تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه 5 ساله مدیریت پسماند تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتکار: برنامه 5 ساله مدیریت پسماند تدوین می شود تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : برنامه 5 ساله مدیریت پسماند به طور جداگانه برای هر یک از استان های کشور و با اولویت استان های شمالی تدوین می شود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز - ساحل پاک در سازمان حفاظت محیط زیست گفت : محور اصلی این تفاهم نامه جمع آوری زباله و پسماند است.پسماند مسئله مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد از این رو داشتن یک برنامه مدون برای آن الزامی است .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ازاین رو تصمیم گرفته شد تا بر اساس قانون مدیریت پسماند کشور و برنامه ملی مدیریت پسماند برنامه 5 ساله مدیریت پسماند به طور جداگانه برای هر یک از استان های کشور با اولویت استان های شمالی تدوین شود .
وی ادامه داد: از امروز جلسات با استانداران ساحلی کشور آغاز می شود و در دوم اردیبهشت 93 که همزمان با روز زمین پاک است نتیجه این نشست ها ارایه خواهد شد.
ابتکار تاکید کرد : امضای این تفاهم نامه یک حرکت و هم پیمانی بسیار مهم است زیرا از طریق آن می توانیم همه دست اندرکاران و ذینفعان را در موضوع مدیریت پسماند را یکپارچه کنیم .
وی ادامه داد: تاکید سازمان محیط زیست بر برگزاری این گونه جلسات به این دلیل است که استاندار عالی ترین مقام اجرایی یک استان است از این رو می تواند بهترین هم پیمان باشد که دراین تفاهم نامه اولین گام در راستای این هم پیمانی برداشته شد.
وی گفت : اگر در ایام نوروز روزانه 12 میلیون گردشگر در استان های ساحلی کشور تردد کنند چیزی حدود 12 تا 15 هزار تن پسماند تولید خواهد شد که این میزان جدا از تولید پسماند روزانه استان هاست .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : روزانه 7 هزار تن پسماند در تهران تولید می شود و در حال حاضر وضعیت مدیریت پسماند در تهران مطلوب نیست.
وی تاکید کرد: باید در برنامه ادواری استان ها مدیریت گردشگری با همکاری تمام دستگاه ها ایجاد شود.
ابتکار اظهار داشت : امروز در دنیا برای یک منظره زیبا ، ارزش اقتصادی قائل می شوند و آن را به عنوان یک ارزش طبیعی یا میراث طبیعی ملی معرفی می کنند زیرا موجب جذب گردشگر می شود .
وی ادامه داد : بخشداری ها ، وزارت راه و شهر سازی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، استانداری ها ، سازمان آب و فاضلاب ، فرمانداری ، شهرداری ، راه ها و دهیاری ها هر کدام در مدیریت پسماند و اجرای طرح مسیر سبز ، ساحل پاک نقش به سزایی دارند.
معاون رییس جمهوری اظهار داشت : همچنین می توان با اخذ عوارض از گردشگران مرفه تا حدودی هزینه تولید پسماند را تامین کرد که تا کنون به این موضوع توجه نشده است ولی باید گفت این موضوع نیازمند یک برنامه ریزی و بازنگری دقیق است .
ابتکار گفت : در این بخش می توان از ایده های خلاقانه استفاده کرد به گونه ای که وقتی گردشگر وارد استان می شود با ارسال پیامک ضمن خوش آمد گویی از وی خواسته شود محیط زیست را آلوده نکند .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد : در برنامه توسعه ای کشور قانون جامع مدیریت پسماند دیده شده است بنابراین از نظر داشتن قوانین و آیین نامه اجرایی در زمینه مدیریت پسماند مشکلی وجود ندارد اما مسئله این است که قوانین اجرا نمی شوند.
وی گفت : استان های تهران ، اصفهان ، فارس ، خراسان رضوی و کرمانشاه در زمینه مدیریت پسماند برنامه های موفقی تاکنون داشته اند که می توان از این تجربیات برای تنظیم برنامه مدیریت پسماند برای هر استان استفاده کرد .
ابتکار درمورد پسماند های ویژه گفت : سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری بخش خصوصی این بخش را با جدیت دنبال می کند.
*** محیط زیست گم شده دولت قبل
ابتکار اظهار داشت :در دوره قبل محیط زیست گمشده دولت بود و از اولویت ها خارج شده بود اما اکنون به یکی از اولویت های برنامه های ملی تبدیل شده است از این رو در تمام برنامه های استانی نیز محیط زیست در نظر گرفته می شود.
وی گفت : در موضوع هدفمندی یارانه ها برای اولین بار توجه ویژه ای به محیط زیست و دیپلماسی زیست محیطی شده است.
تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز ، ساحل پاک امروز -دوشنبه- بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران 6 استان البرز ، تهران ، قزوین ، گلستان ، گیلان و مازندران به امضا رسید.
علمی (3)** 9014**1581
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن