تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802743908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین رونمایی از مجموعه صوتی شعرهای برگزیده شاعران پیشکسوت با حضور معاونت صدا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آئین رونمایی از مجموعه صوتی شعرهای برگزیده شاعران پیشکسوت با حضور معاونت صدا
دقایقی پیش آئین رونمایی از مجموعه‌های صوتی شعرهای شاعران برگزیده پیشکسوت کشورمان با حضور محمد حسین صوفی، معاون صدا و نیز جمعی از شاعران ایران زمین در سالن معاونت صدا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو  تلویزیون  باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست آئین رونمایی از مجموعه صوتی شعرهای برگزیده شاعران پیشکسوت کشورمان که با حضور محمد حسین صوفی معاون صدا ونیز اساتید برجسته شعر کشورمان چون استاد سبزواری، استاد مشفق کاشانی، استاد گرمارودی، استاد براتی‌پور، استاد بهمنی، استاد ده‌بزرگی و استاد اسرافیلی که در سالن معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

محمد‌حسین صوفی با اشاره به این جلسه شورانگیز گفت: بخش اعظمی از شاعران متعهد انقلابی در این مراسم حضور دارند که به آنها خیر مقدم می گویم و اشعار آنها در تمامی حوزه‌های متفاوت از جمله اخلاق و نوع‌دوستی همیشه بر زبان‌ها جاری بوده و درخشیده است.   
 
وی ادامه داد: امروزه نه تنها در گستره جغرافیایی ایران این اشعار نورافشانی می‌کند بلکه در همه نقاط جهان  و نیز کشورهای شبه‌قاره از سروده‌های این بزرگان ایران زمین بهره‌مند می‌شوند.   
 
صوفی تصریح کرد: این مجموعه شعر حاصل ذوق‌، قریحه و سلیقه و تعهد انقلابی و رسالت دینی شاعران و ادبای کشور ما است که در همه زمینه‌ها این مجموعه با همت شبکه رادیویی فرهنگ گردآوری شده  تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.  

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: به اعتقاد من به لحاظ تولید شعر و گفتمان قالب در اشعار ما ایران به عنوان کشوری برتر در این حوزه می‌درخشد و در همه اشعار سروده شده زندگی جاری است.    
 
وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های ادبی شعری و هنری در رسانه را مرهون هنرنمایی شاعران متعدد کشور می‌دانیم و رشد شعری را مرهون تلاش‌های رسانه‌ خواهیم دانست.   
 
بین شعر و رسانه از دیرباز رادیو، محملی بوده برای حضور و تجلی آثار شعری ما و باید بگویم که اولین شعرخوانی و مشاعره در رادیو و با حضور بسیاری از شاعران بزرگ کشورمان برگزار شد.   
 
صوفی افزود: به تدریج که شبکه‌های رادیویی و تلوزیونی توسعه پیدا کرد تعداد برنامه‌های شاعرین هم افزایش پیدا کرده و اساتیدی که امروز در خدمت آنها هستیم از ابتدا با ما همراه بودند و حضور آنها باعث قدرت و استحکام برنامه‌ها در حوزه شعر و شاعری نیز شده است.   
 
معاون صدا ادامه داد: برنامه‌های مرتبط بسیاری با ادبیات در شبکه‌های متفاوت رادیویی از جمله رادیو فرهنگ نیز حضور دارد که به عنوان آموزش در خدمت مردم قرار می‌گیرد.   
 
خداوند را سپاس گذارم که به دلیل توجه رسانه به ادبیات و شعر و شاعری و ارتباط آن با فرهنگستان هنر و زبان ادب فارسی ما امروز شاهد رشد و رونق شعر و شاعری در کشور ایران هستیم.   
 
صوفی با اشاره به زبان فارسی به عنوان زبان دوم جهان تصریح کرد: با توجه به اینکه زبان فارسی زبان دوم جهان است رادیو این آمادگی را داشته که نسبت به برنامه‌های ادبی گام بیشتری بردارد به همین دلیل یک بار دیگر دست تمنا با ادیبان و شاعران برای خلق بیشتر آثار ادبی دراز می‌کنیم.   
 
وی افزود: در حال حاضر شبکه‌های تخصصی رادیویی برای ترویج و نشر ادب فارسی ایجاد شده که از جمله آنها می توان به شبکه رادیو فرهنگ و نیز شبکه رادیویی کتاب اشاره کرد و در کنار آن لازم به ذکر است که بگویم شبکه خانواده، سلامت و اقتصاد برنامه‌هایی در حوزه مشاعره و زبان و ادب فارسی را تقدیم مخاطبان شبکه‌های رادیویی می‌کند.   
 
بنابراین گزارش محسن شریف زاده مدیر شبکه رادیویی فرهنگ گفت: امروز با حضور شاعران روز بزرگی خواهد بود. رسالت رادیو فرهنگ به عنوان یک شبکه ملی و سراسری، گسترش زبان و ادب فارسی است.
 
وی ادامه داد: بسیاری از مردم ما اشعاری به حافظه دارند که نشان از جریان داشتن شعر در زندگی آنان است.   
 
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ " مجموعه صدای شاعران" که امروز با حضور برخی از شاعران انقلاب اسلامی رونمایی شد در قالب 15 برنامه 15 دقیقه‌ای در مجموعه‌های عاشقانه، انقلابی و آئینی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.   
 
در ادامه این مراسم حمید سبزواری شاعر پیشکسوت کشورمان ضمن سپاسگزاری از جمع حاضر و توجه بیشتر صدا و سیما به شاعران جوان شعری در مقام وصول را خواندند.   
 
بنابراین گزارش مشفق کاشانی با اشاره به این مطلب که پایه آفرینش بر مبنای عشق بنا شده است اظهار داشت: اگر عشق نباشد هستی نیز وجود نخواهد داشت و این عزمت موفقیت صدا و سیما را مرهون کوشش‌های سید عزت‌اله ضرغامی رئیس رسانه ملی و نیز مدیران همراه ایشان هستیم.   
 
بنابراین گزارش  سید علی موسوی گرمارودی گفت: شعری به یاد ندارم و روستایی وار آمده‌ام ولی تا جایی که حافظه‌ام یاری کند غزلی را با نام مهربانی برای شما می‌خوانم.   
 
در ادامه این مراسم محمد علی بهمنی شاعر پیشکسوت کشورمان گفت: شناسنامه من یک دروغ اجباری است و از سال 1343 که به رادیو آمدم فعالیت خود را درحوزه شعر زبان فارسی شروع کردم خوشحالم که این مجموعه به همت شبکه رادیویی فرهنگ گردآوری شد که من با همه ذوق و شوقم بتوانم در ضبط این مجموعه دوستانم را یاری کنم.   
 
بنابراین گزارش  محمدعلی بهمنی شعری در وصف بهار و عاشقانه خواندند.   
 
در ادامه این مراسم احد ده‌بزرگی دیگر شاعر پیشکسوت کشورمان گفت: کلمه برای توصیف خوشحالی خود ندارم و به دست عزیزان گل‌بوسه می‌زنم و شعری با نام غنچه عشق، "خدارا کمی بخند" را تاجایی که حافظه ام یاری کند برای شما می‌خوانم.   
 
عباس براتی‌پور دیگر شاعر نامدار کشورمان با خواندن غزلی با نام عطر نگاه و نیز حسن اسرافیلی دیگر شاعر پیشکسوت کشورمان که پس از چند ماه بیماری توانستند به رادیو بیایند شعری را که برگرفته از نگاه نوه ایشان که هنگامی که ایشان در بستر بیماری بودند را سروده و تقدیم مخاطبان حاضر در نشست آئین رونمایی از مجموعه صوتی شعرهای برگزیده شاعران پیشکسوت کشورمان کردند.   
 
در پایان این مراسم محمد حسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران از هم شاعران تقدیر و تشکر به عمل آوردند.   
 
انتهای پیام/ اق







تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن