تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802811744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ کس نمی تواند خواستار برچیده شدن فناوری هسته ای ایران شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هیچ کس نمی تواند خواستار برچیده شدن فناوری هسته ای ایران شود


محمدجواد ظریف در کنفرانسی مطبوعاتی در اندونزی بر نقش مهم ایران و اندونزی در منطقه و ایجاد ثبات جهانی تاکید کرد و گفت که هیچ کس نمی‌تواند مانع از برخورداری از تکنولوژی انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  وزیر امور خارجه ایران در سفر به اندونزی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارتی ناتالگاوا همتای اندونزیایی‌اش در پاسخ به خبرنگاران گفت: ما و اندونزی می‌توانیم در پیشرفت منطقه و صلح و امنیت جهانی به ویژه صلح و ثبات در جامعه اسلامی و در خانواده غیرمتعهد‌ها که هر دوی آن‌ها متاسفانه از تاثیرات بی ثباتی و ناآرامی رنج می‌برند، نقش مهمی ایفا کنیم.

به نوشته روزنامه اندونزیایی جاکارتاپست وی ادامه داد: در مواجهه با مسائل جهانی و چند جانبه با مشکلات زیادی که جامعه اسلامی و سرزمین‌های مورد احتراممان نیز با آن‌ها مواجه بوده‌اند، روبرو هستیم. یکی از حوزه‌هایی که ما و اندونزی روی آن کار کرده‌ایم برپایی منطقه ای عاری از سلاح‌های کشتار دسته جمعی است.

ظریف در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: ما آماده‌ایم تا در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اطمینان خاطر بدهیم. اما حقیقت این است که ایران دارای فعالیت‌های هسته‌ای است، فعالیت‌های هسته ای صلح‌آمیز ایران دارای علم و تکنولوژی هسته‌ای است که بومی و ساخت کشور خودمان است و هیچ کس نمی‌تواند خواستار برچیده شدن آن باشد.

وی همچنین افزود: بهترین راه برای ایران این است که برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش را تحت نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ابزارهایی که در اختیار این آژانس قرار دارد، ادامه دهد. ما حاضریم در مورد این ابزارها بحث و گفت و گو کنیم.

همچنین مارتی ناتالگاوا نخست وزیر اندونزی در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن استقبال از حضور ظریف در این کشور وی را دوست و همکار عزیزش خواند و گفت: اندونزی از پذیرش یکی از دیپلمات‌های برتر رئیس‌جمهور ایران بسیار خرسند و خوشحال است.

وی در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: ما علاوه بر بحث و گفت و گو در خصوص مسائل دوجانبه برای ایجاد اعتدال با یکدیگر همکاری نزدیک داریم . ایران و اندونزی کشورهایی هستند که برای ارتقاء جوامع و گفت و گو بر سر تمدن و انسانیت با یکدیگر تلاش می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد که ایران و اندونزی برای همکاری‌های بیشتر به افزایش روابط دو جانبه به توافق رسیده و برای دستیابی به راه‌های افزایش همکاری در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و بانکداری تلاش می‌کنند.
  بی نتیجه بودن فشار و تحریم اثبات شده است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دومین روز سفر خود به اندونزی در جمع اندیشمندان، متفکرین ، تعدادی از دیپلمات های سابق و کنونی وزارت امور خارجه اندونزی و شماری از اساتید و دانشجویان روابط بین الملل این کشور نیز حضور یافت و به تبیین اصول سیاست خارجی کشورمان پرداخت.
 
ظریف در جمع اندیشمندان اندونزی
 وی در این سخنرانی با اشاره به شرایط نوین حاکم بر جهان و نقش وافر سمن ها، شبکه های اجتماعی و حتی افراد افزون بر دیگر صاحبان سنتی قدرت، گفت که هم اینک از وضعیت جوامع ملی به وضعیت نوˈ جامعه جهانی ˈ رسیده ایم و دیگر دو قدرت برتر دوران جنگ سرد نقش تعیین کننده قبل را ندارند، لذا بایستی عناصر دوران گذار را به خوبی شناخت چرا که این عناصر نقش مستقلانه تر داشته و به سهم خود وظیفه ای بعهده دارند.

ظریف در این راستا با ذکر اینکه مقوله ای همانند امنیت، توسعه و محیط زیست اموری کاملا جهانی شده اند، اضافه کرد ˈامنیت همه جامعه جهانی بهم پیوسته شده و امنیت در نقطه ای از جهان نباید به بهای ناامنی نقاط دیگر جهان تامین شودˈ. وی تاکید کرد: امروز ثابت شده است هیچ سلاح کشتار جمعی نمی تواند امنیت به همراه بیاورد .

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و فشار غیرمنطقی و زورگویانه غرب برای متوقف و محدود ساختن این فعالیت بر خلاف همه معاهدات و قوانین و مقررات بین المللی، گفت: این نگاه به دنبال این بود تا با فشار و تحریم، ایران را از دستیابی و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای باز دارد که با حضور حماسی ملت ایران در انتخابات سال جاری بی نتیجه بودن سیاست فشار و تحریم به اثبات رسید .

وی گفت: در چنین شرایطی بود که روشن شد محاسبات آمریکایی ها در نگاه به مردم ما کاملا غلط بوده است. لذا دیدیم که ملت ایران با مشارکت 73 درصدی خود در انتخابات نشان داد که ایران از یک سرمایه اجتماعی ارزنده و در نتیجه نوعی امنیت بومی برخوردار است که این معنی جز شکست تحریم ها ندارد.

ظریف در ادامه افزود : تسلیحات هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایی نداشته، چرا که معتقدیم این دست تسلیحات، امنیت را به ارمغان نمی آوردند.

وی در سخنان خود به تشریح رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با پنچ بعلاوه یک پرداخت و گفت در نتیجه این رویکرد توافق اولیه حاصل شده که در مسیر اجرایی خود قرار دارد. امری که بسیاری فکر نمی کردند که حتی توافق صورت بگیرد یا حتی اجرایی شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد ˈ ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. ما خواهان رسیدن به توافق هستیم و غرب باید در این مسیر اعتماد ملت ایران را جلب نماید و ما بر حفظ عزت و داشتن تکنولوژی روز تاکید داریمˈ.

وی مانع اصلی فراروی طرف مقابل را وجود برخی موانع روانی دانست که بایستی به کنارگذاشته شود. دکتر ظریف در این ارتباط تاکید کرد: باور داریم که با رفع این مانع روانی مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.

وی در خصوص روابط دو جانبه ایران و اندونزی نیز گفت: در این ارتباط محدودیتی وجود نداشته و این روابط می تواند با توجه به پتانسیل های موجود بدون این که زیانی برای طرف ثالث داشته باشد، ادامه یابد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش اندونزی در جنبش غیرمتعهد ها و گروه دی هشت، گفت: ضروری است کشور های در حال توسعه به توانایی های خود باور داشته و مبتنی بر داشته های خود گام بردارند .

وی تاکید کرد ˈامروز کشورهای مختلف جهان باید برای یافتن راه حل مشترک معضلات مشترک همکاری کنند، چرا که راه حل جهانی برای مشکلات جهانی یک ضرورت است .   ظریف در سفر خود به اندونزی قرار است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.
 


جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن