تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818905034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت کانونهای مساجد البرز به غنی سازی اوقات فراغت معطوف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فعالیت کانونهای مساجد البرز به غنی سازی اوقات فراغت معطوف شده است کرج- ایرنا- مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: بخش عمده فعالیت این کانونها به غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان معطوف شده است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈسید اکبر موسویˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:
استان البرز دارای 720 مسجد است که از این تعداد، 320 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری هستند.
وی ادامه داد: براساس برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد بایستی دارای کانون باشند که
در استان البرزحدود 50 درصد صاحب کانون شده اند .
به گفته وی، 160 کانون فرهنگی در مساجد کرج و مابقی در شهرستانهای تابعه استان مستقر هستند.
وی، راه اندازی کانون های تخصصی در مساجد را یکی دیگر از فعالیت های دبیرخانه کانون ها برشمرد و اظهارکرد: هم اکنون در کانونهای البرز 16 فعالیت تخصصی در 15 کانون تخصصی با رویکردهای ایثار و شهادت، مهدویت، ورزش، سرودهای انقلابی و ... انجام می شود.
موسوی گفت: 45 کتابخانه ی عمومی در سطح کانون های مساجد استان دایر است که 21مورد از آنها دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند.
وی افزود: همچنین کانون های مساجد استان با 250 کتابخانه ی باز و 20 خانه ی نور، 20 هسته ی پژوهش و 75 نشریه ی تجربی و دهها سایت و وبلاگ ... توانسته گامی در حد توان و بضاعت موجود برای تحقق فرامین حکیمانه ی مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه و گسترش بر فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسط الگوهای صحیح اسلامی بردارد.
مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز ایجاد خانه های فرهنگ دیجیتال را از دیگر فعالیت های این حوزه برشمرد و گفت: هم اکنون در استان سه خانه الکترونیکی در مسجد حضرت حجت ابن الحسن (ع)، مسجد دهقان ویلا و مسجد سلمان فارسی با رویکرد ارایه بازیهای ایرانی اسلامی به جوانان و نوجوانان فعال است.
این مسوول ادامه داد: فعالیت های قرآنی ، علمی ، هنری ، فرهنگی و ورزشی بسیاری در سطح کانون ها در حال انجام است، به طور مثال در سال جاری چهارمین دوره مسابقات ورزشی به صورت المپیاد ورزشی در پنج رشته و دو گروه سنی نونهالان و بزرگسالان برگزار شد.

***حضور 20 هزار نوجوان در طرح اوقات فراغت
موسوی با اشاره به اینکه رویکرد کانونهای فرهنگی هنری غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان است، گفت: کانون بزرگترین دستگاه استانی برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان است که در تابستان سال جاری، 20 هزار نفر از نوجوانان از برنامه های فرهنگی هنری ورزشی کانون های استان بهره برده اند.
وی اجرای طرح قرآنی 1447 برای دو هزار نفر از نوجوانان، برگزاری همایش بانوی آسمانی، همایش بانوان حسینی را از دیگر فعالیت های کانون ها برشمرد و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری راجع به سبک زندگی اسلامی ، تاکنون 25 نشست توسط اساتید مختلف با موضوع تربیت دینی فرزندان، دلایل ازدیاد طلاق و ... برگزار شده است.

***اولین تمبر یادبود کانون های مساجد کشور در البرز رونمایی می شود
وی در ادامه به اجرای همایش سالروز تشکیل کانون های در روز 18 اسفند در استان البرز اشاره کرد و گفت: چهارمین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان البرز با حضور 500 نفر از ائمه جماعات و مدیران کانون ها و مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.
موسوی بیان کرد: دراین همایش از 30 کانون برتر و مدیران کتابخانه های عمومی برتر تجلیل می شود.
این نشست به مناسبت بیست و دومین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد (18 اسفند) برگزارشد.ک/2
693/ 691
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن