تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر اگزمای پوستی در صورت رعایت نکردن اصول خانه تکانی و شست و شو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خطر اگزمای پوستی در صورت رعایت نکردن اصول خانه تکانی و شست و شو تهران - ایرنا - متخصص بیماری های پوست دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به ابتلا به بیماری های پوستی و اگزما در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی خانه تکانی و شست و شوهای شب عید هشدار داد.


دکتر «غلامحسین غفارپور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تاکید کرد: خاصیت اصلی همه شوینده ها ˈحلال چربیˈ است و آنها چربی های روی پوست را نیز پاک می کنند.
وی خاطر نشان کرد: روی سطح پوست علاوه بر چربی ، مواد دیگری مانند ریزذره ها ، میکروب ها و قارچ ها وجود دارد که با هیچکدام از مواد شوینده حل نمی شوند و برای پاک کردن آنها باید حالت سایشی در دست های خود ایجاد کرده و دست ها را به هم مالید تا این ذرات پاک شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شوینده ها دارای خاصیت قلیایی و پوست دارای خاصیت اسیدی است ؛ قارچ و میکروب در محیط اسیدی رشد نمی کند و چون شوینده ها محیط پوست را قلیایی می کنند باید شوینده هایی خرید که PH (محدوده) آنها کمتر از هفت باشد تا با پوست سازگاری داشته باشند.
غفارپور به مردم توصیه کرد تا هنگام خانه تکانی به خاطر گرد و غبار از دستکش نخی سفید بلند و هنگام شست و شو نیز از دستکش پلاستیکی گشاد و بلند استفاده کنند تا دچار بیماری های پوستی نشوند.
وی ادامه داد: با وجود پوشیدن دستکش، مواد آلاینده بازهم از قسمت بالایی دستکش وارد می شوند بنابراین پس از هرگونه نظافت باید پشت و روی دستکش را کاملا شست چرا که بسیاری از افراد بدون شستن دستکش ها ، مرتبا از آن استفاده می کنند و این اقدام زمینه را برای بروز بیماری های پوستی فراهم می کند.
این متخصص بیماری های پوست همچنین به مردم توصیه کرد پس از هر بار شست و شو به دلیل شاخه شاخه شدن پوست در تماس با مواد شوینده از کرم های نرم کننده و روغن های مرطوب کننده مانند ویتامین AD ، پارافین، وازلین و گلیسیرین استفاده کنند.
غفارپور افزود: این کرم ها و روغن ها سطح پوست را پوشانده و مانع ورود مواد شوینده به پوست می شوند.
وی ادامه داد: بیماری های پوستی به ویژه در افراد دارای سابقه خانوادگی آلرژی، شدیدتر و با علائمی مانند سوزش، خارش و قرمزی همراه است.
غفارپور به افرادی که مبتلا به حساسیت ها و اگزمای تحریکی پوست می شوند، توصیه کرد تا در صورت بروز مشکل به متخصصان پوست مراجعه کنند.
اجتمام(4)**9185**1436
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن