تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803358689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهکارخلقت با دو جلوه سبز و سفید کهگیلویه وبویراحمد تماشایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شاهکارخلقت با دو جلوه سبز و سفید کهگیلویه وبویراحمد تماشایی است یاسوج- ایرنا- شاهکار خلقت با دو جلوه سبز و سفید کهگیلویه وبویراحمد این روز با دو چشم انداز زمستانی سپید پوش از برف و بهاری برای هر تازه واردی تماشایی است.


درشرایطی که این روزها برف انبارهای دنا زمهریر سرماست به فاصله ی کمتر از دو ساعت مناطق جنوبی شش شهرستان کهگیلویه وبویراحمد چون تابلویی زیبا از طبیعت سحرآمیز مملو از گل وگیاه است.
این روزها درحالی که بسیاری از هموطنان دیگر ازاستانها ازجمله بنادرجنوب کشور به پیست اسکی کاکان یاسوج سفر می کنند، بسیاری از مردم طبیعت دوست بویراحمد و دنا ایام تعطیل روانه طبیعت سبز مناطق جنوبی این استان می شوند که وجود این موهبت دوگانه در یک جغرافیای کوچک 16هزار کیلومترمربعی ادعای طبیعت چهار فصل بودن این استان کوچک را مسما می بخشد.
* کهکیلویه وبویراحمد قطب دوم جنگل
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد از مساحت ایران از لحاظ پوشش جنگلی دومین استان کشور بعد از شمال است.
از 5 میلیون هکتار جنگل بلوط زاگرس حدود یک میلیون هکتار در کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است که این جنگل ها با هزاران سال قدمت چون کمربندی سبز بخشی وسیعی از جغرافیای این خطه کوهستانی را در برداشته است.
بخش زیادی از چشم انداز بدیع و گردشگاههای مفرح کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ وجود مواهب طبیعی از تلاقی آب، جنگل ،آبشار وسبزه تشکیل شده است که برای هر رهگذری خاطره ای ماندگار می شود.

* 250 گردشگاه
کهگیلویه وبویراحمد دارای بیش از 250 گردشگاه طبیعی و فصلی است که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد.
کوه گل سی سخت ، رودخانه سادات باشت ،چشمه موگرمویی کهگیلویه ، آبشار تنگ کبوتری یاسوج، منطقه سیاحتی بی رحکون ، شلال دان باشت، طبیعت سحرآمیز طسوج چرام از مناطق سیاحتی گردشگری این استان محسوب می شود.

* دو هزار اثر تاریخی
کهگیلویه وبویراحمد دارای بیش از دو هزار اثر تاریخی است که از این میزان حدود 750 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وجود پل ها ، آتشتگاهها، قلعه ها، گنبد ها ودیگر بناهای تاریخی دراین استان نظیر بافت قدیم شهر تارخی دهدشت از دوره اسماعیله، سنگ تراشته ˈدوگور دوپاˈ در باشت، پل خیری محمدخان گچساران و پل تاریخی ˈبرین ˈ در ورودی باشت از محور فارس از جمله این آثار زیبا و دیدنی است.
حرم مطهر بی بی حکیمه (س) میعادگاه نوروزی
حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در 80کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران ایام نوروز پذیرای میلیونها مسافر از گوشه وکنار کشور است.
وجود مواهب طبیعی زیبا و شرایط آب و هوایی مطلوب باعث شده که این حرم مطهر درایام نوروز هر سال پذیرای خیل عظیمی از دوستداران اهل بیت و عصمت طهارت باشد.

* باغ تاریخی اسکندرخان چرامی

باغ تاریخی اسکندرخان چرامی با مواهب طبیعی و مفرح در پیرامون و جاذبه های بدیع و تنوع گونه های درختی و چشم اندارمفرح چشمه ساران واستخر بزرگ انرودن آن در شهرستان چرام یکی از جاذبه های منحصربفرد جنوب کشور است.
وجود دشت گندمزارچرام با چشم اندازی از گل های بهاری وتپه های آراسته از جنگل و گل وگیاه در اطراف این باغ خاطره زیباترین تصویر های جادوی طبیعت را در قاب دوربین گردشگران این خطه پر از زیبایی را ثبت و ضبط می کند.
برخورداری از قله های سربه فلک کشیده و دشت های پهناور طبیعت کهگیلویه و بویراحمد را در یک زمان به چهار فصل مختلف تقسیم کرده است.
این روزها اگر خواستار سیر در دشت های پهناور یا لذت بردن از غرش رودخانه های خروشان و یا طرفدار بازی های زمستانی در پیست اسکی و یا خواستار آرامشی معنوی در کنار اماکن متبرکه هستید همه را یک روز در کهگیلویه و بویراحمد تجربه کنید.
در ایام نوروز منطقه بی رحکون باشت جایی که پوشیده از جنگل انبوه بلوط و زلال جاری رودخانه ها و چشمه ساران است ، گردنه شلال دون ، دشت سبرسبز دهدشت ، منطقه سیاحتی قلات، تنگ دیل گچساران و سیاحتگاه برم زرد بهمئی هزاران مسافر را روانه این مناطق بدیع و مفرح می کند.

*حرم 350 امامزاده بر رونق گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزوده است
حرم مطهر حدود 350 امامزاده از نوادگان ائمه اطهار در کهگیلویه وبویراحمد بر تنوع جاذبه های سیاحتی و زیارتی این استان در ایالن نوروز افزوده است.
محوطه حرم مطهر بسیاری از این بقعه ها در ایام نوروز مکان امنی برای مسافران نوروزی است نظیر حرم امامزاده جعفر(ع) گچساران، سید محمد باشت ،امازاده علی (ع) چرام ، میرسالار قلعه رییسی،امامزادگان مختار و شاه قاسم در یاسوج که هرکدام به یک سایت ساحتی در نوروز تبدیل خواهد شد.

* هفت کمیته در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی می کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هفت کمیته مختلف در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کنند.
محمود باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمیته ها شامل،کمیته نظارت و ارزیابی، پشتیبانی خدمات شهری و رفاه عمومی، انتظامی، امنیتی و امدادی، حمل و نقل، ترافیک و خدمات جاده ای، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی، اسکان و اقامت و آمار تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این کمته ها به صورت دائمی در زمان هایی که اوج ورود گردشگران به استان است، فعالیت می کند.
باقری عنوان کرد: نظارت ویژه بر وضعیت راه های برون شهری و رفع نقاط حادثه خیز راه ها، جمع آوری متکدیان ، جلوگیری از انجام حفاری ها، تأمین امنیت مسافران به صورت ویژه در این ایام انجام می شود.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان در ایام نوروز تلاش می کند.

* موقعیت جغرافیایی
قرار گرفتن کهگیلویه وبویراحمد در مرز استانهای فارس ، اصفهان ، یزد ،خوزستان و نزدیکی با بنادر زیبای جنوب کشور بر رونق گردشگری این استان و ترافیک مسافران از مرکز به جنوب کشور افزوده است.
671
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن