجب کسب درآمد و ایجاد اشتغال می شود، گفت: بهترین نوع پنیر تالشی با قیمت هر کیلو 20 هزار تومان در بازار عرضه می شود.
قنبرزاده با اشاره به اینکه بیش از دو هزار نفر در جشنواره پنیر محلی فومن حضور یافتند، یادآور شد: در این جشنواره با حضور هنرمندان و علاقمندان، ورزشهای بومی محلی همچون لافند بازی،هفت سنگ،چوپا و کشتی محلی،موسیقی های سنتی به زبان تالشی ،غذاهای محلی و نیز پخت نان سنگی نیز به اجرا درآمد.
در این جشنواره که نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولین شرکت داشتند، پنیر تالشی به صورت مستقیم عرضه شد که حاضرین رغبت بسیار فراوانی برای خرید این محصول لبنی نشان دادند.
این جشنواره در هوای بهاری کوهپایه های مسیر گردشگری ماسوله و در کنار رودخانه ماسوله رودخان با استقبال خوب مردم بویژه گردشگرانی که با خانواده تعطیلات جمعه را در ماسوله سپری می کردند، مواجه شد و در نهایت باریدن رحمت الهی باران آنان را روانه منازلشان کرد.
به گزارش ایرنا، استان همیشه سرسبز گیلان از استان های گردشگرپذیر ایران اسلامی محسوب می شود و شهرستان فومن با دارا بودن اماکن تاریخی نظیر شهر ماسوله، دژ عظیم قلعه رودخان، شهر مجسمه های فومن و ... و با داشتن هنرمندان چیره دست در 25 کیلومتری غرب مرکز این استان واقع شده و سالیانه پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.ک/3
7294/695
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن