تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اصفهان: استان ظرفیت ایجاد منطقه ویژه گیاهان دارویی را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار اصفهان: استان ظرفیت ایجاد منطقه ویژه گیاهان دارویی را دارد اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: تنوع گیاهان دارویی، ظرفیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گیاهان دارویی را در استان ایجاد کرده و این موضوع در حال پیگیری است.


به گزارش ایرنا، ˈرسول زرگرپورˈ روز پنجشنبه در مراسم روز درختکاری در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: یکی از مزیت های استان اصفهان در زمینه گونه های گیاهی این است که از بین هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده در کشور دو هزار گونه در استان وجود دارد.
وی افزود: از بین دوهزار گونه مذکور ارزش دارویی و صنعتی 400 گونه شناسایی شده است که ظرفیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را برای اصفهان فراهم می کند.
وی اظهار کرد: بیش از 35 کشور روز درختکاری را گرامی می دارند و درختکاری در ایران هم دارای پشتوانه ملی و باستانی و هم جایگاه ویژه اسلامی است.
به گفته وی استان اصفهان دچار گرفتاری های زیست محیطی زیادی مانند خشکسالی، کم آبی ، آلودگی هوا و خاک است که این مشکلات در یک حرکت تدریجی در طول چند دهه گذشته به وجود آمده است.
استاندار اصفهان علت بروز این مسائل را تنها در نبود سند آمایش سرزمین در کشور و استان بیان کرد و افزود: اگر این سند موجود بود و همه اقدامات در جهت و هماهنگی با اطلاعات آمایش سرزمین انجام می شد اکنون با این آلودگی ها دست به گریبان نبودیم.
زرگرپور اضافه کرد: همچنان تدوین و تنظیم سند آمایش سرزمین در کشور جدی گرفته نشده اما به صورت استانی در چند سال اخیر تدوین این سند در 20 عنوان آغاز شده است.
وی بیان کرد: در باره وضع موجود استان دو رویکرد وجود دارد یکی اینکه مسوولان و اساتید دانشگاهی روضه خوانی کنند و تنها از مشکلات بگویند همانگونه که در 10 سال اخیر صورت گرفته است و دیگر اینکه می توان با پذیرش شرایط موجود یا راه حل ارائه داد و در صورت نداشتن راه حل از راه حل های ارائه شده توسط دیگران حمایت و پشتیبانی کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به آغاز اجرای طرح جامع احیای زاینده رود، افزود: هم اکنون همه صورت مسئله های زیست محیطی استان را می دانند و اجرای طرح های این چنینی مانند طرح جامع کنترل کیفی هوای استان باید اولویت مطالبات مردم باشد.
در این مراسم تفاهمنامه ای بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و خانه مطبوعات منعقد شد که طبق آن مقرر شد هر دو نهاد در ترویج فرهنگ درختکاری تلاش مشترک کنند.
همچنین مسوولان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در این مراسم طرح توسعه پوشش گیاهی استان را که در راستای کاهش آلودگی هوا تدوین شده است، تقدیم استاندار اصفهان کردند.
ت/7143/ 607
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن