واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۶
مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی که به تازگی با حکم معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حفظ سمت، سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران هم شده است، میگوید، در نظر دارد که این موزه را به جایگاه واقعیاش ارتقا دهد. مجید ملا نوروزی در گفتوگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهی برنامههای خود در موزهی هنرهای معاصر اظهار کرد: برنامهام در این موزه استفاده حداکثری از هنرمندان درجه یک و ارتقای موزه به جایگاه اصلی آن است. این موزه سالها مغفول مانده بود و نمایشگاههایی که در آن برگزار میشد از نظر کیفی در حد و اندازه موزه بود ضمن اینکه هنرمندان درجهی یک نیز علاقهای به حضور در این موزه در خود نشان نمیدادند. او اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که جایگاه موزه را که محل بروز و ظهور آثار برجستهی هنرمندان کشور است به جایگاه واقعیاش ارتقا دهیم. سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، دربارهی برنامههای خود در موزهی هنرهای معاصر همچنین بیان کرد: برای موزه برنامههای مختلفی در نظر گرفتهایم. مثلا در نظر داریم که در قالب سینما تک جلسههایی برای نقد و بررسی آثار و سمینارهای تخصصی برای مطرح کردن مباحث تئوری و نظری هنری ارائه کنیم. او افزود: برنامه داریم که وضعیت موزه را در بحثهای پژوهشی، اجرایی و نگهداری آثار بهبود ببخشیم. در سالهای گذشته احساس کردیم که موزه در برنامههای خود دچار رکود شده است. با توجه به اینکه این موزه در سطح بینالمللی مطرح است ضرورت دارد که به عنوان یک مرجع نمایش آثار هنری به وضعیت آن رسیدگی شود و از نظر تئوریک باید صاحب نظر باشند. ملا نوروزی تاکید کرد: باید کیفیت آثار در حد شأن موزه باشند و اساتید درجه یکی که مدتهاست در موزه جایشان خالی است به موزه برگردند. امیدواریم که این مشکل حل شود. سرپرست موزه هنرهای معاصر دربارهی آثار نقاشی موجود در گنجینه موزه توضیح داد: در نظر داریم که این آثار را نمایش دهیم و از اساتید درجهی یک بهره ببریم که آثار را بررسی کنند و ببینند که در چه زمینههایی میتوان از آنها بهره گرفت. البته این موضوع که میگویند بسیاری از آثار موجود در گنجینهی موزه استفاده نشده است هم درست نیست. حدود شش هزار اثر در این گنجینه وجود دارد که همه را نمیتوان با هم نمایش داد. در هر دوره فقط میتوان بین 200 تا 300 اثر را به فراخور زمان در معرض دید گذاشت. باید طبقهبندیهای لازم صورت گیرد که آثار به موقع در معرض دید قرار گیرند. یکی از برنامههای ما این است که آثار گنجینه حتما دیده شوند و با توجه به زمانبندی، این آثار هنری رونمایی شوند. او در پاسخ به این سوال که فکر نمیکند که حفظ سمتش به عنوان مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی به فعالیتهایش در موزهی هنرهای معاصر لطمه وارد میکند؟ اظهار کرد: به نظرم مدیریت در دفتر هنرهای تجسمی اخلالی در کار موزهی هنرهای معاصر ایجاد نمیکند، چون بسیاری از سیاستهایی را که در ادارهی کل داریم، میتوانیم در موزه هم پیاده کنیم. البته تا پیش از دو سه سال گذشته، همیشه سرپرستی موزهی هنرهای معاصر به عهدهی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی بوده است و در یکی دو سال اخیر که چنین نبوده باعث شده که نتوانیم از قابلیتهای اداره کل در موزه استفاده کنیم. ملا نوروزی افزود: از نظر من این موضوع نه تنها اخلالی در کار موزهی هنرهای معاصر ایجاد نمیکند بلکه حتی میتواند مفید هم باشد چون فعالیتهای موزهی هنرهای معاصر و دفتر هنرهای تجسمی مکمل یکدیگر هستند و فعالیت در هر دو سمت میتواند برای برنامههای این دو مجموعه مانند برگزاری نمایشگاههای بینالمللی، برنامهریزی برای حضور هنرمندان خارجی در ایران... مفید واقع شود. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]