تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803237638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراق به فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عراق به فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است ایلام- ایرنا- مشاور میز خدمات فنی، مهندسی و صادرات ایلام گفت: عراق به بازار مشترک و فرصت طلایی سرمایه گذاری تبدیل شده و اکنون همه فعالان اقتصادی و بازرگانی به ویژه کشورهای همسایه برای کسب بازارهای این کشور با هم رقابت می کنند.


ˈمحسن حیدریˈ روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: سرمایه گذاران ایرانی از جمله فعالان اقتصادی ایلام با توجه به مزیت همسایگی استان و وجود اشتراک های فرهنگی، قومی و مذهبی در کنار پیوندهای فامیلی باید از این ظرفیت و فرصت طلایی برای توسعه خدمات فنی، مهندسی و صادراتی بیشترین استفاده کنند.
وی ادامه داد: مسوولان و سرمایه گذاران ایرانی اگر از این فرصت بدرستی بهره نگیرند تا چند سال آینده تمام بازارهای سرمایه گذاری و صادرات کشور عراق را از دست خواهند داد.
مشاور میز خدمات فنی، مهندسی و صادرات ایلام افزود: همه کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال سرمایه گذاری در مناطق بایر و بکر هستند زیرا این سرمایه گذاری ها سود دهی فراوانی به دنبال دارد.
حیدری بیان کرد: بحث و جدل مسوولان و پایبندی آنان به قالب های خشک بخشنامه ای و تصویب نامه ها سبب فرصت سوزی و از دست رفتن بازار بکر عراق می شود.
وی گفت: جای تاسف است که جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان ایلام با وجود مرز مشترک و مراوده های دیرین فرهنگی، مذهبی و پیوندهای مشترک تاریخی با عراق از سرمایه گذاران غربی عقب مانده است.
این فعال اقتصادی ایلام بهترین راه ورود به عراق و بازارهای این کشور را استفاده از نیروی انسانی خبره و توانای استان و نیز سرمایه گذاری های خرد دانست.
وی تاکید کرد: مسوولان و فعالان دولتی حوزه تجارت باید با اتخاذ سیاست های درست و نیازسنجی بازار عراق در این کشور ریشه بدوانند تا از فرصت های بی شمار سرمایه گذاری و صادراتی این کشور همسایه در راه بهبود اقتصاد استان های مرزی بهره گرفته شود.
مشاور میز خدمات فنی و مهندسی ایلام گفت: صادرات خدمات و کالاهای با کیفیت از سوی بازرگانان سبب جذب بازارهای عراق و ماندگاری درازمدت سرمایه گذاران ایرانی در این کشور می شود.
حیدری نقش بخش خصوصی و اعتماد به سرمایه ها و ظرفیت های این بخش در سرمایه گذاری ها را حساس و مهم ارزیابی کرد و از دولت درخواست کرد به بخش خصوصی به عنوان موتور محرک توسعه اعتماد کند.
مشاور میز خدمات فنی و مهندسی ایلام افزود: بستر سازی و ایجاد روزنه فعالیت از سوی دولت، بیرون از بخشنامه ها و مقررات دست و پا گیر از مشوق ها و عوامل تقویت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری خارجی است.
وی اضافه کرد: نهادهای صنفی مانند اتاق بازرگانی، صنایع و نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و پزشکی استان ایلام با برخورداری از نیروهای نخبه توان راه اندازی شعبه در کشور عراق و فعالیت گسترده خدماتی و صادراتی را دارد.
استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک (بیشترین سرحد مشترک) و همسایگی با سه استان دیالی، واسط و میسان عراق از بهترین موقعیت و ظرفیت برای صادرات کالا و خدمات به این کشور همسایه برخوردار است.
امنیت بالای استان های مرزی عراق در همسایگی ایلام، پیوندهای قومی و فامیلی، فرهنگ، زبان (کردی جنوبی) و مذهب مشترک و نزدیکی به بغداد و عتبات عالیات از امتیازهای طلایی ایلام برای سرمایه گذاری و توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به عراق است.
با وجود این همه ظرفیت و فرصت اکنون تنها یک بازارچه مرزی (مهران) در استان ایلام دایر و فعال است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز بازار عراق دستکم استان های مرکزی این کشور به تامین خدمات و کالاهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران نیست.
نزدیک به 700 میلیون دلار کالا در مدت 10 ماه سال 92 از بازارچه و پایانه مرزی مهران به عراق صادر شده که در صورت توجه بیشتر و حذف برخی مقررات دست و پا گیر صادراتی این مقدار تا چهار برابر قابل افزایش خواهد بود.
ظرفیت ها و مزیت های منحصر به فرد ایلام در حوزه بازرگانی خارجی، راه اندازی دو بازارچه مرزی در ˈهلاله شمالیˈ شهرستان ایلام و ˈچم سریˈ دهلران را ضروری می کند که برای فعال شدن آنها نیاز به حمایت و رایزنی مسوولان ایرانی و جلب موافقت طرف های عراقی است.
مدیریت ارشد دولت تدبیر و امید در استان تاکنون تلاش های گسترده ای برای راه اندازی این دو بازارچه مرزی و تبدیل شهرستان مرزی مهران به منطقه ویژه اقتصادی آغاز کرده و پیشرفت های چشمگیری نیز در این مدت کوتاه بدست آمده که در صورت تحقق کامل آنها، انقلابی در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بازرگانی خارجی و صادرات خدمات فنی، مهندسی و کالا از ایلام به عراق و کشورهای منطقه رخ خواهد داد. ک/3
565

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن