تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815438717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمند سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمند سازی است یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: مهمترین رویکرد کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ، توانمند سازی خانواده ها و ایحاد شخصیت مستقل در آنهاست.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد ، سید محمد میر محمدی ˈ در جلسه با امدادگران کمیته امداد امام (ره) یزد، ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری، امدادگران را سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با فقر و تنگدستی دانست .
وی اظهار داشت: سر فصل خدمات نشان دهنده حجم کار وسیع و نیازهای گسترده خانواده های تحت پوشش است.
این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت های کمیته امداد از سن کودکی تا کهن سالی را در بر می گیرد، رفتار و فعالیت متناسب با مخاطب را لازمه خدمت رسانی به هر قشر از جامعه دانست.
میرمحمدی خاطر نشان کرد: هنر امدادگران ایجاد رضایت متقاضیان در میان نیازها و محدودیت های گسترده پیش رو است.
وی گفت: سالانه باید آمار افراد تحت پوشش روند نزولی داشته باشند که این نشان دهنده تلاش مستمر شماست ولی اگر این افراد بیشتر شدند نشان از کمبود است.
استاندار یزد بر حفظ غرور جوانان و سربلندی و استقلال خانواده ها در کلیه امور مرتبط با کمک رسانی به این قشر نیازمند تاکید کرد .
میرمحمدی گفت: هر چه مشارکت خود افراد تقویت شود به نحوی که احساس شود خانواده ها در امور مشارکت دارند، روحیه ها تقویت می شود و این امر در استان یزد جای کار دارد.
وی توان خیری در استان یزد را مطلوب توصیف و بیان کرد: باید احساس شود کسی که در امر خیر مشارکت می کند برای رضای خدا است که این امر سلامت جامعه را بدنبال دارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه گفت: فضای کار برای خانم ها محدود است بنابراین باید کارهایی که امکان اسقرار در منزل را دارند، بررسی شود تا احساس استقلال شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به مقوله تامین اجتماعی در ارتباط با افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: اگر هزینه درمان حل شود، آرامش روحی و کاهش بیماری را به دنبال دارد.
استاندار یزد تصریح کرد: دولت تلاش دارد در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، تامین اجتماعی را عمومی کند و همگان را تحت پوشش قرار دهد.
وی در خصوص هدفمند کردن یارانه ها همچنین اظهار داشت: در کشورهای هم جوار قیمیت برخی کالاها به مراتب بالاتر است که با اجرای هدفمندی می توان این مشکل را رفع کرد و این امر تورم را هم به دنبال ندارد.
میرمحمدی خواستار توجه ویژه امدادگران به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش شد.
وی با اشاره به اهمیت تحقق اشتغال مورد تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری، تاکید کرد: ایجاد اشتغال می تواند استقلال خانواده های تحت پوشش را به دنبال داشته باشد.
استاندار یزد همچنین فعالیت های درون محلی را مستلزم شناسایی افراد دارا و ندار هر محل دانست و گفت: در زمان های گذشته بزرگان محله افراد کم بضاعت را شناسایی می کردند که این طرح هم اکنون نیز مورد نظر کمیته امداد است و می تواند کمک کند.
همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه اجرایی حوزه کاری خود پرداخت.
ˈمحمد اکبریˈ با اشاره به اینکه 190 هزار نفر مشترک صندوق صدقه در استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: 18 هزار مورد نظارت بر امور اجرایی مرتبط توسط این اداره کل صورت گرفته است.
وی از حضور اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در 17 کارگروه استانی خبر داد و گفت: کمیته امداد یک دستگاه فرابخشی است که آمادگی همکاری همه جانبه با دولت تدبیر و امید را دارد.
اکبری بر اجرای سند کاهش فقر در استان، ایجاد اشتغال، تخصیص منابع در راستای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش از اعتبارات خارج از شمول، بازدید مدیران ارشد استان از خانواده های بی بضاعت و کمک به برگزاری هر چه باشکوه تر جشن نیکوکاری در 14 اسفند امسال تاکید کرد.
برگزاری دوره های مختلف تحکیم خانواده و سبک زندگی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی، برگزاری اردوهای منطقه ای، استانی و کشوری، اعطای تسهیلات به متقاضیان، ایجاد فرصت های شغلی، آموزش فنی و حرفه ای، توسعه مشارکت های مردمی از جمله فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند سال اخیر است که به آن اشاره شد.ک1
7536/1968
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن