تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819216532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم اختتامیه المپیاد ملی فرش ایران در اردکان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراسم اختتامیه المپیاد ملی فرش ایران در اردکان برگزار شد یزد- ایرنا -با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، معاون برنامه ریزی استانداری یزد و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، مراسم اختتامیه المپیاد ملی فرش ایران به میزبانی دانشگاه علم و هنر در اردکان برگزار شد .


به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایرنا، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم عدم توجه به تبلیغات فرش به منظور توسعه صادرات این محصول و همچنین شناخت ناکافی از بازار هدف را از جمله مهمترین عوامل رکود بازار فرش در سال های اخیر دانست و گفت: در 10 ماهه اول سال جاری ارزش صادرات فرش ایرانی 247 میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است
ˈمحمدرضا تابشˈ از راه اندازی مرکز کسب و کارآفرینی دانش آموختگان رشته فرش در اردکان خبر داد و گفت: رونق بازار فرش،ارتقا کیفیت محصولات متنوع این محصول و پیوند دانشجویان این رشته با بازار هدف از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است.
معاون برنامه ریزی استانداری یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه در تک تک خانه هایی که دار قالی برپا بود حس زیبا و قشنگی وجود داشت، تصریح کرد: امیدوارم این هنر و زیبایی که در هاله ای از اغفال قرار گرفته است توسط شما هنردوستان دوباره زنده و حفظ گردد .
ˈ محمدرضا باباییˈ اظهار کرد: باید به دانشجویانی که رشته فرش را انتخاب کرده اند تبریک گفت چرا که این صنعت را با علم قرین می کنند و موجب رشد و توسعه آن می شوند .
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی فرش دستباف به عنوان یک هنر اصیل ایرانی و محصول فرهنگی و کالای سرمایه ای ایجاد اشتغال برای تعدادی از خانواده هاست، این صنعت بدون سرمایه گذاری بالا، نقش موثری در ایجاد مشاغل خانگی دارد و با تکیه بر ظرفیت های داخلی به عنوان منبعی تاثیرگذار در تامین درآمدهای ارزی کشور نیز محسوب می شود .
بابایی ادامه داد: در حالی که تولید فرش دستباف کمترین میزان ارزبری را دارد، بیشترین شاغلان آن را در استان یزد زنان روستایی و شماری از بانوان ساکن شهرها تشکیل می دهند.
در این مراسم به 21 نفر از برگزیدگان در هر بخش توسط مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی تجلیل به عمل امد .ک/2
7544/1968
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن