تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801205528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان اوقاف کشوراز بقعه تاریخی وبازسازی شده ناصرالحق آمل دیدن کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان اوقاف کشوراز بقعه تاریخی وبازسازی شده ناصرالحق آمل دیدن کرد ساری- ایرنا- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر یک روزه به مازندران شامگاه پنجشنبه ازطرح ساماندهی،توسعه و بازسازی شده بقعه تاریخی ناصرالحق ˈ حسن بن علی ˈ معروف به ˈ اطروشˈ در شهرستان آمل بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا در آمل، در بازدید حجت الاسلام ˈعلی محمدیˈ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از بقعه تاریخی ناصرالحق در آمل ، حجت الاسلام ستارعلیزاده مدیرکل اوقاف مازندران و مسئولان شهرستان آمل هم حضور داشتند.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران درحاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا در آمل گفت: در این بازدید چگونگی مراحل اجرای طرح ساماندهی، توسعه وبازسازی بقعه ناصرالحق آمل که در مدت کمتر از یکسال اجرا ودر اول بهمن امسال در حاشیه همایش بین المللی بزرگداشت ناصر کبیر ناصرالحق در اول بهمن ماه امسال بهره برداری شده بود، گزارشی ارائه شد.
حجت الاسلام ˈستارعلیزادهˈ افزود: اجرای طرح ساماندهی وبازسازی بقعه تاریخی ناصرالحق آمل مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب قرار داشت و از تقاضا های شیعیان زیدیه کشور یمن نیز بود .
وی ادامه داد: بقعه جدید ناصرالحق آمل درفضایی به وسعت حدود 500مترمربع با بهره گیری از معماری اسلامی توسعه داده شد و برای تکمیل آن نیز حدود 8 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف وامورخیریه مازندران به تنهایی اجرای ساماندهی بقعه تاریخی را انجام داده است، افزود: درصورت اختصاص اعتبارهای ملی، اداره کل اوقاف وامورخیریه مازندران، طرح تکمیلی وجامع را در این مکان مقدس وتاریخی را ادامه خواهد داد.
بقعه متبرکه ناصرالحق آمل توسط سید ˈ علی مرعشی ˈ حاکم مازندران بنا شده ومحل دفن ˈ حسن بن علی ناصر الکبیرˈ معروف به ˈ اطروش ˈ بنیانگذار حکومت علویان درمنطقه شمال ایران است که در سال 305هجری قمری وفات کرده است.
این مکان به عنوان شصتمین اثر تاریخی درفهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.ک/3
ک/7327/402
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن