تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن و حاشیه‌ تجلیل از پنج استاد بازیگری ایران + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: متن و حاشیه‌ تجلیل از پنج استاد بازیگری ایران + تصاویر

متن و حاشیه‌ تجلیل از پنج استاد بازیگری ایران + تصاویر

مراسم تجلیل و بزرگداشت پنج استاد بازیگری در حالی برگزار شد که انتظامی و کشاورز به دلیل بیماری به مراسم نیامدند، اما سه استاد دیگر در میان تشویق بسیار زیاد و احترام حاضران تقدیر شدند. جمشید مشایخی و داود رشیدی..






 مراسم تجلیل از پنج استاد بازیگری شامل عزت‌ الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و داود رشیدی در حالی برگزار شد که هر یک از این اساتید در میان احترام و تشویق بسیار زیاد و ایستاده حاضران روی سن می‌رفتند و اگرچه شاید ایستادن زیاد برای بعضی از آن‌ها سخت بود، اما خود را موظف می‌دانستند که به ابراز احساسات حاضران پاسخی درخور توجه بدهند.مراسم تجلیل و بزرگداشت پنج استاد بازیگری در حالی برگزار شد که انتظامی و کشاورز به دلیل بیماری به مراسم نیامدند، اما سه استاد دیگر در میان تشویق بسیار زیاد و احترام حاضران تقدیر شدند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hamidreza%20dastjerdi-9-136.jpg




در بخش اول این مراسم که یک‌شنبه شب (11 بهمن‌ماه) در سینما فرهنگ برگزار می‌شد، یاد و خاطره زنده‌یاد علی حاتمی با سخنرانی محمدرضا جعفری‌جلوه، مسعود جعفری‌جوزانی، لیلا حاتمی و امین تارخ گرامی‌ داشته شد. در ادامه نیز با پخش کلیپ‌هایی بسیار زیبا، پنج استاد بازیگری، خودشان را معرفی کردند. در این کلیپ، صحنه‌هایی از فیلم «کمیته مجازات» که داود رشیدی نقش بازجو را در آن بازی کرده است با سخنان اساتید بازیگری درباره زندگی‌ خودشان، ادغام شده بود که باعث استقبال مخاطبان شد.تجلیل از «استاد محمدعلی کشاورز» از طریق ویدئو کنفرانسدر بخش اول تجلیل از پنج استاد بازیگری، محمدعلی کشاورز معرفی شد. او که چند سالی است به دلیل بیماری در خانه استراحت می‌کند و نمی‌تواند به راحتی راه برود، نتوانست به این مراسم بیاید، اما مسئولان برگزاری مراسم در اقدامی قابل تقدیر از طریق ویدئو کنفرانس (اسکایپ) با کشاورز در خانه‌اش ارتباط برقرار کردند.کشاورز پس از برقراری این ارتباط و تشویق بسیار زیاد حاضران گفت: با درود برای ملت نازنین و خوب ایران عزیز، آرزوی خوشبختی و سلامتی را برای همه‌تان دارم.این استاد پیشکسوت سپس سخنانی را درباره رابطه‌ و دوستی دیرینه‌اش با علی حاتمی بیان کرده و از بنیاد سینمایی فارابی برای برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد علی حاتمی و تجلیل از پنج بازیگر پیشکسوت تشکر کرد.پس از صحبت‌های کشاورز، اسماعیل شنگله از دوستان صمیمی این بازیگر، تابلویی را با خط استاد امیرخانی به وی اهدا کرد.

«استاد جمشید مشایخی»

تجلیل از «استاد جمشید مشایخی» توسط مسعود کیمیایی و داریوش فرهنگدر ادامه، مسعود کیمیایی و داریوش فرهنگ روی سن آمدند و تابلوی زیبایی را با خط استاد امیرخانی به پاس یک عمر فعالیت هنری به استاد جمشید مشایخی تقدیم کردند.مشایخی هنگامی که روی سن رفت، ضمن تشکر از ابراز احساسات حاضران نسبت به وی گفت:‌ در فیلم «کمال‌الملک» وقتی شازده، کمال‌الملک را آزار می‌داد او گفت: «تو دامن هنر را آلوده کردی. از حافظ تا من آلوده بود، ‌از من تا کی آلوده است، خدا می‌داند». البته دیالوگ دوم حذف شد.وی افزود: تا وقتی که علی حاتمی زنده بود، برایش تجلیلی برگزار نشد اما حالا که از دنیا رفته این کار انجام می‌شود.تجلیل از «استاد علی نصیریان» و سخنان در تقدیر از فارابی و زنده‌یاد حاتمیسپس علی نصیریان به عنوان یکی دیگر از چهره‌های پیشکسوت بازیگری روی سن رفت و ضمن تقدیر از بنیاد سینمایی فارابی گفت:‌ جای دیگر هم گفته بودم که بعد از انقلاب، بنیاد فارابی خدمات برجسته‌ای به سینما کرد، اما کمتر مطرح شد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hamidreza%20dastjerdi-14-95.jpg


«استاد علی نصیریان»
وی ادامه داد: اگر کمی به عقب بازگردیم، می‌بینیم که وقتی سینمای رایج قبل از انقلاب بسته شد، همه فکر می‌کردند قرار است چه اتفاقی بیفتد. آن زمان این بنیاد با یک دقت زیاد شروع به فعالیت کرد و به‌خصوص یادم می‌آید در فیلم‌های اولی که تولید می‌کرد خیلی با وسواس و دقت عمل کرد. به همین دلیل باید از تمام مدیران آن در طول این سال‌ها تشکر کنیم.این استاد پیشکسوت سپس به صحبت‌های مسعود جعفری‌جوزانی درباره به بیراهه رفتن سینما اشاره کرد و گفت:‌ آقای جوزانی روی سن آمد و یاد فیلم «جاده‌های سرد» را برایم زنده کرد. اینکه ایشان می‌گویند در سینما انحراف به وجود آمده، به این دلیل است که زمانه و ریتم زندگی نیز تغییر کرده است.نصیریان سپس با اشاره به زنده‌یاد علی حاتمی و سال‌های همکاری‌اش با این کارگردان خاطرنشان کرد: زنده‌یاد حاتمی یک‌باره از آسمان به زمین نیفتاد، بلکه یک جریان هنری جوان از اواسط دهه 30 در تئاتر و سینما ایجاد شد که مغایر با جریان تئاتر و سینمای رایج بود. علی حاتمی هم یکی از همان جوان‌هایی بود که با تئاتر شروع کرد و بعد به سینما آمد. آن جریان هنری قوت گرفت و باعث شد سینمای پس از انقلاب دنبال شود.در ادامه و پس از سخنان نصیریان، با اهدای تابلوخطی توسط یدالله صمدی و امین تارخ از وی تجلیل شد.تجلیل از «استاد داود رشیدی» در میان ابراز احساسات حاضراناستاد داود رشیدی به عنوان چهارمین استاد پیشکسوت بازیگری به دعوت مجری برنامه و به همراه سیدجمال ساداتیان و داریوش ارجمند روی سن رفت و پس از دریافت تابلوی نفیس خود با تاکید بر اینکه زیاد اهل صحبت کردن نیست، از حضور در چنین مراسمی ابراز خرسندی کرد.نکته قابل توجه در این بخش تلاش داریوش ارجمند برای بوسیدن دست داود رشیدی بود که این کار وی با ممانعت زیاد رشیدی مواجه شد و حتی با خنده، از این تلاش وی ابراز ناراحتی کرد. اما در هرصورت تقدیر ارجمند و فروتنی رشیدی باعث تشویق بسیار زیاد حاضران شد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hamidreza%20dastjerdi-19-67.jpg


«استاد داود رشیدی» و پاسخ به ابراز احساسات‌ها
در ادامه تقدیر از داود رشیدی،‌ داریوش ارجمند هم پشت میکروفون قرار گرفت و ضمن ادای احترام به پنج استاد بازیگری بیان کرد: من با هر پنج استاد خاطرات خوش و شیرینی در جوانی داشتم. ضمن آنکه از استاد رشیدی و استاد نصیریان بازیگری و زندگی را یاد گرفتم.ارجمند ضمن تشکر از بنیاد فارابی برای برگزاری این مراسم گفت:‌ اینجا یک نکته به من اثبات شد و آن این بود که رسم نخبه‌کشی در کشورِ من تغییر کرده و رسم نخبه‌پروری به همت بنیاد فارابی جایگزین آن شده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hamidreza%20dastjerdi-18-70.jpg


در حاشیه مراسم چه اتفاقاتی افتاد؟استاد عزت‌الله انتظامی بر اساس اعلام مجری برنامه، به دلیل کسالت ریوی و ممانعت پزشکان نتوانسته بود به این مراسم بیاید.محمد معتمدی و گروه موسیقی وی، ‌موسیقی فیلم «دلشدگان» و «امید عشق» را اجرا کرد. معتمدی به هنگام اجرای این موسیقی گفت: از استاد حسین علیزاده اجازه گرفتم که این دو قطعه را اجرا کرده و یاد و خاطره استاد حاتمی را گرامی بدارم.کارگردانی و ساخت کلیپ‌های بسیار زیبای این مراسم، توسط محمد پرویزی انجام شده بود. ایده‌های جالب این کلیپ‌ها و همچنین اجرای خوب آن، با استقبال بسیار زیاد حاضران روبه‌رو شد.در این کلیپ‌ها، پنج استاد بازیگری درباره یکدیگر و زنده‌یاد علی حاتمی صحبت کرده و خاطرات جالبی را مطرح می‌کردند که بعضا باعث تشویق حاضران می‌شد.در بخش‌هایی از این کلیپ‌ها، جلال معیریان درباره علی حاتمی‌ گفت: او آنقدر گریم را برای من مهم کرد که دیگر از آن لذت می‌بردم. ضمن آنکه زنده‌یاد حاتمی، عاشق ایران و تاریخ آن بود.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hamidreza%20dastjerdi-15-94.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hamidreza%20dastjerdi-10-132.jpg


همچنین علی نصیریان نیز درباره وی اظهار کرد: دیالوگ‌ها و حرف‌های خیلی قشنگی در فیلمنامه‌های علی حاتمی بود. او ایرانی بود و ایرانی فکر می‌کرد. البته ممکن است فکر کنیم که تاریخ عینا آن چیزی نیست که او نقل کرده؛ مثلا آیا کمال‌الملک تا آن حد مشروطه‌خواه بود؟عزت‌الله انتظامی هم در بخشی از این کلیپ‌ها، ضمن بیان خاطراتی از ساخت شهرک سینمایی غزالی توسط علی حاتمی، بیان کرد: الان چقدر سریال در همین شهرک می‌سازیم؟ حتی نمی‌توانیم یک سکانس از «هزاردستان» را هم بسازیم.محمود بصیری، ارسلان کامکار، منوچهر اسماعیلی، جمشید مشایخی، داود رشیدی و... از دیگر افرادی بودند که در این کلیپ‌ها درباره زنده‌یاد علی حاتمی سخن گفتند.کلیپ مراسم تشییع جنازه علی حاتمی با حضور چهره‌های جوان‌تر ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، جمشید مشایخی و ... بسیار جالب توجه بود و حال و هوای جالبی را به این مراسم داد.کتابچه‌ای با عنوان «یاد دوست و بزرگداشت پنج استاد» به همت بنیاد فارابی برای این مراسم تهیه‌ شده بود که در اختیار حاضران قرار گرفت.از حاضران در این مراسم می‌توان به علیرضا رضاداد (مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و دبیر سی و سومین جشنواره فجر)، ابراهیم داروغه‌زاده (معاون فرهنگی بنیاد فارابی)،‌ محمد احسانی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی)، عبدالحسین مختاباد (عضو شورای شهر تهران)، منوچهر اسماعیلی، احترام‌سادات برومند (همسر داود رشیدی)، علیرضا خمسه، بیژن امکانیان، یدالله صمدی، ابراهیم فروزش، کامبوزیا پرتوی، حبیب الهیاری، ضیاءالدین دری، ‌حمید فرخ‌نژاد، ‌مسعود جعفری‌جوزانی و دخترش (سحر جعفری‌حجوزانی)، داریوش ارجمند، ‌عبدالرضا اکبری و پسرش (پندار اکبری)، علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، محمد بزرگ‌نیا، داریوش فرهنگ، ‌مسعود کیمیایی و پسرش (پولاد کیمیایی)، نیوشا ضیغمی و همسرش، امیر اسفندیاری (معاون امور بین‌الملل فارابی)، ارسلان کامکار، امین تارخ، محمدرضا شریفی‌نیا، ‌امین حیایی و همسرش (نیلوفر خوش‌خلق)، ابراهیم اصغری و ... اشاره کرد.





1392/12/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن