تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819738185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي مانور بزرگ خدمت براي استقبال از بهار فاطمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۳۳ب.ظ)
26 اسفندماه جاري برگزار مي‌شود؛ اجراي مانور بزرگ خدمت براي استقبال از بهار فاطمي 24ساعت مانده به روز 12 فروردين، پرده‌هاي رنگي جمع‌آوري و پرده‌هاي مشکي با عنوان يا زهرا(س) و يا علي بن موسي الرضا(ع) به نمايش درخواهد آمد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، حسين شادکام با بيان اين مطلب در نشست خبري طرح استقبال از بهار 93 در جمع خبرنگاران گفت: امسال سومين مانور خدمت در شهر مشهد با حضور دستگاه‌هاي فعال در حوزه زائران و مسافران نوروزي چون استانداري، فرمانداري، شهرداري، بهداشت و نيروي انتظامي برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اسکان موقت زائران در کمپ غدير بيان کرد: اين کمپ با امکان استقرار 6 هزار نفرشب اقامت، پذيراي زائران و مسافران نوروزي در بهار 93 است و ظرفيت پذيرش اين کمپ که بزرگ‌ترين و پيشرفته‌ترين کمپ در کشور است به 4 هزار خودرو مي‌رسد.
وي ادامه داد: در اين مجموعه 175 کلبه مجهز به سيستم سرمايش و گرمايش وجود دارد، ضمن اينکه ۱۳۴ چشمه سرويس بهداشتي، ۱۶۶ هزار اصل درخت، ۳۴۲ بلندگو، ۱۲ قبله نما، ۱۲ تابلوي اطلاع‌رساني، ۱۶۳ نيمکت و ‌83 سقف چوبي از ديگر امکانات موجود در کمپ غدير است.
شادکام اضافه کرد: در شب پنجم فروردين سال جاري 23 هزار نفر در کمپ غدير استقرار يافتند و بيش از 3 هزار خودرو پذيرش شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار مشهد با اشاره به اينکه 86 المان نوروزي در بهار 93 در سطح شهر نصب مي‌شود، گفت: آثار در 2 مرحله مورد داوري قرار گرفت که 68 اثر پذيرفته شد و 86 اثر در سطح شهر نصب مي‌شود.
شادکام اضافه کرد: تعدادي از المان‌ها از سال‌هاي گذشته در سطح شهر وجود دارد که بازسازي مي‌شود. ضمن اينکه بالغ بر 4 هزار و200 متر مربع نقاشي سطح يک و 2 و نقش برجسته در سطح شهر اجرا مي‌گردد.
وي افزود: بالغ بر 5 هزار پرچم و پرده آويز نيز براي فضاآرايي شهر در رنگ‌هاي شاد نصب مي‌شود؛ ضمن اينکه پرچم سه رنگ کشورمان نيز طراحي شده و نصب مي شود.
وي با اشاره به مصادف بودن ايام نوروز 93 با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: 24 ساعت مانده به روز 12 فروردين، پرده‌هاي رنگي جمع‌آوري و پرده‌هاي مشکي با عنوان يا زهرا(س) و يا علي بن موسي الرضا(ع) به نمايش درخواهد آمد.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار مشهد با اشاره به برگزاري فراخواني با عنوان «بهارجان» گفت: 43 پوستر از مرحله داوري گذر کرد و اين پوسترها در 29 پل‌گالري سطح شهر به نمايش درخواهد آمد.
شادکام با اشاره به برگزاري برخي نمايش‌هاي ميداني نيز بيان کرد: 40 نمايش با عنوان «بچه‌هاي مسجد» و 2 نمايش ميداني در ميدان شهدا و پارک کوهسنگي در اين ايام برگزار مي‌شود. همچنين کار ترکيبي-نمايشي- نمايشگاهي براي پارک ملت پيش بيني شده است.
وي در خصوص فضاآرايي شهري با تابلوهاي تبليغاتي اظهار کرد: تابلوهاي تبليغاتي 3در 4 و 2 در2 با موضوعات مختلفي از جمله فاطمي و رضوي اکران مي‌شود. ضمن اينکه نمايش «پرفورمنس» که نمايش زنده تاريخي است اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به اقدامات شهرداري در زمينه ارتقاي فرهنگ رضوي در بين شهروندان مشهدي گفت: به همين منظور دوره‌هاي ويژه‌اي براي رانندگان تاکسي و اتوبوس برگزار شده و بروشورهايي نيز با موضوع رزق حلال براي کاسبان مشهدي در نظر گرفته شده که مي‌توان گفت در مجموع 2 هزارو 800 نفر در حال دريافت اين آموزش‌ها هستند.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار مشهد با بيان اينکه جزوه‌اي در بخش حمل و نقل و اسکان و مراکز خريد و گردشگري توزيع مي‌شود، گفت: اين جزوه در مبادي ورودي شهر در اختيار زائران قرار مي‌گيرد.
شادکام در ادامه بيان کرد: 200 هزار نشريه سلام، 600 هزار نقشه، 40 هزار لوح فشرده و 10 هزار کتاب به همين مناسبت منتشر شده و بين زائران و مسافران نوروزي توزيع مي‌شود. همچنين کتاب ميزباني نيز ويژه شهروندان مشهدي در ايستگاه‌هاي بهارانه توزيع مي‌گردد.
وي تلفن ملي زائر را با شماره 096308 ديگر خدمت شهرداري به زائران عنوان کرد و گفت: در سامانه اينترنتي مشهد توريسم با دو زبان انگليسي و فارسي، برش‌هاي اطلاعاتي به شهروندان ارائه مي‌شود. ضمن اينکه 26 پايگاه راهنماي زائر پيش بيني شده و 16 تيم پياده به کيفيت بخشي خدمات به زائران مي‌پردازند.
وي با اشاره به پيش‌بيني استقرار ايستگاه بهارانه در هفت نقطه از شهر اظهار کرد: ارائه خدمات ويژه سفر در اين ايستگاه‌ها که در مناطق يک، 2،4،5،6،7،8 و 11 در نظر گرفته شده، صورت مي‌گيرد و8 محور در آن پيش‌بيني شده که شامل زيارت، فرهنگ ميزباني، گردشگري، تورهاي گردشگري، نمايش عکس‌هاي تاريخي، نمايش عکس‌هاي 3 بعدي، برنامه‌هاي ورزشي و تفريحي و کارگاه هنرهاي محلي است.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار مشهد اضافه کرد: در حوزه اطلاع‌رساني 3 ايستگاه نيشابور، قوچان و راه‌آهن فعال هستند و از تمامي حوزه‌هاي درگير در بحث زائران و مسافران نوروزي دعوت شده در اطلاع‌رساني به زائران حضور داشته باشند.
شادکام از طراحي تورهاي گردشگري ويژه مسافران نوروزي خبر داد و گفت: طبيعت‌گردي در بوستان‌هاي بزرگ شهر، تورهاي گردشگري با گشت در 6 فرهنگسراي داراي باغ‌موزه و تورهاي تاريخي براي خانه‌هاي قديمي برگزار مي‌شود.
وي گفت: استقرار راويان در مجموعه کوهسنگي و بهشت رضا(ع)، انتشار ويژه‌نامه شهروند کوچولو، مسابقه راديويي، اکران سطح شهر، پرده‌هاي الوان و ... نيز در اين ايام صورت مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن