تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802495649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل ما در صنعت نفت فقط کمبود منابع مالی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر نفت در هم‌اندیشی نظام جدید قراردادهای نفتی:
مشکل ما در "صنعت نفت" فقط کمبود منابع مالی نیست
زنگنه گفت: مشکل ما در توسعه صنعت نفت فقط کمبود منابع مالی نیست بلکه بسیار مهم‌تر از آن دسترسی به فناوری و مدیریت پیشرفته برای توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی و گازی کشور است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در همایش هم‌اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت گفت: در موضوع بازنگری قراردادهای نفتی مدل جدیدی مورد نظر بوده که از حدود 18 سال پیش بر ایران با توجه به شرایط زمان خود مطرح شد و بر پایه آن مدل قراردادهای متعددی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران منعقد شد.
 
وی گفت: امروز شرایط بازار جهانی نفت نسبت به سالهای ابتدایی دهه 1990 بسیار تفاوت کرده و در پی این تغییرات و متناسب با آنها ضرورت داشت که مدل جدیدی از قراردادهای نفتی با بررسی نقاط مثبت و منفی ساختار پیشین قراردادهای نفتی در این طراحی شود.
 
وی با بيان اينكه در زمان رونق عقد قراردادهای بیع متقابل قیمت نفت بین 19 تا حداکثر 20 دلار در هر بشکه متغییر بود ، گفت: این قیمت بسیاری از رقبا را که هزینه نفت تولیدی آنها بیش از این مقدار می‌شد از میدان خارج می‌کرد و در نتیجه تمرکز بر تولید از میدان‌های بزرگ نفت و گاز ایران بر کشورهای مشابه را ناگزیر می‌ساخت.
 
زنگنه ادامه داد:‌ بالا رفتن قیمت‌های نفت حدود صد دلار در هر بشکه و توسعه فناوری به گشوده شدن بازار توسعه لایه‌های شیلی نفت و گاز در جهان منجر شد که در نتیجه حجم بزرگی از کسب و کار سود‌آور را پیش روی شرکت‌های بزرگ نفتی گشود.
 
زنگنه تأکید کرد: گشودن بازار نفت عراق که برای چند دهه منطقه ممنوعه‌ای برای شرکت‌های نفتی بود منجر به ایجاد فرصت‌های جدید برای شرکت‌های نفتی شد و شرکت‌های نفتی در عراق با مدل‌های قراردادی جذاب‌تر نسبت به قراردادهای بیع متقابل ایران روبرو شدند این عوامل ما را بر آن داشت که در ساختار قراردادهای خود متناسب با شرایط بین‌المللی و واقعیات محیطی تغییراتی را ایجاد کنیم.
 
وی تأکید کرد: هدف ما از جلب شرکت‌های معتبر نفتی به حوزه توسعه میدان‌های نفتی و گازی ایران تنها جذب سرمایه نیست.به عبارتی روشن‌تر مشکل ما در توسعه صنعت نفت فقط کمبود منابع مالی نیست بلکه بسیار مهم‌تر از آن دسترسی به فناوری و مدیریت پیشرفته برای توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی و گازی کشور است.
 
وی تصریح کرد: در طراحی و ارائه مدل جدید قراردادی بر ضرورت پیوستگی اکتشاف، توسعه،بهره‌برداری و یکپارچگی است میدان‌ها تأسیس شده بود و به ویژه بر ضرورت عملی بودن و قابل پیاده کردن مدل قراردادی، پیشنهادی، در طرح‌های افزایش بازیافت نفت تأسیس شده بود.
 
وی اضافه کرد: مدل قراردادی الزاماً برای همه مناطق کشور یکسان باشد چرا بین مناطقی مانند دریای مازندران و یا کویر مرکزی ایران با مناطق پر استعداد خوزستان و فلات قاره ایران در خلیج فارس بسیار تفاوت دارد به همین ترتیب نیز بین میدان‌های مشترک و غیر مشترک تفاوت وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: ساختار پیشنهادی باید به نحوی باشد که ضمن برآورده کردن منافع ملی خواست‌های صنعت نفت ایران دارای جذابیت و مشوق‌های کافی برای طرف‌های قرارداد به‌ ویژه شرکت‌های معتبر بین‌المللی که صاحب فناوری‌های پیشرفته و کاربردی باشد. 

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن