تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموع خسارات خشکسالی در استان سمنان چهارهزار میلیارد ریال برآورد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجموع خسارات خشکسالی در استان سمنان چهارهزار میلیارد ریال برآورد شد سمنان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مجموع برآورد خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، محیط ریست و عشایری در سال زراعی جاری در این استان قریب چهار هزار میلیارد ریال است.


ˈسیدمجید موسویˈ روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی این استان با تاکید بر اثرات خشکسالی بر بخش کشاورزی، اشتغال، کاهش گردش مالی و تاثیر آن بر تولید و تولیدکننده خواستار پیگیری موضوع توسط نماینده شهرستان ها از طریق طرح در مجلس شورای اسلامی شد.
وی افزود: در استان سمنان ضروری است پروژه هایی با موضوعیت و ماهیت خشکسالی مد نظر باشد و منابع نیز به آنها اختصاص یابد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به تلاش ها و انجام حرکت های خوب در بخش کشاورزی در بعضی موارد برای تامین نیازهای داخلی نیاز به واردات داریم.
ˈعلیرضا خسرویˈ افزود: لازم است برای رفع برخی نیازهای بخش کشاورزی از جمله علوفه در کشور با جدیت کار شود.
وی گفت: با توجه به رقم بالای بیلان منفی آب در سنوات اخیر نیاز است که بخش آب به کمک بخش کشاورزی بیاید.
وی از پیگیری برای حل مشکل بخش کشاورزی در حوزه خشکسالی خبر داد و گفت: در حوزه عشایر سه موضوع مهم تامین علوفه، آب و دارو از ضروریات است که باید با تدبیر در کوتاهترین زمان حل شود.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استان سمنان گفت: موضوع مهم در این حوزه، ناگهانی بودن حوادث و اثرات آن به ویژه در بخش کشاورزی است که باید گردش کار و منابع در این حوزه به نوعی مدیریت شود که با در اختیار داشتن منابع بتوان بحران و خسارت وارد شده را در استان مدیریت کرد.
ˈغلامرضا حسنی غرباˈ مدیر کل هواشناسی استان سمنان نیز گفت: استان سمنان با 33 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری آخرین استان از لحاظ میزان بارندگی در کشور است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد کاهش بارندگی داشتیم و این استان در وضعیت خشکسالی شدید است.
روسای سه کارگروه فرعی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات، برآورد های انجام شده و پروژه های پیشنهادی برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی را ارائه کردند.
در این نشست و در 15 حوزه کاری بیش از 90 طرح با چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای ارائه به مدیریت بحران استان و وزارت جهاد کشاورزی مصوب شد.ک/2
599/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن