تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802965171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان پایان یافت
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «امیدوارم در سال‌های آتی جشنواره موسیقی مقامی موغام با همکاری دست‌اندرکاران فرهنگی استان در فضای گسترده‌تر و در سطح بین‌المللی برگزار شود.»


به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، "علی مرادخانی" در آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان که روز سه‌شنبه 6 اسفندماه در شهر تبریز برگزار شد،‌ گفت: «خوشحالم از این‌که امروز در یکی از مهم‌ترین قطب‌های موسیقی کشور حضور دارم. از سال 1369 که وارد مرکز موسیقی وزارت ارشاد شدم با هنرمندان حوزه موسیقی موغام از نزدیک آشنا هستم و با بسیاری از هنرمندانی که در حوزه موسیقی عاشیقی فعال‌اند نیز در ارتباطم. گستره‌ حوزه موسیقی موغام از جنوب غرب کشور است و در مرکز به آذربایجان متمرکز می‌شود.»

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که وظیفه فرهنگی ماست که از این فعالیت اثربخش حمایت کنیم، افزود: «این جشنواره نشان می‌دهد موسیقی موغام مورد توجه جوانان ما نیز هست و از سویی این نوید را می‌دهد که در آینده به عنوان یکی از بخش‌های مهم گنجینه هنری‌مان از این امکان استفاده کنیم و جوانان نسل دیگر را نیز در این راه قرار دهیم.»

به گفته او، یکی از واجبات امروز این است که آن‌چه را که به حوزه هویتی‌مان برمی‌گردد برای خودمان به نحو احسن حفظ کنیم.

مرادخانی اظهار داشت: «ویژگی مهم موسیقی موغام کلام است. ممکن است موسیقی به خودی خود گیرایی نداشته باشد ولی زمانی که پای کلام به میان می‌آید تاثیر بیش‌تری خواهد داشت. اگر موسیقی با کلام سخیف و مبتذل همراه شود می‌تواند به خود موسیقی هم ضربه بزند. با این وجود در موسیقی موغام کلام و شعر در قالب‌های اخلاقی و مسایل ضروری زندگی است. در موسیقی عاشیقی در بسیاری از موارد حتی در مراسم عروسی اغلب اشعار به غیر از تبریک و شادمانی، درس‌هایی را هم برای عروس و داماد دارند که چگونه در زندگی سازگاری داشته باشند و از گذشته برایشان می‌گویند. در واقع کلام آن‌ها پند و آموزه برای استقامت در زندگی است. ما به این کلام نیازمندیم که در این موسیقی به آن پرداخته می‌شود.»

مرادخانی با تاکید بر این‌که باید از این گونه موسیقی حمایت کنیم، گفت: «در وزارت ارشاد باید در این زمینه بیش‌تر کار شود و سریع‌تر حرکت کنیم.»

به گفته او، حضور 99 گروه از هشت استان و حضور طیف وسیعی از هنرمندان حاکی از اعتماد هنرمندان به این جشنواره است که سرمایه مهمی است و باید از این سرمایه در آینده استفاده بهینه شود.
 
او تاکید کرد: «برای بررسی وضعیت فرهنگی هر جامعه‌ای به موسیقی آن توجه می‌کنند چرا که نشان می‌دهد این جامعه چگونه فکر می‌کند و نوع کلام در موسیقی نشان از شخصیت اجتماعی آن جامعه دارد.»

او در پایان اظهار امیدواری کرد که برپایی جشنواره موسیقی مقامی موغام در سال‌های آتی ادامه یابد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی فجر آذربایجان (موغام)، از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و به مناسبت سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزار شد.  در آیین اختتامیه این جشنواره، به غیر از هنرمندان تبریز، مسئولان شهرداری، شورای شهر و اداره کل ارشاد تبریز نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن