تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802472078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم استان مرکزی از خط انتقال سرشاخه های دز 27میلیون متر مکعب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سهم استان مرکزی از خط انتقال سرشاخه های دز 27میلیون متر مکعب است خمین – مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی گفت :سهم استان مرکزی از طرح ملی انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم، سالانه 27 میلیون متر مکعب است.


ˈنورالدین بازگیرˈ عصر شنبه در شورای اداری شهرستان خمین افزود: به پنج شهرستان در استان مرکزی شامل خمین ،محلات ،نیم ور ،سلفچگان،ساوه در مسیر انتقال آب از سرشاخه های دز به قم آب تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه کمبود آب شرب با کیفیت مناسب همواره از مسایل عمده شهرهای ایران مرکزی و شرق کشور است اظهارکرد: براساس بررسی های کارشناسی انتظار می رود در آینده کمبود آب شرب شهرهای یاد شده استان مرکزی تا حدودی برطرف شود.
وی بیان کرد: به همین دلیل ،مطالعات طرح های انتقال آب بین حوزه ای مطرح شد که یکی از این طرح ها، انتقال آب از سر شاخه های حوزه آبریز رودخانه دز به شهرهای ایران مرکزی شامل شهرهای قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلا ت، نیم ور و سلفچگان است.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی دامه داد: در ابتدای مطالعات هدف تنها انتقال آب از سرشاخه های حوزه آبریز رودخانه دز به شهر قم تعیین شده بود اما به دلیل کمبود آب شرب به سایر شهرهای ایران مرکزی مطالعات یاد شده توسعه یافت.
بازگیر با بیان اینکه مراحل اولیه بررسی انتقال آب از سرشاخه های دز به قم و برخی شهرهای مرکزی ایران از سال 1360 آغاز شد ادامه داد: دور نخست این مطالعات تا سال 1364 پایان یافت و پس از این مرحله در سال های 1367 و 1378 باردیگر مطالعاتی درباره چگونگی اجرای پروژه انجام شد.
وی بیان کرد: اجرای رسمی این طرح از سال 1382 آغاز شد که اجرای آن موجب انتقال سالانه 181 میلیون متر مکعب آب از سرشاخه های دز به سد کوچری و تصفیه خانه آن می شود.
بازگیر افزود: مبدا اصلی تامین آب پروژه رودخانه چشمه سرداب است که در 60 کیلومتری جنوب غربی شهرستان الیگودرز واقع شده است و در این پروژه، با حفر تونل و بندهای انحرافی، آب چهار رودخانه ˈدره لکو، دره دزدان، دره دایی و انوجˈ به سوی سد کوچری هدایت شده و از آنجا به قمرود می ریزد.
وی گفت: برای اجرای این پروژه در استان مرکزی نیاز به 270میلیارد تومان اعتبار استانی است که با توجه به محدودیت های مالی این پروژه 15تا 20سال اجرا خواهد شد .
بازگیر گفت: به همین دلیل امضای قرارداد BOT برای احداث سامانه انتقال آب از سد کوچری به شهر خمین توسط این شرکت با بخش خصوصی اجرا شد.
وی ادامه داد: روش انتقال آب به روش B.O.T که برای نخستین بار در کشور در شهرستان خمین اجرا شد بر اساس قرار دادی سرمایه گذار متعهد شده است در قبال خرید تضمینی آب طی بیست سال توسط وزارت نیرو اجرا و سپس آن را بلا عوض به این وزارتخانه منتقل کند.ک/2
7276/555
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن