تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802944860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نفت 50 هزار میلیارد ریال برای توسعه پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز سرمایه می گذاری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایندگان مجلس مصوب کردند: وزارت نفت 50 هزار میلیارد ریال برای توسعه پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز سرمایه می گذاری می کند تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال صرف توسعه پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز طبیعی سراسری با اولویت خطوط انتقال صادراتی کند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان از لایحه بودجه سال 93 کل کشور در جلسه علنی صبح روز دوشنبه مصوب کردند که در جزء 5 بند (ح) تبصره 2 لایحه بودجه 93 کل کشور 200 میلیارد ریال برای طرح های عشایری سراسر کشور و هزینه ای به طوری که حداقل 75 درصد آن صرف طرح های تملک دارایی های سرمایه ای عشایری استان ها شود اختصاص یابد.
همچنین نمایندگان در جزء الحاقی 2 جزء 6 بند (ح) تبصره 2 وزارت نفت را از طریق شرکت های دولتی تابعه ذیربط مکلف کردند تا مبلغ 5 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان به ترتیب سه هزار میلیارد ریال و دو هزار میلیار ریال از محل مازاد طراز صادرارت و واردات گاز طبیعی در سال 93 را به پروژه های مربوط اختصاص دهد و مازاد آن را تا سقف 50 هزار میلیارد ریال صرف توسعه پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز طبیعی سراسری با اولویت خطوط انتقال صادراتی کند.
در بند (ک) تبصره 2 نیز نمایندگان مصوب کردند وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تامین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه ها و زیرساخت های تامین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده ها اقدام کند و منابع مورد نیاز از محل افزایش 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی را به عنوان عوارض پس از واریز به خزانه تا سقف 15 هزار میلیارد ریال تامین نماید.
درآمد مذکور جزء درآمد شرکت محسوب نمی شود و معاف از مالیات می باشد و صد درصد آن برای موارد مذکور به مصرف می رسد.
همچنین نمایندگان مجلس در بند الحاقی 1 بند (ن) تبصره 2 مصوب کردند که دولت موظف است به ازای برقی کردن چاه های کشاوری با منابع انرژی نوین از جمله انرژی خورشیدی به جای استفاده از سوخت های سنگواره ای (فسیلی نفت و گاز) مبلغ معادل پرداختی بابت یارانه سوخت را به شرکت های تولیدی برق از جمله خورشیدی پرداخت نماید و تجهیزات مربوطه را به کشاورزان تحویل دهد.
در بند الحاقی 5 بند (ن) تبصره 2 لایحه بودجه 93 کل کشور نیز وزارت نفت موظف شد از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط معادل ارزش ریالی 500 هزار تن قیر رایگان تا سقف 6 هزار میلیارد ریال را جهت روکش آسفالت و آسفالت راه های روستایی فاقد آسفالت در اختیار شرکت تابعه ذیربط وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.
نمایندگان مجلس همچنین بند (ح) تبصره 3 را نیز اصلاح کردند. نمایندگان مصوب کردند در سال 1393 به منظور نظارت بیشتر بر فروش اموال و دارایی های غیرجاری و همچنین اخذ تسهیلات توسط بنگاه های در حال واگذاری و واگذار شده به صورت کنترلی، اسامی این بنگاه ها از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت هرگونه تغییرات در زمینه اساسنامه، سرمایه و همچنین ثبت هرگونه دخل و تصرف در اموال از جمله نقل و انتقال زمین و خرید و فروش و اجاره را پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی سازی انجام دهد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است اعطای هرگونه تسهیلات به شرکت های مذکور را مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی کند.
نمایندگان مجلس همچنین در بند (ن) تبصره 3 نیز مصوب کردند به وزارتخانه ها و موسسات دولتی ملی و استانی اجازه داده می شود در صورت عدم نیاز یا نیاز به تغییر محل یا ضرورت تبدیل به احسن شدن، درخواست تغییر کاربری اموال غیرمنقول خود را با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی و واحدهای تابعه استانی حسب مورد به دبیرخانه کمیسیون موضوع ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب 22 اسفند سال 51 و اصلاحات بعدی آن، در هر یک از استان های ذیربط ارسال کنند. کمیسیون موظف است حداکثر یک ماه پس از تاریخ تحویل درخواست با بررسی موقعیت محل و املاک همجوار و رعایت ضوابط قانونی نسبت به صدور مجوز تغییر کاربری پس از دستور پرداخت عوارض قانونی توسط دستگاه اقدام و مصوبه کمیسیون را به دستگاه متقاضی ابلاغ کند. استانداران موظفند برحسن اجرای این حکم نظارت و هر سه ماه یک بار عملکرد آن را به وزارت کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و شورای برنامه ریزی و توسعه استان هر یک از استان ها گزارش دهند.
همچنین این دستگاه ها موظفند پس از فروش املاک مذکور از طریق مزایده عمومی وجوه حاصله را به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور موضوع ردیف 210400 جدول شماره 5 این قانون واریز کنند. خزانه داری کل کشور مکلف است حداکثر یک هفته پس از مبادله موافقت نامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور صد درصد وجوه واریز شده را در اختیار دستگاه ذیربط قرار دهد تا صرف جایگزینی ملک فروخته شده با رعایت ماده 215 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی یا تکمیل پروژه های نیمه تمام مصوب یا سایر موارد ضروری در همان شهرستان با تایید معاونت و در سقف درآمد حاصله نماید. حداقل 80 درصد از وجوه دریافتی صرف تملک دارایی های سرمایه ای می شود. ادارات آموزش و پرورش مجازند اماکن مازاد آموزشی خود در روستاها را با درخواست فرمانداران طی صورتجلسه ای برای کاربری ورزشی و فرهنگی در اختیار ادارات ورزش و جوانان قراردهند.
نمایندگان مجلس همچنین در بند الحاقی 3 تبصره 3 نیز مصوب کردند در اجرای ماده 17 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 23 تیرماه 1389 به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده می شود کلیه فروشگاه ها، جایگاه های سوخت سنگواره ای (فسیلی) و انبارهای ذخیره علوفه و کالا و اراضی و مستحدثات مربوطه را در اختیار شرکت های تعاونی عشایری و اتحادیه های مربوطه قراردارند با قیمت کارشناسی و دریافت 10 درصد قیمت به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنج ساله به شرکت ها و اتحادیه های بهره بردار واگذار نمایند.
سیام(3)**9103**9132 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن