تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موشک‌های ایران در ماراتن هسته‌ای وین به چالش کشیده شد؟/ آسوشیتدپرس: ظریف آرام بود و لبخند می‌زند اما گفت هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران تعطیل نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
موشک‌های ایران در ماراتن هسته‌ای وین به چالش کشیده شد؟/ آسوشیتدپرس: ظریف آرام بود و لبخند می‌زند اما گفت هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران تعطیل نمی‌شود

موشک‌های ایران در ماراتن هسته‌ای وین به چالش کشیده شد؟/ آسوشیتدپرس: ظریف آرام بود و لبخند می‌زند اما گفت هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران تعطیل نمی‌شود
ایران و شش قدرت بین المللی دور جدید مذاکرات هسته ای خود را روز پنجشنبه با خوش بینی به پایان رساندند؛ طرفین در پایان مذاکرات عنوان داشتند که بر سر برنامه و چارچوبی جامع برای مذاکرات اینده با هدف دستیابی به توافق جامعی در خصوص برنامه هسته ای ایران به توافق رسیدند.
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به پایان مذاکرات ایران و 1+5 در وین پرداخته و می نویسد:

ایران و 1+5 در بیانیه مشترکی که در پایان مذاکرات صادر کردند عنوان کردند که دور بعدی مذاکرات 17 مارس آینده در وین برگزار و پروسه مذاکره بر سر پرونده هسته ای ایران برای دست یابی به توافق نهایی که ممکن است 6 ماه و یا بیشتر به طول بینجامد ادامه می یابد.

اشتون که ریاست هیات مذاکره کننده گروه 1+5 را در این مذاکرات بر عهده داشت در این باره عنوان کرد: «همه مسائلی که ما برای دست یابی به بک توافق جامع و نهایی بررسی کنیم را شناسایی کردیم.

اشتون در بخشی از بیانیه پایانی دور نخست مذاکرات وین در این باره عنوان کرد: دست یابی به توافق نهایی آسان نیست، اما ما یک شروع خوب داشتیم.

یک دیپلمات غربی عنوان کرد که اشتون در تاریخ 9 تا 10 مارس با هدف آماده سازی زمینه ادامه مذاکرات از تهران دیدار می کند.

این دیپلمات غربی که خواست نامش برده نشود، افزود: مذاکرات بر اساس نخستین گام توافق که از ماه گذشته به مرحله اجرا درآمده است، طرح ریزی شده است. گام نخست ایران را متعهد کرده است که در قبال اعمال برخی از محدودیت ها بر برنامه هسته ای خود شاهد کاهش تحریم ها باشد. این توافق می تواند پس از 6 ماه با توافق طرفین تمدید نیز شود. ایران و 1+5 عنوان کردند که دست یابی به توافق نهایی سخت و مشکل است.

آنها اعلام کردند که ایران باید اغلب 20 هزار سانتریفیوژغنی شده خود را ذخیره و یا از بین ببرد، از جمله سانتریفیوژهایی که فعالیت نمی کنند. 1+5 همچنین خواستار آن هستند که راکتوری که هم اکنون در حال ساخت است از راکتور آب سنگین به راکتور آب سبک که پلوتونیوم کمتری تولید می کند تبدیل شود.

ظریف که با بیان اینکه ایران تاسیاست هسته ای خود را تعطیل نمی کند پای میز مذاکره حاضر شده بود، در حال خواندن بیانیه مشترک لبخند می زد و آرام بود. اما در پیامی که وی برای رسانه های داخلی ایران مطرح کرد در گفت وگو با تلویزیون دولتی ایران عنوان داشت که کشور ایران هیچ یکی از تاسیاست هسته ای خود را تعطیل نمی کند.

نشریه فوربس نیز در گزارشی با بررسی آنچه در مذاکرات ایران و 1+5 از سه شنبه شب تا پنجشنبه صبح گذشت، می نویسد: روشن نیست که دقیقا چه موضوعاتی در چارچوب برنامه مذاکرات آتی ایران و 1+5 گنجانده شده است. در همه بخش های مورد بررسی اختلاف نظرهایی وجود دارد به طور مثال آمریکا عنوان کرده بود که پیشرفت برنامه موشک های بالستیکی در ایران یک تهدید است. ایران نیز به صراحت عنوان کرده است که موشک های تهران قابل مذاکره نیستند.

این نشریه با مطرح کردن این سوال که اکنون در نتیجه این مذاکرات چه عاید طرف ایرانی و آمریکایی شده است، می نویسد: درست است که برنامه هسته ای ایران محدود و بخشی از آن به طور موقت متوقف شده است اما همه آین ها می تواند به سرعت از سر گرفته شود.

فوربس با اشاره به اینکه طرح برنامه مشترک تا زمانی پس از امضای آن اشکار نشده و در اختیار عموم قرار نگرفته بود، می نویسد» زمانی که مقامات ایرانی از جزئیات این طرح با خبر شدند بخش های مهمی از آن را به چالش کشیدند. 

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در وین نوشت: این مذاکرات در فضای گفتمانی و جدی میان ایران و شش قدرت جهان برگزار ش، هر دو طرف بر یک چارچوب و جدول زمانی مذاکرات در جهت دستیابی به توافق نهایی به جای مقابله با یکدیگر توافق کردند.

نیویورک تایمز با تشبیه این مذاکرات به ماراتن، می نویسد: هنوز جزییات این توافق در هاله ‌ای از ابهام قرار دارد و طرفین جزییات را اعلام نکردند.

یکی از مقامات ارشد آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: در این دور از مذاکرات هر موضوعی که باعث نگرانی ما است بر روی میز مذاکره قرار گرفته و بررسی می‌شود.






1392/12/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن