تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816674121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدا را خرج اهداف كوتاه‌مدت نكنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شهدا را خرج اهداف كوتاه‌مدت نكنيم
شهدا متعلق به همه طبقات جامعه و ذخيره‌ معنوي هستند كه خرج كردن از آنها براي مقاصد و اهداف كوتاه‌مدت به جايگاه آنها آسيب مي‌زند


سيدرضا ميركريمي كارگردان مجموعه «نام‌ها» كه به بررسي زندگي سرداران شهيد اختصاص دارد در رونمايي از دو بخش اين مجموعه گفت: شهدا متعلق به همه طبقات جامعه و ذخيره‌ معنوي هستند كه خرج كردن از آنها براي مقاصد و اهداف كوتاه‌مدت به جايگاه آنها آسيب مي‌زند.
به گزارش «جوان» تالار سوره حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي شامگاه سه‌شنبه 13 اسفندماه ميزبان مراسم رونمايي از دو بخش از مستند داستاني «نام‌ها» به كارگرداني سيدرضا ميركريمي بود كه در اين مراسم مسئولان و مديران فرهنگي از جمله حجت‌الاسلام سيدمهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري، محمد حمزه‌زاده قائم‌مقام حوزه هنري، سهيل جهان‌بيگلري رئيس سازمان سينمايي سوره و خانواده‌هاي رزمندگان و همرزمان شهيد چمران و شهيد دوران حضور داشتند. سيدرضا ميركريمي كارگردان مجموعه «نام‌ها» كه  به بررسي زندگي سرداران شهيد در فرمت كميك‌موشن پرداخته است با اشاره به اين مطلب كه ساخت فيلم درباره زندگي شهدا همواره دغدغه ذهني او بوده است، گفت: شروع اين پروژه از دو سال پيش و بر اساس يك دغدغه شخصي بود و در ادامه با حمايت حوزه هنري به سرانجام رسيد.  
وي در ادامه افزود: هميشه قصد ساخت مستندهايي درباره شهدايي را داشتم كه با نام و تصوير آنها در سطح شهر زياد روبه‌رو مي‌شويم، اما شايد جوانان اين شهدا را نشناسند و متوجه دلايل اين ارادت به آنها نباشند. از همين رو دوست داشتم در لكنت كلامي كه در شرايط فعلي براي توضيح اين ارادت وجود دارد، يك كار تصويري ارائه دهم.   كارگردان فيلم‌تحسين‌شده «يه حبه قند» درباره گروهي كه با وي همكاري داشته‌اند اينگونه توضيح داد: به كمك گروهي از طراحان و گرافيست‌ها روشي نوپا در ايران را براي اين پروژه در نظر گرفتم. تكنيك موشن گرافيك يا همان كميك موشن كه نمونه مكتوب آن كتاب قصه‌هاي مصور است شيوه‌اي بود كه ما براي ساخت اين مجموعه انتخاب كرديم.    وي با اشاره به اينكه ساخت فيلم به شيوه كميك موشن محدوديت‌ها و جذابيت‌هايي به همراه داشت، عنوان كرد: مجموعه حاضر اولين تجربه من در اين فضا بود و به همين دليل ساخت آن مقداري زمان برد. از جمله محدوديت‌هايي كه داشتيم زمان 30 دقيقه‌اي در نظر گرفته شده براي ساخت هر قسمت از اين مجموعه بود؛ مجموعه‌اي كه قرار بود در همين فرصت امكان آشنايي با شخصيت و زندگي اين شهدا را فراهم آورد.
 ميركريمي با توضيح اين مطلب كه فرمت كميك موشن در خارج از ايران با مونولوگ‌گويي همراه است، گفت: فرمت كميك موشن در خارج از ايران با مونولوگ‌گويي همراه است و تا اندازه‌اي با فرمت سينما متفاوت است، بنابراين اين نوع بيان تصويري به فيلمنامه‌اي قوي نياز دارد. ضمن اينكه بايد به مستند پايبند بود و ريشه‌هاي قوي تحقيقاتي داشت كه خود اين مسئله در فضاي دراماتيك فيلم خلل ايجاد مي‌كرد.
 ميركريمي به تصميم‌گيري نهايي درباره شكل ارائه اين اثر اشاره كرد و گفت: با تمام اين مسائل در نهايت تيم كارگرداني به اين نتيجه رسيد كه مستند ما شكل داستاني به خود بگيرد به صورتي كه سرگذشت هر شهيد از زبان خودش روايت شود.  كارگردان فيلم «خيلي دور، خيلي نزديك» ادامه داد: اگر امشب مراسم رونمايي از اين مجموعه را داريم به خاطر شهدايي است كه ارزش اين احترام و خيلي بيشتر از اينها را دارند. اگر قرار باشد داشته‌هاي فرهنگي يك ملت تصوير شود، حاصل آن قهرماناني است كه در طول تاريخ داشته‌اند، اما در مورد قهرمانان جنگ تحميلي با وجود اختصاص يافتن همه تريبون‌هاي سفارشي و رسمي به موضوع آنها ولي به نظر مي‌آيد كه هنوز بسيار مظلومند.
 وي با تأكيد بر اينكه يكي از دلايل اين مظلوميت اين است كه هنوز از مسئله جنگ هشت ساله فاصله تاريخي نگرفته‌ايم، بيان كرد: شايد بعدها بفهميم كه اين جوانان اغلب زير 30سال چه كارهاي بزرگي انجام دادند و چه انسان‌هاي بزرگي بودند كه امروز فقط نامشان را بر اتوبان‌ها داريم و عكسشان را بر ديوارها. اين شهدا متعلق به همه طبقات جامعه‌اند و نوعي ذخيره‌ معنوي هستند كه خرج كردن از آنها براي مقاصد و اهداف كوتاه‌مدت به جايگاه آنها آسيب‌مي‌زند.
ميركريمي با اشاره به ساخت مجموعه «نام‌ها» گفت: اميدوارم اين ادعا به وجود نيامده باشد كه ما كار بزرگي كرديم. به نظر من حضور شهدا به كليت اثر ابعاد ويژه‌اي مي‌دهد. در اين مجموعه‌ها سعي شد تا جايي كه امكان دارد به ساختار قصه دست نبريم از همين رو حدود 75 تا 80درصد وقايع كاملاً واقعي هستند.
كارگردان فيلم «امروز» كه امسال در سي و دومين جشنواره فيلم فجر حضور داشت، تشريح كرد: كليت همه بخش‌هاي اين مجموعه مستندهاي واقعي هستند و كوچك‌ترين دخل و تصرف در آن نداشتيم و از قصه‌پردازي تنها در سكانس و پلان‌هايي كه وصل‌كننده فصل‌هاي مختلف فيلم است، استفاده كرده‌ايم. هرچند در اين بخش‌ها هم سعي شده مطابق با روحيات شخصيت اصلي فيلم اين اتفاق بيفتد.  اين تهيه‌كننده سينما كه در چند سال اخير همراهي با فيلمسازان جوان را بيشتر دنبال مي‌كند، درباره جايگاه شهدا گفت: نمي‌خواهم درباره شهيد عباس دوران و شهيد مصطفي چمران صحبت كنم؛ چراكه شهدا در قله‌اي ايستاده‌اند كه بيان جايگاه رفيع آنها با كلام و تفسير سخت است. اجازه دهيم شعار و آرمان شهيد انتقال داده شود و مخاطب با صميميتي كه در لحن شخصيت اصلي اثر مي‌بيند خودش قضاوت كند و تأثير بپذيرد. اميدوارم كاري كه روي پرده مي‌بينيد بتواند بخشي از احساس شيرين بودن با اين شهدا را انتقال دهد.
ميركريمي در پايان صحبت‌هايش با اشاره به اين مطلب كه چهار اثر از اين هفت‌گانه تقريباً به مرحله نهايي رسيده‌اند، گفت: سه مستند شهيد باكري، باقري و شيرودي در مراحل نهايي طراحي قرار دارد و تا اوايل سال آينده رونمايي خواهد شد.



نویسنده : سحر داوودي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 14 اسفند 1392 - 23:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن