تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820498095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس روس: سیاست های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس روس: سیاست های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است مسکو- ایرنا- معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه گفت: سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه شکست خورده و این کشور مجبور به کاهش حضور خود در این منطقه استراتژیک جهان شده است.


آلکساندر کوزنتسف روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت: حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه کاهش خواهد یافت و این یک واقعیت برگشت ناپذیر است و سران کاخ سفید هم به خوبی از آن اطلاع دارند.
وی افزود: در حال حاضر بنا به دلایلی آمریکا توجه خود را به منطقه خاورمیانه کاهش می دهد.
کارشناس روس دلیل اول را قدرت گیری گسترده چین عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قدرت گیری چین برای آمریکا دردسر و مشکل بزرگی شده است و کاخ سفید مهار این قدرت جدید جهانی را در مرکز توجه و صدر اولویت های سیاست خارجی خود قرار داده است.
کوزنتسف در این رابطه به ترس و نگرانی شدید اوباما از افزایش توانمندی نظامی و اقتصادی چین اشاره کرد و اظهار داشت: در این شرایط که آمریکا هزاران میلیارد دلار بدهی خارجی دارد، افزایش توانمندی اقتصادی چین و گسترش روز افزون صادرات این کشور، برای آمریکا به شدت نگران کننده شده است.
وی در ادامه گفت: شکست نیروهای نظامی آمریکایی در عراق و نیز ناکامی ماموریت نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا در افغانستان نشان داد که سیاست های واشنگتن در منطقه خاورمیانه موثر نیست.
معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه گفت: آمریکا در این شرایط به ایجاد ناآرامی هدایت شده روی آورده است که نمونه آن را در عراق، لبنان و یمن شاهد هستیم.
کارشناس روس یادآوری کرد: آمریکا در این کشورها و برخی کشورهای دیگر خاورمیانه به تلاش برای ایجاد اختلاف میان شیعیان و سنی ها می پردازد و تشدید فعالیت های گروه های تروریستی نوظهور همچون حکومت اسلامی عراق و شام یا جبهه النصره در راستای همین سیاست های آمریکا و غرب صورت می گیرد.
کوزنتسف گفت: در سوریه این سیاست های غرب بیش از یکصد هزار قربانی گرفته است و گروه های معارض سوری در ارتباط تنگاتنگ با سازمان های تروریستی همچون القاعده هستند و این مساله امنیت سوریه و دیگر کشورهای همجوار را به خطر انداخته است.
وی هدف از حملات تروریست های مورد حمایت غرب به سوریه را تضعیف این کشور به عنوان مرکز اصلی مبارزه با توسعه طلبی های اسراییل در منطقه عنوان کرد و افزود: وقتی سوریه بطور کامل تضعیف شد و توانمندی آن کاهش یافت مذاکره با این کشور را آغاز خواهند کرد.
وی اضافه کرد: توطئه ها علیه ایران هم توسط شبکه های تروریستی مورد حمایت غرب جریان دارد و هدف اصلی این تلاش ها ایجاد اختلاف میان اقوام ایران از طریق دامن زدن به اختلافات شیعیان و سنی ها است.
کوزنتسف گفت: آمریکا می خواهد از این طریق مانع ایفای نقش ایران در منطقه خاورمیانه و منزوی کردن آن در بین کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای اسلامی شود.
معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه سیاست های خارجی جمهوری اسلامی را تحسین کرد و افزود: ایران بر حل اختلافات مذاهب اسلامی از طریق گفت وگو تاکید دارد و این تلاش ها نقشه های واشنگتن و متحدان غربی و عربی آن را خنثی و اجرای آنها را غیرممکن می کند.
اروپام/2242**518** 1337
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن