تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819087262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبگیری سد سیمره دوباره به تعویق افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آبگیری سد سیمره دوباره به تعویق افتاد ایلام- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: عملیات آبگیری سد سیمره برای کاوش و انتقال بخشی از آثار باستانی واقع در محدوده دریاچه سد به تعویق افتاده است.


به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه آب و نیروی ایرانˈسید محمدرضا رضازادهˈ روز شنبه اظهار کرد: اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور در اجرای طرح های سد سازی یکی از کارهای عمومی است که در ارتباط با سد سیمره از ابتدای کار هم افزایی و همکاری خوبی با این سازمان انجام شده و تاکنون دو قرارداد با پژوهشگاه باستان شناسی برای اکتشافات در محدوده مخزن سیمره منعقد شده است.
وی افزود: هشت میلیارد و 250 میلیون ریال برای انعقاد این دو قرارداد تاکنون به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گروه هایی را به منطقه اعزام کرده و در نتیجه کاوش های صورت گرفته مجوز آبگیری سد سیمره تا تراز 650 و 730 در سال 90 صادر شد.
رضازاده تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه باستان شناسی بطور رسمی آبگیری سد سیمره را تا تراز 730 بلامانع اعلام کرده اند.
وی بیان کرد: پس از آبگیری اولیه برای رفع نیاز آب پایین دست در شهریور سال گذشته آب ذخیره شدهٰ رها شد.
مدیر عامل شرکت توسعه منابع منابع آب و نیروی ایران اضافه کرد: تخلیه دوباره مخزن فرصتی را برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد کرد تا کارهای نیمه تمام خود را در منطقه به اتمام برساند.
رضازاده گفت: مرحله بعدی آبگیری در روزهای گذشته شروع شده اما سازمان میراث فرهنگی به دلیل به اتمام نرسیدن بخشی از مطالعات خود خواستار به تعویق افتادن آبگیری سد سیمره شد که این سازمان نیز موافقت خود را برای ادامه کاوش ها تا مدت زمان محدودی اعلام کرد.
وی افزود: موافقت نامه ای سال های گذشته میان این شرکت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای احداث موزه ای در مجاورت سد سیمره به امضا رسید تا اکتشافات سازمان در آنجا نگهداری و در معرض دید مردم قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت توسعه منابع منابع آب و نیروی ایران تاکید کرد: 11 هزار میلیارد ریال تاکنون برای احداث سد بزرگ سیمره هزینه شده است.
رضازاده در پایان یادآور شد: یک نیروگاه 480 مگاواتی برق آبی با آبگیری سد سیمره به ظرفیت برق کشور اضافه می شود ولی شوربختانه همچنان در حال عقب انداختن برنامه ها هستیم.
سد سیمره در مسیر رودخانه سیمره و در شهرستان بدره استان ایلام قرار دارد.
این سد از نوع بتنی دو قوسی است و توانایی تولید انرژی به مقدار سالانه ۶۷۳ گیگاوات ساعت دارد. ک/1
702/540
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن