تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803209974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست دولت ایجاد چارچوب محدوده کننده برای هنرمندان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیاست دولت ایجاد چارچوب محدوده کننده برای هنرمندان نیست بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهرگفت: سیاست دولت ایجاد چارچوب محدود کننده برای هنرمندان نیست بلکه اگر نهادی متولی این حوزه است به این معناست که این قشر آزادانه تر بتوانند به علایق خود که در جامعه تاثیر گذار است، بپردازند.


به گزارش ایرنا مصطفی سالاری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم شایسته احترام و توجه بیشتر هستند و وظیفه همه است بتوانند به پیشبرد اهداف ارزشمند و مقدسشان کمک کنند.
وی یادآورشد: هنر این است که بتوانیم بدون کینه توزی با نفی خشونت آنچه را که می توانیم بگوییم و این ها را در دل مردم هم جای بدهیم چون هنر از دل برمی آید و قطعا بردل می نشیند و آن چیزی که از دل برمی آید نمی تواند خشونت، کینه توزی و تنگ نظری باشد.
وی گفت: هنر و رسانه هرجا لطمه دیده ناشی از تنگ نظری بوده است.
سالاری ادامه داد: خواسته هنرمندان و اصحاب قلم همیشه این بوده که تنگ نظری ها را در جامعه محدود کنیم.
وی افزود: محدود کردن تنگ نظری هم با دستور و تحکم نیست این کارخود شماست که بتوانید این فرهنگ را باب کنید تا تنگ نظری در جامعه جایگاهی نداشته باشد و کسانی که اهل تنگ نظری هستند مجالی برای اعمال تنگ نظری خود پیدا نکنند.
استاندار بوشهر با بیان این که متولیان دولتی فقط حامی شما هستند یادآورشد: جایگاه استان بوشهر درهنر، اندیشه و رسانه ممتاز است طوری که برخی از رسوم محلی این استان به کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز رسوخ پیدا کرده است.
سالاری گفت: معرفی فرهنگ یک جامعه توسط هنرمندان و اهل قلم اثربخشی بالایی دارد که با ثروت، پول خرج کردن و مکانیسم اداری امکان پذیر نیست و پول هزینه کردن فقط می توانند پشتیبان باشد.
سالاری ادامه داد: این که همه مشکلات را در مسایل مالی بدانیم و بخواهیم همه مسایل را از این طریق حل کنیم درست نیست.
وی افزود: حوزه اندیشه و قلم از لحاظ مالی با محدودیت مواجه است ولی محدودیت های اصلی ربطی به مشکلات مالی ندارد.
استاندار بوشهر ادامه داد: در محدودیت اندیشه هنرمندان و اصحاب قلم را محدود می کنیم که آنچه با ذائقه ما همخوانی ندارد ننویسند و یا هنرشان را بروز ندهند و اجرا نکنند که این محدودیت ها بسیار فراتر از محدودیت مالی است.
وی گفت: یک نوازنده که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد در اینجا نمی تواند اجرا کند ولی در استانی دیگر می تواند اجرا کند.
سالاری افزود: این محدودیت ها ربطی به مسایل مالی ندارد مثلا تئاتری که در اینجا نمی تواند اجرا شود در استان دیگر می تواند، استانی که تابع همان قوانینی است که استان ما هم تابع آن است این ها را باید مقدم بر مسایل مالی حل کرد.
وی اظهارکرد: اگر این مشکلات حل شود شاید با هزینه کمتر هنرمند بتواند هنر خود را بروز دهد و اجرا کند و حتی اگر آن هنر در جامعه جایگاه خود را پیدا کند نیازمند حمایت مالی دولت نباشد، گرچه دولت خود را مکلف می داند تا جایی که امکان پذیر است از عرصه هنر، اندیشه و قلم حمایت کند.
وی گفت: با کمک همدیگر مسیری را ترسیم کنیم که افرادی در جامعه یا افرادی در جمع حاضر یک تفسیر و برداشت از یک پدیده اجتماعی را برداشت مقدم بر دیگران ندانیم.
استاندار بوشهر افزود: اگر فقط برداشت خود را بحق و مشروع بدانیم و برداشت دیگران را نامشروع منجر به تنگ نظری می شود و دیگران را از فعالیت و بروز نظرشان باز می داریم.
وی یادآورشد: وقتی دیگران را از ابراز نظرشان بازبداریم تا یک سخن واحد و یک سخن منطبق با ذائقه ما در جامعه شکل بگیرد هیچ رشدی را در فرهنگ و هنر شاهد نخواهیم بود چون یک نفر و یک ذائقه سخن می گوید.
سالاری اضافه کرد: این کار شما هنرمندان است که خودتان ذائقه های متفاوت با ذائقه فردی خود را احترام بگذارید و هم کار دستگاه های اجرایی و دولت است که فضا را آماده کند که هرکس با هر ذائقه ای با هر برداشتی درچارچوب مقررات کشور اظهار نظر کند.
وی گفت: آن چیزی که می تواند ما را محدود کند مقررات کشور است که برآمده از شرع مقدس اسلام است و فراتر از آن نباید چیزی بتواند هنرمند و اهل قلم را محدود کند.
استاندار بوشهر خطاب به هنرمندان حاضر در این آیین افزود: شما حساسیت دارید و ما هم به تبع شما حساسیت خواهیم داشت که فضا و مجالی فراهم شود که اگر تنگ نظری وجود داشته ادامه نیابد.
سالاری یادآورشد: بنای دولت و دیدگاه رییس جمهوری این نیست که مداخله در حوزه هنر و اهل قلم به صورت دستوری صورت گیرد بنا بر حمایت است و درجمع هنرمندان نیز رییس جمهوری و وزیر ارشاد نیز اشاراتی داشتند.
وی اظهارکرد: باید فضایی ایجاد شود که بدون تبعیض همه هنرمندان و اهل قلم و اندیشه در فضایی که دولت حمایت خواهد کرد بتوانند حرف خود را بزنند و هنر خود را بروز دهند و از این طریق شادابی و نشاط را به جامعه عرضه کنند.
استاندار بوشهر ادامه داد: هنر حوزه ای فراتر از سیاست است و نباید محدود به دسته بندی سیاسی شود زیرا هنر در یک طیف سیاسی جا نمی گیرد.
وی گفت: اصحاب رسانه زبان مردم هستند که دغدغه مردم را با صدای بلندتر و رساتر به گوش مسوولان می رسانند و این مهم برای ما مسولان یک فرصت است ولو این که در نحوه طرح آن ایرادی نیز باشد نباید از سر تقابل و تندی با آن برخورد کرد.
سالاری افزود: بنای ما حمایت از اصحاب رسانه است و نه تنها دستگاه های دولتی برای انجام رسالت رسانه ای محدودیتی ایجاد نمی کنند بلکه جاهای دیگری نیز که اصحاب رسانه با مشکل روبه رو می شوند را در چارچوب قانون حل خواهیم کرد تا با آزادی بیشتر مطالبات مردمی را منتقل کنند.
وی گفت: برای پاسخگویی به مطالبات مردمی نمی توان فقط به گزارش های اداری بسنده کرد بلکه باید از کانون های مردمی که یکی از آنها رسانه است نیز بهره برد.
استاندار بوشهر افزود: در عین حال رسانه ها باید در مسر وحدت، همدلی و هم افزایی حرکت کنند تا مخاطبان آنها اعتماد بیشتری به خروجی رسانه ها داشته باشند.
وی یادآورشد: ما مسولان باید با همه اقشار جامعه بویژه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با صداقت صحبت کنیم و حرمت مردم را نگه داریم.
سالاری گفت: یکی از راهکارهای حمایت از حوزه های فرهنگ و هنر و رسانه تکیه بر تشکل ها و اتحادیه های صنفی است که پیگیری مطالبات را بیشتر خواهد کرد.
وی با قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر انتخاب حمیده ماحوزی برای مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از زحمات خدارحم یزدان پناه در مدت مسوولیت سرپرستی این اداره کل نیز قدردانی کرد. ک/2
628/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن