تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايمن سازي كريدرو خطوط لوله انتقال نفت اهواز با بكارگيري روش هاي علمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۵۲ق.ظ)
براي نخستين بار در شركت نفت و گاز كارون انجام مي شود؛ ايمن سازي كريدرو خطوط لوله انتقال نفت اهواز با بكارگيري روش هاي علمي كريدور خطوط لوله انتقال نفت اهواز و محل تلاقي اين خطوط با رودخانه كارون با استفاده از روش هاي علمي ارزيابي ريسك با هدف افزايش پايدار ضريب ايمني از سوي شركت بهره برداري نفت و گاز كارون ايمن سازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس اداره ايمني، آتش نشاني و محيط زيست (HSE) شركت نفت و گاز كارون با اعلام اين خبر، گفت: اين اداره با رويكردي جديد براي نخستين بار سه روش شناسايي خطرات و ارزيابي ريسك شامل "FMEA"،"HAZID" و JHA""را در برنامه خود قرار داده و نسبت به تدوين اقدام هاي پيشگيرانه، حذف، كاهش و كنترل خطرات اقدام كرده است.
منصور عليرضايي توضيح داد: روش هاي پيش گفته ابزارهاي نظام يافته بر پايه كار تيمي است كه خطرات بالقوه و بالفعل فرايند ها و تجهيزات را شناسايي، تجزيه و تحليل و ارزيابي كرده و پس از اولويت بندي اقدام هاي پيشگيرانه و اصلاحي آنها را براي اجرا در اختيار واحدهاي مربوط قرار مي دهد.
وي افزود: براساس برنامه ريزي صورت گرفته هم اكنون براي اطمينان از عدم بروز هرگونه اشكال در فرآيندهاي جاري و وقوع حوادث در كريدور خطوط لوله، آزمايش هاي گاز و بازرسي ايمني به صورت هفتگي انجام مي شود.
عليرضايي در همين ارتباط به برگزاري تمرين نشت گاز، نفت و آتش سوزي، گشت روزانه به منظور شناسايي شرايط غير ايمن، انجام حفاظت فيزيكي ، نصب تابلوهاي هشدار دهنده، برگزاري مانور با همكاري ساير سازمان ها اشاره كرد.
رئيس اداره ايمني، آتش نشاني و محيط زيست شركت بهره برداري نفت و گاز كارون اظهار كرد: با تجزيه و تحليل اين فعاليت ها، پياده سازي و به روز آوري اقدام هاي پيشگيري و واكنشي مورد نياز به صورت مستمر صورت مي گيرد.
وي درباره اقدامات در دست اجرا در اين بخش گفت: نصب پايه هاي ثابت نگهداره بوم در دو سوي رودخانه، احداث جاده دسترسي به رودخانه با هدف شتاب بخشي در رساندن تجهيزات كنترل آلودگي و هدايت قايق به درون رودخانه، تعيين محل نگهداري وسايل واكنش سريع و كنترلي در نزديكترين محل رودخانه و فراهم آوردن تجهيزات جديد از جمله اسكيمر، بوم هاي جذبي از جمله اقداماتي است كه در دستور كار واحد HSE اين شركت قرار دارد.
شركت نفت و گاز كارون يكي از پنج شركت بهره برداري تابع شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب است كه گستره عملياتي آن در كلان شهر اهواز تمركز دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن