تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813710693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با خودروی تمیز وارد شهر بدون سرعت گیر شوید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با خودروی تمیز وارد شهر بدون سرعت گیر شوید کیش- ایرنا- پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش در آستانه آغاز دوره سفرهای نوروزی با صدور اطلاعیه ای توجه مسافرانی که با خودرو به این جزیره سفر می کنند را به اجرای دقیق قوانین دعوت کرده است.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و نظارت دقیق پلیس بر اجرای این قوانین از جمله ویژگی های جزیره کیش است و نظم و حاکمیت قانون در خیابان ها و معابر بدون تجربه چراغ قرمز برای گردشگران خاطره انگیز است.
پلیس راهنمایی و رانندگی کیش در اطلاعیه خود مواردی از قانون که در این جزیره نسبت به سایر نقاط کشور با جدیت و دقت بیشتری در خصوص خودروها اعمال می شود را یادآوری کرده است که رعایت حق تقدم، بوق نزدن، دنده عقب نگرفتن و تمیز نگه داشتن خودرو از این موارد است، مواردی که بی توجهی به آنها راننده را با جریمه تعیین شده در قانون مواجه می کند.
در اطلاعیه پلیس راهنمایی و رانندگی کیش آمده است: در همه خیابان های این جزیره عملکرد رانندگان به وسیله دوربین های کنترل سرعت، بازرسان و عوامل نامحسوس کنترل می شود.
این اطلاعیه می افزاید: سرعت خودروها باید برابر تابلوهای نصب شده باشد و سرعت بالاتر از آن به طور خودکار در سیستم اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می شود.
پلیس راهنمایی و رانندگی کیش تاکید کرده است: با توجه به اینکه قبوض خلافی صادره تنها مختص جزیره کیش بوده و در دیگر نقاط کشور قابل پرداخت نیست، ترخیص و خارج کردن خودرو از جزیره منوط به تسویه برگ جریمه ها و مبالغ خلافی در سیستم اجرائیات راهنمایی و رانندگی کیش خواهد بود.
در دیگر بندهای این اطلاعیه خطاب به رانندگان خودروهای ورودی به جزیره کیش توصیه های زیر مطرح شده است:
1.با توجه به رطوبت بالای هوا و تأثیر منفی آن بر سیستم ترمز خودرو و لغزندگی معابر در حفظ فاصله مناسب از وسیله نقلیه جلو دقت لازم را اعمال کنید و همواره با سرعت مطمئن حرکت کنید.
2. در جهت حفظ آرامش ساکنین و مسافرین از بوق زدن در تمامی معابر جزیره خودداری کنید.
3. خودروها در خیابان ها باید بین خطوط حرکت کنند و برای تغییر از یک خط به خط دیگر با چراغ راهنما مسیر خود را مشخص کنند.
4. در جزیره کیش به علت اعتماد به فهم و درک بالای ساکنین و رانندگان، تمامی سرعت گیرهای موجود در معابر جمع آوری شده است در نتیجه هیچ گونه مانعی در مسیر تردد خودروها قرار ندارد. بنابراین در صورت عدم رعایت مقررات و احتیاط، بروز تصادف غیر قابل اجتناب است.
5. استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان اجباری است.
6. رانندگان خودرو به علائم راهنمایی و رانندگی در سطح جزیره کیش توجه و با سرعت مجاز بین خطوط حرکت کنند.
7. راننده خودرو می بایست در حین رانندگی از هر گونه فعالیتی که موجب تمرکز نداشتن می شود پرهیز کند.
8. رانندگانی که قصد گردش به چپ یا راست و یا توقف را دارند باید با روشن کردن چراغ راهنما از فاصله یکصد متری مسیر خود را مشخص کنند.
پلیس راهنمایی و رانندگی کیش با دعوت از رانندگان برای همکاری در زمینه برقراری نظم عبور و مرور، مبلغ جریمه های رانندگی در جزیره کیش در ارتباط با موارد رایج به شرح زیر اعلام کرده است:
سرعت غیرمجاز 400 هزار ریال، سبقت غیرمجاز یک میلیون ریال، بوق زدن غیرضروری 300 هزار ریال، مکالمه با تلفن هنگام رانندگی 300 هزار ریال، نبستن کمربند ایمنی 150 هزار ریال، دنده عقب غیرضروری 400 هزار ریال، عدم رعایت حق تقدم 400 هزار ریال، کثیف بودن خودرو 100 هزار ریال.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رعایت حق تقدم در میدان از جمله نکات مهم در عبور و مرور در جزیره کیش است و رانندگان باید حق تقدم خودروی در حال گردش در میدان را همواره در نظر بگیرند.
زدن چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان حتی اگر رانندگان قصد گردش به راست و چپ را نداشته باشند از جمله نکات مهمی است که ماموران پلیس در ارتباط با آن حساس هستند. رانندگان در مواردی که قصد عبور از میدان و ادامه مسیر به صورت مستقیم را دارند باید ابتدا راهنمای سمت چپ و زمانی که در میدان قرار گرفتند راهنمای سمت راست را برای هشدار به سایر خودروها روشن کنند.
رانندگان در زمان مشاهده عابر پیاده که قصد عبور از خط کشی و مسیر تعیین شده ویژه پیاده را دارد، باید توقف کنند و چراغ های راهنمای هر دو سوی ماشین (فلشر) را به منظور هشدار به خودروهای پشت سر روشن کنند. ک/1
2026
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن