تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812972768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کود های شیمیایی آب برخی روستاهای خمین را نیترات دار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کود های شیمیایی آب برخی روستاهای خمین را نیترات دار کرد خمین – ایرنا – سرپرست شبکه بهداشت ودرمان خمین گفت: میزان نیترات بیش از حد مجاز در آب آشامیدنی چند روستای شهر خمین به دلیل استفاده از کود های شیمیایی سلامت ساکنان این روستا ها را تهدید می کند.


ˈحشمت الله رضایی ˈروز چهارشنبه در کارگروه شهر سالم روستای سالم و سلامت و امنیت غذایی افزود: می بایست نیترات موجود در آب آشامیدنی بر اساس استاندار 50 میلی گرم در لیتر باشد که در این روستاها 58میلی گرم در هر لیتر است .
وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ، نیترات همانند آلودگی میکروبی جزء پارامترهایی می باشد که بالا بودن آن از حد مجاز خطر فوری محسوب می شود.
رضایی افزود: آب آشامیدنی این مناطق از طریق چاههایی که در مزارع کشاورزی تامین می شود و به همین سبب پس از اینکه کود شیمیایی در مزارع پاشیده شده مزارع آبیاری و این کود به سفره های زیر زمینی نفوذ پیدا کرده است.
رضایی ادامه داد: نیترات حاصل از احیای نیترات معدنی و آلی پس از ورود به سیستم گردش خون، آهن هموگلوبین را اکسید نموده که در نتیجه هموگلوبین به متهموگلوبین که ظرفیت اکسیژن رسانی بسیارکمتری از هموگلوبین دارد تبدیل و به بافت ها اکسیژن کافی نمی رسد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان خمین گفت: بنابراین بعد از مدتی رنگ پوست (در ناحیه دور چشم ودهان ) به تیرگی می گراید و نیترات معدنی و یا آلی به عنوان یک عامل سرطان زا عمل می کند.
رضایی افزود: نیترات بیش از حد مجاز در آب آشامیدنی به سیستم دفاعی بدن آسیب وارد می کند و ضمن بیماریهای بیان شده ،نارسایی کلیوی و مشکلات تنفسی ایجاد می کند و وجود این ماده خطرناک در آب آشامیدنی برای نوزادان و زنان باردار عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
وی در ادامه به افت کیفیت آب در دیگر روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: با وجودی که اکثر این روستاها زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند اما در برخی از ماههای سال در آزمایشهای کلرزنی ونمونه میکروبی مشکل داشتند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان خمین از اینکه رییس یا کارشناسی از شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان در این کارگروه حضور نداشت انتقاد کرد و افزود: شرکت آب وفاضلاب بایستی پاسخگوی این مشکلات باشد.ک/2
7276/555
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن