تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820489022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکسان سازی حقوق در دانشگاه آزاد 400 میلیارد ریال بار مالی داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یکسان سازی حقوق در دانشگاه آزاد 400 میلیارد ریال بار مالی داشت بوشهر- ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: یکسان سازی حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در میزان حق الزحمه راهنمایان و مشاوران پایان نامه ها و رساله های دکتری با دانشگاه های دولتی 400 میلیارد ریال بار مالی داشت.


دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: با اجرای این کار انتظارداریم هم کیفیت مقالات بالا برود و هم تعداد مقالات افزایش یابد.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد از نظر تولید مقاله درکشور رتبه نخست را دارد و از کل تولیدات مقالات کشور18 و نیم درصد به این دانشگاه تعلق دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: انتظار ما این است که متناسب با سهم ما از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از عدد 18.5 باید حداقل به 30 درصد برسد.
وی گفت: مهمترین هدف ما در این دوره بالا بردن کیفیت فعالیت های پژوهشی درچارچوب یک برنامه جامع و یکپارچه است.
واشقانی فراهانی افزود: به همین منظور مقدمات تهیه الگو و دستورالعمل تهیه یک نقشه جامع را برای برنامه ریزی جامع پژوهش دانشگاه آزاد آماده می کنیم که براین اساس ماموریت هردانشگاه در استان خود و ماموریت هراستان درچارچوب برنامه های توسعه فناوری و علمی کشورباید مشخص شود.
وی یادآورشد: ما از مزیت های واحد دانشگاهی، بومی و منطقه ای و رقیبانی که درکنارما هستند باید استفاده کنیم و یک برنامه جامع را به نحوی طراحی کنیم که بتواند دانشگاه آزاد اسلامی را درتراز ملی و بین المللی جزو دانشگاه های برترقراردهد که در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده ایم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: بجد دنبال تاسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد هستیم و تفاهم نامه ای را توسط ریاست دانشگاه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این ارتباط امضا و تاکنون دوجلسه برای اجرایی کردن آن برگزار شده است.
واشقانی فراهانی اضافه کرد: این تفاهم نامه13 بند دارد که برای هربند آن کارگروه تخصصی تشکیل شده است.
وی گفت: نخستین هدف ما ایجاد پارک علم و فناوری با همکاری پردیس علم و فناوری ریاست جمهوری است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مساله دیگر همکاری میان بنیاد ملی نخبگان و باشگاه پژوهشگران نوجوان این دانشگاه برای افزایش کیفیت مقالات است.
وی گفت: همان طورکه مقام معظم رهبری فرمودند باید شتاب علمی ادامه داشته باشد و کیفیت علمی باید افزایش یابد در این ارتباط دستورالعمل جدیدی را برای تشویق مقالات صادرکردیم که تا 2.5 برابر باتوجه به رتبه ژورنالی که مقالات درآن چاپ می شود، قراربگیرد.
واشقانی فراهانی اضافه کرد: در بحث تجاری سازی یک شورای عالی اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان تشکیل شده است که متشکل از افراد سرشناس و صاحب نظر در زمینه های اقتصادی و دارای تجارب اجرایی هستند.
وی با اشاره به این که ایجاد قطب های علمی پژوهشی از دیگر سیاست های این دانشگاه است گفت: این مراکز پژوهشی اگر در زمینه پژوهش های بنیادی کارمی کنند باید روی یک موضوع خاص متمرکز شوند که نتیجه ان ایجاد نظریه ها و تئوری های جدید باشد.
واشقانی فراهانی افزود: مراکز یادشده اگر کارکربردی می کنند آن کار باید با نظر و تعامل با صنعت دریک زمینه خاص باشد که بتواند به یک دستورالعمل مشخص برسد و مشکل جامعه و صنعت را حل کند.
وی یادآورشد: از این طریق هم مشکل جامعه و صنعت حل می شود و هم زمینه ای برای تولید درآمد برای دانشگاه از طریق پروژه های برون دانشگاهی فراهم طوری که درچارچوب همین سیاست به تازگی اعلام کردیم که دانشجوی دکترای پژوهش محور می پذیریم.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: هرچند ماهیت و شکل گیری دانشگاه آزاد آموزشی است ولی داریم دانشگاه را به سطح دانشگاه های نسل سوم یعنی نه تنها دانشگاه های پژوهشی بلکه دانشگاه های کارآفرین پیش می بریم.
وی گفت:اعتبار پژوهشی دانشگاه آزاد درسال 92 شش درصد بوده است که درسال 93 به هشت درصد خواهیم رساند.
واشقانی فراهانی افزود: از هشت درصد پنج درصد از شهریه تامین می شود و سه درصد از محل درآمدهایی تعامل با صنعت و پروژه ها تامین خواهد شد.ک/3
628/539
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن