تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش حجاب و تفاوت‌هاي ساختاري زن و مرد در دانشگاه قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۳۸ب.ظ)
با حضور دانشجويان و اساتيد دانشگاه قم؛ همايش حجاب و تفاوت‌هاي ساختاري زن و مرد در دانشگاه قم برگزار شد با حضور دانشجويان و اساتيد دانشگاه قم، همايش حجاب و تفاوت هاي ساختاري زن و مرد با همکاري جهاد دانشگاهي در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد صيفي‌زاده در همايش حجاب و تفاوت‌هاي ساختاري زن و مرد در دانشگاه قم با اشاره به تعاريف مختلف حجاب و بررسي ابعاد مختلف آن و با عنوان کردن اين نکته که هر کس داراي حجاب ظاهري است، الزاما همه مراتب عفاف را ندارد، اظهار کرد: عفاف امري دروني و مثل مقبوليت و حجاب مثل شکل ظاهر وصحيح بودن است. هر دوي اين‌ها کنار هم لازم هستند تا ديگري را کامل کند.
وي در توضيح حجاب در عصر‌هاي گوناگون افزود: بحث حجاب مختص زمان حال نيست و از ديرباز اين مسئله براي اقوام ايراني و غير ايراني مهم بوده است و هرکدام از زنان و مردان، پوشش‌هاي مخصوص و کاملي داشته‌اند و به اين موضوع اهميت زيادي مي‌داده‌اند.
معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي قم با انتقاد از عمومي برگزار نشدن جلسه عنوان کرد: بنده انتظار داشتم که در اين جلسه هم دختران و هم پسران دانشجو حضور داشته باشند؛ چرا که مسئله حجاب و عفاف فقط مخصوص بانوان نيست و بخش زيادي از آن هم مربوط به آقايان و حضور اجتماعي آنان مي‌شود و چه بهتر که اين مسائل در جمع همگاني عنوان شود تا همه به اين مسئله پي ببرند و نکات آن را بدانند.
شاهين فرهنگ از روان‌شناسان برجسته ايران نيز در اين همايش با عنوان نامناسب بودن موضوع براي جمع حاضر و تغيير آن به موضوعي روان‌شناسي‌تر افزود: جوانان ما با توجه به نزديک شدن عيد نوروز نياز به سخناني دارند که بتواند نگاهي نو براي شروع يک زندگي نو در آن‌ها ايجاد کند. نه اينکه با بيان موضوعاتي که هم اکنون مورد نيازشان نيست، دچار مشغوليات ذهني شوند.
وي با بيان ويژگي‌هاي يک فرد موفق افزود: براي موفقيت چند قانون وجود دارد که مهم‌ترين آن‌ها اين است که قوانين دست و پاگير براي زندگي‌هامان انتخاب نکنيم و به اين گفته پيامبر (ص) که گفتند امور را ساده بگيريد، در تمام مراحل زندگي عمل کنيم.
اين روان‌شناس برجسته با بيان اين موضوع که بايد نخست فکر کرد و سپس سخن گفت، عنوان کرد: يکي از رموز موفق شدن و مورد تاييد و احترام قرار گرفتن در کار و زندگي، اين است که دانسته و به جا سخن بگوييم و اين امر مستلزم اين است که ابتدا راجع به حرفي که مي‌خواهيم بگوييم، فکر کنيم و همه ابعادش را در نظر بگيرم.
فرهنگي خاطر نشان کرد: همان‌طور که حضرت علي (ع) مي‌فرمايد: انسان عاقل ابتدا فکر مي‌کند و سپس سخن مي‌گويد اما انسان جاهل ابتدا سخن مي‌گويد و سپس فکر مي‌کند.
وي با اشاره به لزوم داشتن نگاهي نو براي آينده افزود: تحويل سال نو بايد سبب تغيير نگاه ما به زندگي و تصحيح شيوه زندگي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن