تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802596499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تصمیم ندارد یارانه کسی قطع شود/ روحانی: نمی دانیم چرا 9 هزار میلیارد تومان در اختیار یک فرد قرار گرفته است/4


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دولت تصمیم ندارد یارانه کسی قطع شود/ روحانی: نمی دانیم چرا 9 هزار میلیارد تومان در اختیار یک فرد قرار گرفته است/4

دولت تصمیم ندارد یارانه کسی قطع شود/ روحانی: نمی دانیم چرا 9 هزار میلیارد تومان در اختیار یک فرد قرار گرفته است/4
روحانی گفت: همه تحمل‌ها را بالا ببریم. نقد، اشکال ندارد، اما همه به هم احترام بگذاریم تا این نقد‌ها سازنده و موجب تعالی کشور شود.
به گزارش نامه نیوز، رییس جمهور در ادامه گفت‌وگوی خود با مردم در پاسخ به سوالی در مورد لایحه بودجه سال 93 و تحویل به موقع آن از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی و ارزیابی‌اش از روند تصویب آن، گفت: ما هر چه مصوبه مجلس باشد و شورای نگهبان آن را تایید کند، موظف به اجرا هستیم. رییس‌جمهور با بیان این‌که خود نمایندگان نیز توجه دارند که شاکله بودجه نباید به هم بخورد، تصریح کرد: دولت وقتی یک بودجه‌ای را می‌دهد شاکله‌ای دارد و مجلس نیز می‌تواند تغییراتی در آن ایجاد کند، ولی نباید در حدی باشد که این شاکله به هم بخورد. وی با بیان این‌که در حال حاضر قضاوتی از روند تصویب لایحه بودجه سال 93 در مجلس ندارد؛ چرا که هنوز کار تمام نشده است، گفت: باید اجازه بدهیم که لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی تمام شود و شورای نگهبان نیز نظر خود را در مورد آن اعلام کند. روحانی با بیان این‌که ما در دولت دلمان می‌خواهد در زمینه بحث یارانه‌ها یک قدم جدی برداشته شود و برای امسال دست ما از نظر قانونی باز است، گفت:‌ البته هنوز بررسی لایحه بودجه در مجلس به پایان نرسیده و باید منتظر پایان کار بود. رییس‌جمهور با اشاره به بحث بودجه عمرانی و تصویب سقف بودجه به 194 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه و افزایش آن در مجلس به 210 هزار میلیارد تومان، گفت: دولت می‌خواست در ارتباط با بحث هدفمندی یارانه‌ها یک لایحه جداگانه بدهد ، ولی خواست نمایندگان این بود که اینگونه عمل شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مباحثی که در جامعه مطرح است ،در ارتباط با قطع یارانه‌ها، گفت: دولت تصمیم بر این ندارد که یارانه کسی قطع شود، البته ممکن است فرم‌هایی در اختیار مردم قرار بگیرد و این فرم‌ها را مردم تکمیل کنند و ممکن است بر اساس آن تصمیماتی اتخاذ کنیم، ولی ابتدا یارانه کسی را قطع نمی‌کنیم، از مردم می‌خواهیم کسانی که نیازمند نیستند از دریافت آن انصراف دهند.
حسن روحانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلویزیونی خود، اظهار کرد: جای تأسف دارد کشوری که بیشترین منابع گازی را دارد، در بخش مصرف خانگی گاز دچار مشکل است. البته دولت در این زمینه برنامه دارد و ما در سال آینده مشکل کمبود گاز نخواهیم داشت. وی ادامه داد: مردم باید بدانند که همه بخش‌های انرژی اکنون دچار مشکل شده است، زیرا درآمد آن‌ها به یارانه‌ها اختصاص یافته است. در صورتی که تصمیم فوری گرفته نشود، در تابستان سال آینده ما با مشکل خاموشی برق مواجه خواهیم بود. روحانی افزود: در بحث یارانه‌ها باید به محیط زیست، انرژی و مهم‌تر از همه به سلامت بپردازیم و باید کاری کنیم که اگر کسی وارد بیمارستان می‌شود، همه نیازهایش در همانجا تأمین شود. ما قدم به قدم در زمینه سلامت حرکت می‌کنیم و اولین قدم ما این است که همه اقشار نیازمند را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهیم. آمارها می‌گوید اکنون باید پنج میلیون نفر را بیمه کنیم و دولت مصمم است در طول چهار سال آینده تمام مردم را تحت پوشش درمانی قرار دهد اما برای اولین گام در سال آینده قول می‌دهم که این پنج میلیون نفر بیمه شوند. وی در ادامه با اشاره به اینکه "بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید یعنی کشاورزی، خدمات و صنعت اختصاص یابد"، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر درآمدها به صورت یارانه پرداخت شده و در این زمینه قانون اجرا نشده و عدالت هم در نظر گرفته نشده است. پرداخت مساوی یارانه به همه افراد منطبق بر قانون و خواست نمایندگان مجلس نیست. ما تلاش می‌کنیم نقص‌های یارانه‌ها را کاهش دهیم و بخشی از درآمدها را به انرژی اختصاص دهیم و شرایطی را فراهم می‌کنیم که این قدم‌ها به زودی برداشته شود. رئیس‌جمهور همچنین افزود: شایعاتی که در مورد افزایش زیاد قیمت انرژی مطرح می‌شود، صحت ندارد. ما شیب ملایمی را در این زمینه انتخاب کرده‌ایم تا تورم و رکود کنترل شود. برای قدم بعدی یارانه‌ها مردم دچار مشکل نمی‌شوند.
رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که در گام‌های بعدی هدفمند کردن یارانه‌ها همه باید دست به دست هم بدهیم و پشتیبان یکدیگر باشیم، گفت: بحث یارانه‌ها قرار بود پنج‌ساله انجام شود و کم کم ما را به نقطه‌ای برساند که در آن قیمت‌ها واقعی شود. وی با بیان این‌که تاکنون یک بار قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافت و پس از آن دیگر هیچ گامی در این زمینه برداشته نشد، ادامه داد: به نظر من در این زمینه باید قدم برداشته شود و هم این قدم باید تداوم داشته باشد تا ما به اهداف واقعی خود در بحث یارانه دست پیدا کنیم. مجری برنامه با اشاره به دستور رییس‌جمهور به معاون اول مبنی بر رسیدگی و مبارزه با بحث رانت‌خواری و فساد اقتصادی در کشور، از رییس‌جمهور خواست تا مصادیق مبارزه با رانت را مطرح کند و بگوید که چقدر می‌توان این دستور را عملیاتی و اجرایی کرد که در پاسخ به وی رییس‌جمهور با بیان این‌که در رابطه با مبارزه با فساد تاکنون بحث‌های زیادی مطرح شده است، با اشاره به مشکلات ساختاری موجود برای مبارزه با فساد در جامعه، گفت: دولت در زمینه مبارزه با فساد باید به حل و فصل مشکلات ساختاری بپردازد. رییس‌جمهور با بیان اینکه ما در این بخش با مواردی مواجه شدیم که بسیار تکان‌دهنده بود، گفت: گاهی ممکن است فردی از فرد دیگر سوء استفاده کند گاهی هم ممکن است پول بیت‌المال و پول مردم و پول نقد مردم و نفت مردم در اختیار یک فرد قرار بگیرد که ما نمی‌دانیم دلیل آن چیست و بر چه مبنایی این اقدام انجام گرفته است. وی با بیان این‌که رقم این پول چیزی حدود 8/5 الی 9 هزار میلیارد تومان است، گفت: در زمینه مبارزه با فساد و رانت در کشور همه باید دست به دست هم بدهیم. دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با یکدیگر حرکت کنیم و نسبت به این مورد خاص به آنچه که هدف ماست یعنی بازگشت پول بیت‌المال به مردم دست یابیم. روحانی با بیان این‌که 9 هزار میلیارد تومان تقریبا درآمد یک ماه کل کشور است و برابر با کل بودجه عمرانی سال 92 است، گفت: این در حالی است که این مبلغ پول در اختیار یک فرد قرار گرفته است. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما مدتی به دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی گفتیم که به این موضوع رسیدگی کنند، ولی آنها دلایلی داشتند و می‌گفتند که این پول‌ها در جاهایی هستند و ما باید این پول‌ها را به کشور باز گردانیم. همچنین این فرد قول و قرارهایی به ما می‌داد و می‌گفت که پول کشور در این بانک و آن بانک است که پس از بررسی‌های مفصلی که ما انجام دادیم متوجه شدیم که این صحبت‌ها نادرست است. پس از تایید این نادرستی بود که من به معاون اول خود دستور دادم که اساسا مساله ویژه‌خواری و فساد را مورد توجه قرار دهند. وی با بیان این‌که تاکنون قدم‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است، گفت: ما باید کاری کنیم که ریشه ویژه‌خواری در کشورمان خشکانده شود و برای این کار نیز همگان باید دست به دست هم بدهیم. مجلس، دولت و قوه قضاییه و همه مردم باید پشتیبانی و کمک کنند. روحانی با اشاره به حضور خود در وزارت اطلاعات طی روزهای اخیر، تصریح کرد: من در وزارت اطلاعات دستور موکدی دادم که در این زمینه فعالانه وارد شوند تا اینک‌ه ما بتوانیم در گام نخست پول مردم را به خزانه بیت‌المال باز گردانیم و سپس بتوانیم به لحاظ ساختاری گام‌هایی برداریم که فساد دیگر در کشور ما تکرار نشود.
به گزارش ایسنا، رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: یک مقدار در انجام این مصاحبه به دلایلی که نمی‌خواهم باز کنم تاخیر ایجاد شد و مردم منتظر ماندند. ان‌شاءالله در فرصت‌های بعدی در وقت مناسب با مردم صحبت کنیم. وی تصریح کرد:‌بار دیگر من عید انقلاب، استقلال و موفقیت ملت را در یک مبارزه جهانی تبریک می ‌گویم و ان‌شاءالله همه ما در 22 بهمن شاهد حماسه‌ای دیگر باشیم. روحانی با بیان این‌که از مردم می‌خواهم وحدت و انسجام را به عنوان یک اصل بسیار مهم مد نظر قرار دهند، گفت: همه تحمل‌ها را بالا ببریم. نقد، اشکال ندارد، اما همه به هم احترام بگذاریم تا این نقد‌ها سازنده و موجب تعالی کشور شود. وی گفت: همچنین من برای ملت بزرگوار آرزوی فراوان دارم و نیازمند دعای خیر مردم و حمایت و نظارت مردم برای موفقیت دولت در جهت خدمت به مردم هستم.




1392/11/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن