تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801771137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنظیم برنامه 5ساله مدیریت پسماند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تنظیم برنامه 5ساله مدیریت پسماند
رییس سازمان محیط زیست از تنظیم برنامه 5ساله مدیریت پسماند خبر داد و گفت: این برنامه در در روز زمین پاک (دوم اردیبهشت ماه سال آینده) ابلاغ خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه ابتکار ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز- ساحل پاک که پیش از ظهر امروز در سازمان محیط زیست با حضور شش استاندار تهران، مازندران، گیلان، البرز، گلستان و قزوین برگزار گردید این تفاهم نامه را حرکت و همپیمانی مهمی دانست مشارکت همه فعالان و ذی‌نفعان به خصوص استان‌های شمالی سبب ایجاد جریانی در جهت اجرای برنامه‌های موثر در زمینه‌های گردشگری در فصل استانی خواهد شد.

وی حضور استانداران با تجربه و دارای نگرش زیست محیطی را یکی از اتفاقات مهم در دولت تدبیر و امید دانست و افزود: حضور این استانداران و تجربه و نگاه مثبت آنان برای ما یک نعمت بوده و برگزاری این جلسه با حضور استانداران به این دلیل است که از نظر دولت استانداری عالی‌ترین مقام در یک استان و بهترین مسئول جهت تحقق اهداف است.

معاون رییس جمهور از هم پیمانی و تعهد مشترک محیط زیست و استانداری به عنوان نخستین گام این تفاهم نامه یاد کرد و افزود: تعطیلات نوروزی نخستین فرصت جهت اجرای این امر خواهد بود چراکه استان‌های شمالی کشور با ورود روزانه 12میلیون گردشگر مواجه‌اند.

ابتکار تصریح کرد: تردد روزانه 12میلیون مسافر به معنای تولید 12میلیون پسماند است که این امر با توجه به تشکیلات عریض و طویل و مدیریت موفق تهران با تولید 7هزار تن زباله خود دارای مشکلاتیست و این موضوع توجه ویژه‌ای را در استان‌های شمالی کشور به جهت برخورداری کمتر امکانات می‌طلبد.

وی با بیان اینکه این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها کمتر اشاره نمود و تاکید کرد برنامه ادواری برای مدیریت جریان گردشگری در استان‌ها مسئله‌ای است که نیازمند حرکت منسجم تمام گروه‌های گردشگری نظیر وزارت راهداری است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به نقش زیبای منازل در توسعه گردشگری و بحث اقتصادی و درآمدزایی آن اشاره نمود و ادامه داد: این امر ارزش و میراث طبیعی و ملی بوده و می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

ابتکار با تاکید بر اینکه اگر تنها زیبایی منظر و ارزش اقتصادی مسیر‌های گردشگری را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد چه لطمه‌ای به ما وارد می‌شود و این امر نیازمند برنامه‌ریزی توسط بخش‌های مختلف نظیر وزارت راه، کشور، استانداری‌ها، سازمان آب و فاضلاب، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بهیاری‌هاست.

*احتمال دریافت عوارض پسماند از مسافران


وی از  احتمال دریافت عوارض پسماند از مسافران خبر داد و افزود: دریافت این عوارض می‌تواند سبب حذف زباله‌ها شده ضمن اینکه گردشگران از لحاظ طبقه اجتماعی مرفه بوده و می‌توانند روزانه هزینه‌ای را بابت تولید پسماند بدهند که البته این مسائل نیازمند توجه صحیح و بازنگریست.
معاون رییس جمهوربا اشاره به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد و ان‌جی‌یوها در این هم‌پیمانی و تحقق این امر اظهار داشت: قطعاً این کار به جهت برخورداری از جنبه آموزشی و فرهنگی و نیز عملیاتی نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب است.

ابتکار با اشاره به اینکه در اجرای این طرح می‌توان از ایده‌های خلاقانه نیز استفاده نمود افزود: به عنوان نمونه ارسال یک پیامک خوشامد توأم با یک درخواست زیست محیطی مبنی بر کاهش تولید زباله می‌تواند در این راستا قرار گیرد.

وی به اجرای قانون برنامه 5ساله مدیریت پسماند در این خصوص اشاره نمود و افزود: بهره‌گیری از تجربیات موفق استان‌هایی نظیر: تهران، شیراز، اصفهان ، مشهد و کرمانشاه در این زمینه بسیار موثر خواهد بود ضمن اینکه هم‌پیمانی گروه‌های ذی‌نفع در توجه به بحث گردشگری و سواحل دریا کلیدی بوده و مستلزم درگیر نمودن تمامی بخش‌هاست.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به رفع معضل سرویس‌های بهداشتی در مسیرها اشاره نمود و گفت: طبق وعده دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور دولت نیز در این زمینه همکاری‌هایی خواهد نمود ضمن آنکه برنامه 5سال در خصوص مدیریت پسماند تا روز دوم اردیبهشت ماه که روز زمین پاک است ابلاغ خواهد شد.

ابتکار نشست بعدی در خصوص این رویکرد را دوم اردیبهشت ماه و همزمان با ابلاغ برنامه 5ساله مدیریت پسماند عنوان کرد و اظهار داشت: این عمل به این جهت صورت خواهدگرفت که عملکرد خود را ارزیابی نماییم ضمن اینکه نشان دهیم که این کار تبلیغاتی و نمایشی نباشد.
وی در پایان اظهار داشت: بیشترین همراهی در این خصوص به لحاظ تکلیف انسانی و اخلاقی از سوی مردم باید صورت گیرد چراکه این امر یک وظیفه است و نیازمند مسئولیت در قبال این تکلیف است.

*اجرای فاز اول طرح مسیر سبز-ساحل پاک از دو هفته آینده/ فاز دوم تابستان 93

گفتنی‌است، در این مراسم این تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز- ساحل پاک در راستای تحقق اصل پیشرفت پنجم قانون اساسی کشور و اهداف توسعه پایدار و نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد همگرایی درسازمان‌ها و نهادها به امضا 3استاندار شمالی کشور گلستان، گیلان، مازندران و نیز 3استاندار تهران، البرز و قزوین به جهت قرارگیری در مسیرهای گردشگری شمال کشور درآمد که مطابق این تفاهم نامه حفظ محیط زیست استان‌های محدوده اجرای طرح و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست با تأکید بر استراتژی توسعه پایدار و نیز حفظ سیمای محیط طبیعی و شرایط بوم‌شناختی رودخانه‌ها و حفظ و پاکسازی سواحل دریای خزر به عنوان مهمترین اهداف این تفاهم نامه مطرح گردید.

مطابق این توافق‌نامه فرمانداری‌ها،‌اداره کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای، هلال احمر، پلیس راهور، سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و سازمان مدیریت پسماند و سازمان‌های مردم نهاد به همکاری در اجرای این تفاهم نامه ملزم شدند.

ضمن اینکه بکارگیری امکانات وتجهیزات سازمان‌های مذکور برای تحقق اهداف طرح ومعرفی کارشناس و نیروی انسانی جهت استقرار در پایگاه‌ها وایستگاه‌های تعیین شده الزامیست.

زمان فاز اول اجرای این طرح از 27اسفند ماه سال جاری تا 16فروردین سال 93 و فاز دوم آن در تابستان 93 خواهد بود.

انتهای‌پیام/






تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن