تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805502403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه تکانی هم اصولی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خانه تکانی هم اصولی دارد زنجان- ایرنا- روزهای آخر سال نوید بخش رسیدن بهار دل انگیز و خداحافظی سوز و سرمای فصل زمستان است و در این میان جنب جوش و فعالیت خانواده ها به ویژه بانوان بیش از همه چشمگیر و نمایان تر است.


به گزارش ایرنا ˈ خانه تکانی اصولی داردˈ، اما خانواده ها بدون توجه به اصول و نکات لازم، به گردگیری منزل اقدام می کنند و این موضوع در بسیاری موارد آسیب های جدی به بخش های مختلف و بعضا حساس بدن به ویژه ستون فقرات، گردن و یا پوست وارد می کند.
یک متخصص روماتولوژی گفت: همه افراد به خصوص مبتلایان به بیماری های روماتیسمی باید از انجام فعالیت های غیر اصولی در هنگام خانه تکانی اجتناب کنند.
وی یادآورشد: اکثر بیماران روماتیسمی بدون توجه به نکات و توصیه های متخصص مربوطه به خانه تکانی مبادرت می کنند و بیماری آنها تشدید می یابد.
صادقی افزود: افراد مبتلا به بیمارهای روماتیسمی مانند آرتروز، دیسک گردن و کمر باید مانند یک فرد عادی از مفاصل خود برای انجام فعالیت ها استفاده کنند.
وی اظهار کرد: متاسفانه بیماران روماتیسمی به دلیل انجام کارهای سنگین در هنگام خانه تکانی پایان سال با وضعیتی وخیم به مراکز بیمارستانی و یا متخصص مربوطه مراجعه می کنند.
این متخصص روماتولوژی گفت: این گروه از افراد با مراقبت و احتیاط لازم می توانند با آسودگی خاطر از لحظات شیرین و فرح بخش تعطیلات نوروزی استفاده کنند.
صادقی افزود: بیماران روماتیسمی با انجام کارهایی راحت و سبک بدون آنکه به مفاصل خود آسیب جدی را وارد کنند می توانند در امر خانه تکانی مشارکت نسبی داشته باشند.
وی یادآورشد: تماس مستقیم و شستشوی بیماران روماتیسمی با آب سرد بیماری های مفصلی آنها را بیش از گذشته تشدید می کند و به این موضوع مهم باید توجه شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: متاسفانه بیماران روماتیسمی کمتر از پزشک و یا متخصص خود درباره چگونگی فعالیت و انجام کارها مشورت می گیرند.
صادقی افزود: بیماری های روماتیسمی با توجه به نوع و شدت مراقبت هایی را می طلبد و این مسایل باید از سوی پزشک و متخصص مربوطه تجویر شود.
این متخصص روماتولوژی گفت: افراد عادی و عاری از هر گونه ابتلا به بیماری مفصلی نیز باید در هنگام خانه تکانی به نکاتی اساسی توجه کنند.
وی اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها به ویژه زنان در مدت زمان و ساعات طولانی و مستمر نسبت به نظافت و انجام کارها اقدام می کنند و ادامه این روند آسیب جدی به مفاصل وارد می کند.
صادقی افزود: بر این اساس پس از انجام یکساعت کار، استراحت نیم تا 45 دقیقه ای توصیه می شود و نظافت منزل در تقسیم بندی چند روزه نتایج بهتری به دنبال دارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: جابجایی وسایل سنگین از جمله موضوعات مهمی در حین خانه تکانی است که کمتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد.
وی یادآورشد: هنگام جابجایی وسایل سنگین کمر نباید خمیده باشد چراکه این وضعیت به ستون فقرات آسیب جدی وارد می کند.
این متخصص روماتولوژی گفت: تماس مستقیم با آب سرد نیز احتمال بروز مشکلات مفصلی را برای افراد عادی ایجاد می کند و برای شستشو و نظافت از آب ولرم باید استفاده شود.
یک متخصص پوست و مو بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، نیز گفت: تماس مستقیم با شوینده ها و مواد محرک به ویژه در قشر زنان ریسک اگزما التهاب پوستی را افزایش می دهد.
افشار رمضانپور افزود: اگزما نوعی واکنش التهابی پوستی و به صورت سوزش، قرمزی، خارش، ترک خوردگی نمایان می شود.
وی یادآورشد: اگزما انواع مختلفی دارد که متناسب با شرایط محیطی و فعالیت ها در افراد بروز می کند.
رمضانپور افزود: هم اکنون اگزما آلرژیک دست و اگزمای تحریکی شایع ترین نوع این بیماری است.
وی اظهار کرد: آلرژیک دست با زمینه های ژنتیکی در افراد بروز می کند و این بیماری ممکن است از کف دست و یا نوک انگشتان شخص آغاز و بانشانه هایی همچون خارش شدید، قرمزی، پوسته پوسته شدن و در برخی موارد حادتر بروز کند.
این عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: اگزمای آلرژیک دست در اثر تماس و شستوی مداوم با ماده محرکی ایجاد می شود و زنان خانه دار نیز به دلیل استفاده مداوم از مواد شوینده مختلف بیشتر درمعرض این نوع اگزما قرار می گیرند.
رمضانپور افزود: افراد هنگام استفاده از شوینده های مختلف ابتدا دستکش نخی و سپس از دستکش نایلونی استفاده کنند.
وی یاداورشد: برای پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری علاوه بر استفاده از دستکش، کرم های مرطوب کننده نیز در طول روز به افراد توصیه می شود.
این عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: زنان خانه دار برای کاهش ابتلا به این اگزما از شوینده های ملایم تری استفاده کنند.
وی اظهارکرد: برای بیماری اگزما از درمان های موضعی و خوراکی برای مبتلایان استفاده می شود.
رییس اداره عذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز گفت: تمامی واحدهای تولید کننده لوازم بهداشتی و آرایش قبل از عرضه نهایی محصول نمونه برداری ها و آزمایش های لازم انجام می گیرد.
سعیده نهاوندی افزود: در صورت بروز مشکلی در نمونه های اخذ شده علاوه بر توقیف محصول موارد اطلاع رسانی و اقدامات لازم صورت می گیرد.
وی یادآورشد: هر واحد تولید کننده ای باید علاوه بر اخذ مجوز، پروانه ساخت و بهره برداری داشته باشد و تایید این مسایل به ادامه فعالیت های آن واحد منجر می شود.
رییس اداره نظارت بر غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در تعهدنامه محضری به صراحت وظایف تولید کنندگان و درج مشخصات لازم بر محصولات تولیدی مطابق با ویژگیهای پروانه های تاسیس و بهره برداری و ساخت و ضوابط و مقررات ماده 11 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اعلام شده است.
وی اظهار کرد: نام محصول، قید شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کادر بندی با حروف درشت در محل قابل رویت، درج وزن یا حجم، شماره سری ساخت، مواد تشکیل دهنده فرآورده ( نام و میزان مواد نگهدارنده )، درج تاریخ تولید و انقضاء در محل، شرایط نگهداری درج عبارت ساخت ایران از نکاتی مهم است که باید قید شود.
نهاوندی افزود: بر این اساس واحدهای تولید کننده عرضه محصولات شوینده نیز موظف بر ذکر نام محصول، ترکیبات، برچسب سیب سلامت و موارد ذکر شده هستند.
رییس اداره نظارت بر غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شوینده های موجود در مراکز عرضه استاندارد هستند و نظارت ها و پایش ها با همکاری کارشناسان این معاونت اعمال می شود.
وی یادآورشد: شوینده غیر استاندارد به ندرت در بازار فروش وجود دارد و در صورت مشاهده نیز با متخلف برخوردهای لازم انجام می گیرد.
نهاوندی افزود: در صورت شکایت شخصی از غیر استاندارد بودن ماده شوینده ای پس از انجام آزمایش ها و نمونه برداری ها به موارد رسیدگی می شود.
596/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن