تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804155073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز تحقیقات فسیل مراغه همچنان در انتظار تخصیص بودجه لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرکز تحقیقات فسیل مراغه همچنان در انتظار تخصیص بودجه لازم است مراغه - ایرنا - مرکز تحقیقات فسیل مراغه پس از 9 سال همچنان در انتظار و آرزوی تخصیص بودجه مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های اولیه است.


به گزارش ایرنا، احداث مرکز تحقیقات فسیل مراغه در سال 83 با حضور رییس وقت سازمان حفاظت از محیط زیست کشور آغاز و در طی این مدت روند احداث آن سیر صعودی و نزولی داشته و هم اکنون ساختمان و امکانات زیربنایی آن تکمیل نشده است.
ساخت این مرکز به عنوان طرح ملی برای اجرای برنامه های آموزشی، تحقیقاتی، نگهداری و بازسازی نمونه های جمع آوری شده از فسیل های منطقه فسیلی مراغه در برنامه کاری سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
منطقه فسیلی مراغه از ارزشمندترین ذخایر طبیعی جهان محسوب می شود و دارای ارزش علمی بالایی بوده که براساس گفته کارشناسان و آثار کشف شده، قدمت این منطقه به هفت تا 12 میلیون سال قبل برمی گردد.
منطقه فسیلی مراغه به عنوان تنها منطقه غنی فسیلی در ایران در امتداد کمربندی از مناطق فسیلی بین المللی قرار گرفته که کشورهایی مانند ترکیه، یونان، اسپانیا و پرتغال را شامل می شود.
طرح احداث مرکز تحقیقات فسیل مراغه با پنج طبقه در زمینی به مساحت 9.2 هکتار و زیربنای 9 هزار متر مربع آغاز شد اما در روند اجرا، تعداد طبقات آن از پنج به دو طبقه کاهش یافت که این کار، اقدامی منفی در راستای تحقق زیر ساخت های علمی و تحقیقاتی در این منطقه به شمار می رود.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مرکز تحقیقات فسیل مراغه با تاکید رییس وقت اداره حفاظت از محیط زیست کشور در سال 81 تدوین شد و عملیات اجرایی آن در سال 83 با حضور مسوولان ملی این سازمان آغاز شد.
مهدی دواتگری افزود: عملیات اجرایی این طرح در پنج طبقه با تخصیص اعتبار ویژه آغاز شد که با تغییر دولت و رفتن معصومه ابتکار به عنوان رییس وقت سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، ادامه آن با سستی مواجه و به نوعی به تعطیلی کشیده شد.
وی اظهار کرد: براساس پیگیری بیشتر مسوولان این شهرستان با رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، قرار شد که در سال 93 اعتبار ویژه ای برای شروع مجدد عملیات احداث این مرکز تخصیص یابد.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولان و مردم این شهرستان علاوه بر پیگیری ادامه عملیات احداث این مرکز، خواهان تاسیس پژوهشکده فسیل و دیرینه شناسی کشور در این منطقه هستند.
دواتگری خاطرنشان کرد: پیشنهاد این طرح در سال گذشته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه شده و هم اکنون مطالعات آن از سوی این وزارتخانه آغاز شده و هیات علمی این پژوهشکده در شورای عالی گسترش این وزارتخانه تشکیل شده است.
وی گفت: وجود منطقه فسیلی در مراغه از مهم ترین دلایل احداث پژوهشکده فسیل و دیرینه شناسی و مرکز تحقیقات فسیل کشور در این شهرستان است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیز گفت: به دلیل وجود ذخایر ارزشمند فسیل و سابقه مطالعاتی آن در مراغه، ایجاد مرکز تحقیقات فسیل شناسی در این شهرستان از سال 1381 در برنامه معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی این سازمان قرار گرفت.
حمید قاسمی افزود: این طرح در سال 83 در زمینی به وسعت 9.2 هکتار با زیربنای 9 هزار مترمربع شامل ساختمان اصلی با اتاق های مدیران و کارگاه های مرمت و آزمایشگاه های فسیل است.
وی اظهار کرد: احداث این مرکز به دلیل تفاوت های موضوع و تجارب اولیه اکتشاف فسیل در مقطع زمانی خاص، از طریق سازمان پیگیری شد اما با افزایش تجارب استانی، شهرستانی و همچنین انتقال کارشناسان مجرب فسیل شناسی پستانداران به مراغه، مسوولیت مدیریت منطقه به عهده حفاظت محیط زیست این شهرستان گذاشته شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، ادامه داد: مهم ترین علت وقفه در تکمیل این طرح عدم تخصیص اعتبارات عمرانی ملی است.
قاسمی خاطرنشان کرد: تلاش می شود مطابق با پیشنهاد کارشناسان این سازمان و تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در سال 93 ، این طرح تکمیل و ماموریت خود را آغاز کند.
/ 1495 587/7483/590
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن