تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802447182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیریت و فرهنگ اسلامی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیریت و فرهنگ اسلامی دارد ساری - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیریت قوی، فرهنگ اسلامی، تولید مناسب و درست مصرف کردن دارد، گفت: برای تحقق این امر مهم همه دستگاه ها و آحاد مردم باید با فرهنگ اقتصاد مقاومتی آشنا و برای اجرای آن تلاش کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈ عباسعلی ابراهیمی ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد مقاومتی را در 24 ماده بیان کردند و همه ما موظف به تحقق آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است ، اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی می تواند الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.
او افزود : هویت و اصالت هر ایرانی در واقع درست مصرف کردن است و این امر مهم نیز در آموزه های دینی و اسلامی ما تاکید شده است و ابتدای امر باید با مدیریت صحیح، برنامه ریزی مدون و تنظیم شیوه نامه از طریق دستگاه های ذیربط برای اجرا تلاش کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت : 18 اسفند با بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد مصادف است.
وی افزود : مساجد بهترین مکان و ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام و نیز کاهش آسیب های اجتماعی است.
او ادامه داد : در حال حاضر چهار هزار و 450 مسجد و 892 کانون فرهنگی و هنری در استان وجود دارد که نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ دینی و هنری دارند.
ابراهیمی گفت : از مجموع 892 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران 109 کانون در سال جاری در روستاها و شهرهای استان راه اندازی شد.
وی با اشاره به اقامه نماز جماعت صبح در یکهزار و یکصد مسجد مازندران ، از تفسیر نهج البلاغه و قرآن کریم، برگزاری کلاس های آموزش مهارت های زندگی ، همایش عفاف و حجاب ، اردوهای تربیتی ، دوره هسته های پژوهشی ، همایش شیعه و خطرات پیش رو و نظارت و تجهیز نمازخانه های بین راهی به عنوان اقدامات کانون های فرهنگی و هنری مساجد یاد کرد.
مسوول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران هم در این گفت و گو با بیان اینکه مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش موثری دارند، گفت : به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مسجد بهترین سنگر برای مقابله با ترفندها و توطئه های دشمنان انقلاب و اسلام است و همه ما موظف هستیم از این مکان مقدس برای احیای دین اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن استفاده بهینه کنیم.
ˈ محمد فوقی ˈ افزود : از چهار هزار و 450 مسجد موجود در مازندران تنها در یکهزار و یکصد مسجد نماز جماعت برگزار می شود و در بقیه مساجد به علت نداشتن روحانی نماز جماعت برگزار نمی شود و این خلاء و نارسایی باید توسط متولیان امور دینی و مذهبی رفع شود.
وی به ایجاد کتابخانه ها در جوار مساجد اشاره کرد و گفت : تا کنون 230 باب کتابخانه عمومی در سطح مساجد روستایی و شهری این استان تجهیز و راه اندازی شد که 111 کتابخانه عمومی شهری و 119 کتابخانه عمومی روستایی است.
او افزود : در این کتابخانه ها کتاب های دانشگاهی ، علمی ، کنکور و تست های عمومی مربوط به دانشگاه ها در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.
فوقی گفت : در حال حاضر 892 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران فعال است که 548 کانون در روستاها و 344 کانون در شهرها است.ک/3
609/1654
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن