تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813216292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده علی آباد: قطع درختان جنگل گلستان ادامه دارد کسی هم مانع نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: نماینده علی آباد: قطع درختان جنگل گلستان ادامه دارد کسی هم مانع نمی شود جامعه > محیط زیست - تسنیم نوشت:


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:‌در استان گلستان شاهد هستیم که روزانه کامیون کامیون الوار از جنگل‌ها خارج می‌شود و این حکایت از قطع درختان جنگل‌های این منطقه دارد که نهاد خاصی نیز با آن مقابله نمی‌کند.
رحمت االه نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با وضع موجود جنگل‌های کشور گفت:‌ بیشترین تخریب جنگل‌ها مربوط به استان گلستان است. هم‌اکنون در همین استان گلستان شاهد هستیم که امکانات کافی برای اطفای حریق در هنگام آتش سوزی جنگل‌ها وجود ندارد و مردم با ابتدایی‌ترین امکانات آتش را خاموش می‌کنند.
او گفت:در استان گلستان شاهد هستیم که روزانه کامیون کامیون الوار از جنگل‌ها خارج می‌شود و این حکایت از قطع درختان جنگل‌های این منطقه دارد که نهاد خاصی نیز با آن مقابله نمی‌کند.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود،‌گفت: برای حفاظت از جنگل‌ها باید تصمیم جدی اتخاذ شده و نهادهای مسئول همچون سازمان جنگل‌ها برای مقابله با تخریب بی‌رویه جنگل‌ها وارد شوند.
نوروزی گفت: برخی کشورها میلیون‌ها هکتار جنگل دارند اما باز‌هم از آن بهره‌برداری بی‌رویه نمی‌کنند اما در ایران شاهد هستیم که جنگل‌های شمال کشور به صورت بی‌رویه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. ناآگاهی مردم از مهمترین عوامل تخریب جنگل‌هاست و تا زمانی که نتوانیم این نگاه و فرهنگ حاکم را تغییر دهیم نمی‌توانیم مانع از تخریب جنگل‌ها شویم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید تلاش کرد تا از مشارکت مردم برای حفاظت از جنگل‌ها بهره‌برد در حالیکه در شرایط کنونی سازمان جنگل‌ها این وظیفه را بر عهده گرفته و از مشارکت مردم در این کار استفاده بهینه را نمی‌کند در حالیکه اگر مشارکت مردم را فعال کنیم می‌توانیم شاهد حفاظت بیشتری از جنگل‌های شمال کشور باشیم.
45231



شنبه 10 اسفند 1392 - 12:55:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن