تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود سرمایه گذاران خارجی سبب جذب منابع مالی به حوزه نفت و گاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ورود سرمایه گذاران خارجی سبب جذب منابع مالی به حوزه نفت و گاز می شود تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در صورت ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور شاهد گسترش سطح روابط ایران با دیگر کشورها خواهیم بود و این می تواند منجر به جذب منابع مالی به حوزه نفت و گاز کشور شود.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی(شانا)، «احمد شوهانی» افزود: مهندس زنگنه وارث اقدامات نسنجیده دولت گذشته در وزارت نفت است، اما خوشبختانه وی تاکنون در اصلاح ساختاری این وزارتخانه موفق بوده و گام های مهم و موثری در این زمینه برداشته است.
وی گفت: به اقدامات و برنامه های وزارت نفت بسیار خوشبین است.
شوهانی افزود: اصلاح ساختار قراردادهای نفتی در وزارت نفت کار سنجیده ای به نظر می رسد، زیرا در شرایط کنونی توان رقابت ایران با دیگر کشورها در میدان های مشترک گازی و نفتی کم است.

** نبود قطعه، حفاری ها را متوقف کرده است
شوهانی تصریح کرد، اکنون در برخی نقاط، دکل های حفاری کشورمان تا عمق سه هزار متری رسیده اما به خاطر نبود قطعه و دستگاه های مورد نیاز، حفاری ها نیمه کاره رها شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قراردادهای وزارت نفت باید بگونه ای تنظیم شوند که سرمایه گذار خارجی به سرمایه گذاری در ایران تشویق شود، کاری که در بسیاری از کشورهای همسایه انجام می شود.

** عراق چهارمین دکل نفتی خود را در میدان مشترک با ایران تست کرده است
وی افزود: برحسب اطلاعات دریافتی، عراق در میدان مشترک با ایران، اکنون چهارمین دکل نفتی خود را تست کرده و آماده بهره برداری از آن است در حالیکه کشور برای حفاری چاه های نفتی خود با مشکلات متعددی مواجه است.
شوهانی با اشاره به میدان مشترک گازی ایران و عراق گفت: میدان هیدروکربوری آذر که از میادین مشترک ایران و عراق است هنوز از طرف ایران به بهره برداری نرسیده، در حالیکه عراق در همین میدان گازی از ایران بسیار جلوتر است.

** اقدامات نسنجیده ٨ سال گذشته به صنعت نفت لطمه زده است
این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات نسنجیده ٨ سال گذشته به صنعت نفت لطمه زده است، افزود: برخی افراد در دولت گذشته اذعان می کردند که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند و اینگونه اظهارات یکی از عواملی بود که باعث شد ایران در بهره برداری از میدان های مشترک نفتی و گازی با مشکلاتی روبرو شود.
عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد، با توجه به برنامه مناسب وزارت نفت و شخص مهندس زنگنه و همچنین تزریق بودجه کافی مجلس به این وزارتخانه به نظر می رسد بخشی از مشکلات وزارت نفت و میادین مشترک نفت و گاز برطرف شود.
شوهانی گفت: در صورت ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور نه تنها شاهد گسترش سطح روابط ایران با دیگر کشورها خواهیم بود بلکه این موضوع می تواند منجر به جذب منابع مالی به حوزه نفت و گاز کشور شود.

** عقد قراردادها در راستای منافع ملی کشور تنظیم شود
وی با اشاره به ورود هیات های دیپلماتیک به ایران و علاقه آنها برای سرمایه گذاری در میدان های نفت و گاز کشورمان، عنوان کرد: وزیر امور خارجه سنگاپور در دیدار از کشورمان تاکید کرد، ایران از ظرفیت های مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.
عضو مجمع نمایندگان استان ایلام ادامه داد: سرمایه گذاری و عقد قرارداد کشورهای دیگر در حوزه نفت و گاز در ایران، همچنان که باید از سود قابل توجهی برخوردار باشد، باید در راستای منافع ملی کشور نیز تنظیم شود.
شوهانی گفت: ایران در حوزه نفت و گاز در بسیاری از مناطق از جمله دریای خزر، میدان های مشترک گازی و نفتی پارس جنوبی و غیره با مشکلاتی مواجه است، اما می توان از ظرفیت وتوان مالی و فناوری دیگر کشورها در این زمینه استفاده کردکه با تدابیر کنونی وزارت نفت، به یقین عقب ماندگی های فعلی جبران خواهد شد.

** رابطه قابل قبول ایران با بسیاری از کشورها قبل از دولت احمدی نژاد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: ایران قبل از دولت احمدی نژاد با بسیاری از کشورهای جهان روابط اقتصادی قابل قبولی داشت، بنابراین، در چارچوب قانون، ضوابط و منافع ملی، حفظ ارزش ها و اصول خود در شرایط کنونی خواهان همکاری با همه کشورهای جهان هستیم.
وی گفت: بیشتر کشورهای جهان از توانمندی ایران در زمینه نفت و گاز با خبرند، از این رو اکنون بسیاری از کشورهای جهان علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند، هرچند حفظ منافع ملی در جذب سرمایه گذاری خارجی باید به طور کامل رعایت شود.
اقتصام(1) ** 1063 ** 1071

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن