تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821098923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید پا در میدان عمل گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

باید پا در میدان عمل گذاشت تهران - ایرنا - روزنامه تهران امروز در یادداشت اول روز چهارشنبه زیر عنوان «باید پا در میدان عمل گذاشت » به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و نوشت:از شعار تا عمل یک تار مو فاصله است اما ما نیازمند شعار نیستیم. باید از همه رفتارهای شعارگونه عبور کنیم و پا در میدان عمل بگذاریم.


در این مطلب که به قلم « آیت الله علی رازینی » عضو مجلس خبرگان رهبری است می خوانید:
اجلاسیه اسفند ماه مجلس خبرگان در شرایطی برگزار شد که کمی قبل از آن رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و متعاقبا در نشست سران قوا هم بر اجرای فوری این سیاست ها تاکید فرمودند.
به همین دلیل هم در افتتاحیه اجلاس خبرگان رهبری روی این موضوع توجه ویژه ای شد و ریاست محترم مجلس خبرگان بر عبور از شعارگرایی درباره اقتصاد مقاومتی و لزوم عملیاتی شدن این سیاست ها تاکید کرد.
در واقع می توان اینگونه تحلیل کرد که ابلاغ «سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی» از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا، تکلیف بخش های دولتی و عمومی جهت تحقق و استقرار اقتصاد مقاومتی و حرکت هماهنگ قوای کشور را مشخص کرده است و هیچ درنگی در این زمینه پذیرفته نیست.
این روزها شاهد این هستیم که قوای سه گانه کشور برای اجرایی شدن این مهم، برنامه ریزی می کنند، همایش برگزار می کنند و در نشست های مختلف ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند.
اما مهم تر از برگزاری این همایش ها و نشست ها این است که ماحصل و نتیجه این همه همایش به راهکاری عملی برای اجرایی شدن «اقتصاد مقاومتی» منجر شود.
باید عنوان کرد یکی از راهکار های مهم برای اجرایی شدن «اقتصاد مقاومتی»، شناخت مولفه های آن است و مهم ترین این مولفه ها خروج کشور از اقتصاد تک محصولی و کاهش اتکا به درآمد های نفتی است.
از سوی دیگر و همگام با این مسئله باید به تقویت تولید داخلی پرداخت.
این موضع سبب کنترل منابع داخلی شده و تقویت آن جلوی ضربه زدن دشمن را خواهد گرفت. به زبان ساده تر اینکه تا زمانی که بخواهیم به یک محصول در اقتصاد متکی باشیم باید شاهد این باشیم که کشورهای غربی که همواره در تلاش برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، این موضوع را مورد توجه قرار داده و با اعمال فشار و تحریم بخواهند به کشور ضربه وارد کنند. از این رو باید کشور را در مقابل این مسائل واکسینه کرد.
کشوری که امروز پرچمدار استقلال سیاسی در دنیاست باید به استقلال کامل اقتصادی برسد و این امر تنها با اتکا به نیروهای موجود در داخل کشور ممکن است.
اجرایی شدن این مسئله مدیریت مناسبی را از سوی همه بخش های کشور می طلبد. این موضوع خوب است که قوای کشور در درون خود «سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی» را مورد بررسی قرار دهند، اما تا همه قوا دست به دست هم ندهند و همسو با هم حرکت نکنند، شاهد موفقیت در این مسئله نخواهیم بود.
از شعار تا عمل یک تار مو فاصله است اما ما نیازمند شعار نیستیم. باید از همه رفتارهای شعارگونه عبور کنیم و پا در میدان عمل بگذاریم.
قوه مقننه باید اصلاح قوانین و رفع خلأ های قانونی را در نظر بگیرد و قوه قضائیه باید با سوءاستفاده کنندگان و کاسبان تحریم برخورد جدی کند.
همچنین دولت باید با حمایت از تولید و اجرای قانون اصل 44 به نقش اصلی خود یعنی اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی بپردازد.
اهتمام درراستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور ضامن پیروزی ملت ایران در برابر توطئه ها و تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان نظام اسلامی است.
به همین دلیل همه باید دست به دست هم بدهیم تا در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با پرهیز از ریخت و پاش در زمینه های مختلف، بستر مناسب برای بهره وری بیشتر را فراهم کنیم.
اول**1104
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن