تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه بنگاههای اقتصادی کوچک باید محور برنامه نهادهای حمایتی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توسعه بنگاههای اقتصادی کوچک باید محور برنامه نهادهای حمایتی باشد اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: توسعه بنگاههای اقتصادی کوچک و حرفه آموزی باید محور اصلی برنامه نهادهای حمایتی باشد.


ˈمحمدحسین مقیمیˈ روز چهارشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر هنر تصمیم سازان حوزه های حمایتی است چرا که کمکهای مقطعی و پرداخت مستمری، معضل فقر را ریشه ای حل نمی کند.
وی بیان کرد: تولید فرش دستبافت استان مرکزی یکی از رشته های اصیل و پرقدمت در این خطه است و می طلبد که کمیته امداد امام خمینی(ره) با استفاده از این ظرفیت با آموزش جامعه هدف در راستای تولیدات نفیس صادراتی و ایجاد مشاغل پایدار برای خانوارهای تحت پوشش بویژه زنان سرپرست خانوار بیش از پیش گام بردارد.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: توسعه هسته های مهارتی، کارورزی و حرفه آموزی نبض توانمندسازی اقشار آسیب پذیر است و مسوولان حوزه دولتی و بانکها نیز باید این سیاست را با کمکهای هدفمند فنی و مهندسی و کارشناسی در مسیر تبدیل به شغل حمایت کنند.
مقیمی بیان کرد: کمیته امام خمینی (ره) یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و یادگار امام راحل است که در بیش از سه دهه خدمات خود گامهای ماندگار را دستگیری از محرومین و ساماندهی اقشار ضعیف برداشته است.
وی عنوان کرد: دریافت زکات به عنوان یکی از تکالیف دینی با خیرات اجتماعی در استان مرکزی به شکل مناسبی در دست انجام است و بر اساس قانون مجلس به همان اندازه که زکات پرداخت شود آمادگی وجود دارد تا پرو‍ژه های عمرانی در روستاها و مناطق محروم انجام شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رة) استان مرکزی نیز در این نشست گفت: افراد خدمات گیرنده از کمیته امداد استان با احتساب افرداد تحت پوشش مستمر و غیرمستمر 140 هزار نفر می شود که 10 درصد جمعیت این منطقه را شامل می شود.
ˈ محسن ولیئی ˈ افزود: در سال جاری پنج هزار دانش آموز و دو هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد استان بهره مند شدند و 20 میلیارد ریال برای خدمات بهینه به این مددجویان پرداخت شده است.
ولیئی اظهار کرد: سهمیه اشتغالزایی امسال کمیته امداد استان مرکزی سه هزار و 150 فرصت شغلی جدید است که در 11 ماهه دو هزار و 210 فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات 147 میلیارد ریال در استان محقق شده است.
وی ادامه داد: امسال 9 هزار مددجوی تحت پوشش آموزشهای فنی و مهارتی فراگرفتند که برای این آموزشها 170 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: یکی از سیاستهای سال آتی این نهاد حمایتی تاسیس بانک قرض الحسنه امداد است و در سال جاری نیز پنج هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه با رقم اعتباری 50 میلیارد ریال پرداخت شده است.
ولیئی گفت: درحال حاضر دو هزار و 800 یتیم استان زیر پوشش حمایتی 12 هزار و 500 حامی قرار دارند که برای کمک به آنها امسال 40 میلیارد ریال کمک دریافت شده است.
وی توضیح داد: در حوزه مقاوم سازی مسکن مددجویان امسال 230منزل شهری و روستایی نوسازی شده و 735 واحد نیز بهسازی و تعمیر شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی پرداخت مستمری به مددجویان استان را 170 میلیارد ریال در سال جاری اعلام کرد.
ولیئی گفت: درحال حاضر 19 هزار مددجوی بیمه شده در کمیته امداد استان وجود دارد و در سال جاری 12 میلیارد ریال هزینه های سلامت و درمان از طریق 200 مرکز همکار پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: اجرای طرح رژیم غذایی برای 372 بیمار صعب العلاج استان ، کمک به نگهداری 109 بیمار در منزل، کمک به تغذیه یکهزار و 100 کودک زیر شش سال از خدمات امسال این نهاد حمایتی بوده است.
در این دیدار لوح قائم مقامی ستاد احیای زکات استان مرکزی به استانداراین استان اعطا شد.ک/2
560/559
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن